Ny hjelm i dag - DUG problemer.
Fra : Frank

Dato : 03-02-05 16:19

har lige købt en ny hjelm i dag, og den dugger gevaldigt. (den er nok mere
tæt end den gamle)

Mit MC forhandler havde et stykke film til 170,- kr. (hundredehalvfjerds!),
og det vil da heller ikke ødelægge budgettet, men er der ikke en billigere
måde at undgå dug på?

Mvh.

Frank

Fra : Mikael N

Dato : 03-02-05 16:37

"Frank" <frank.sondrup@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(hundredehalvfjerds!),
> og det vil da heller ikke ødelægge budgettet, men er der ikke en billigere

Hej frank
Jeg havde samme problem med min shoei , men købte så et pinlock indervisir
til den og vupti ingen dug.
Det kostede ca 250 kr mont ( aagesen )
Jeg kan klart anbefale pinlock det er pengene værd.
Mikael
( hvilken hjælm har du købt )

Fra : Martin Poll

Dato : 03-02-05 16:35

> [...]
> (hundredehalvfjerds!), og det vil da heller ikke ødelægge budgettet, men
> er der ikke en billigere måde at undgå dug på?

Hej Frank.
Dette stykke film kan være fra Fog-City. Du kan se anmeldelser af produktet
www.dmcn.dk under anmelselser og produkter. Jeg har selv brugt det i 5 år
og er yderst tilfreds, så de 170 kr er givet godt ud.

Med venlig hilsen
Martin Poll
Aprilia SL1000

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-02-05 16:47

Frank wrote:

> Mit MC forhandler havde et stykke film til 170,- kr.
> (hundredehalvfjerds!), og det vil da heller ikke ødelægge budgettet,
> men er der ikke en billigere måde at undgå dug på?

For 3-4 år siden så jeg under stumpmarkedet ved City 2 i Høje Tåstrup nogle
engelske(?) gutter, der havde en stand med nogle skrigfarvede pink
farvekridt, som man smurte på visiret for at undgå kondens. De smurte under
demonstrationen bl.a. et stykke glas ind i stadset og lagde glasset som låg
på en gryde kogende vand. Der kom absolut ikke den mindste smule dug eller
vand på glasset, og det så ret fantastisk ud!
Jeg har aldrig senere hørt eller set noget til de vidunder-farvekridt, men
der må da være andre end mig, som har stiftet bekendtskab med det, og måske
oven i købet ved, hvor det forhandles i dag?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ...ZZ...

Fra : Frank

Dato : 03-02-05 16:58

Tak for tilbagemeldingerne!

Jeg synes bare at have hørt alle mulige råd i sin tid. Sulfo, og opvaskevand
m.m. Tænkte at der måske fandtes et "godt gammeldags råd"...

Men det gør der måske ikke..

Sjovt nok havde jeg en hjelm engang(som jeg desværre kom til at ødelægge),
men den duggede aldrig. Kan sku ikke huske mærket, det var ikke så kendt..
En italiener..en af de dyrere mærker.

Jeg tænkte aldrig over hvorfor den ikke duggede, men den har nok haft en
behandling fra fabrikken.

Frank

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-02-05 17:08

Frank skrev:

> Sjovt nok havde jeg en hjelm engang(som jeg desværre kom til at
> ødelægge), men den duggede aldrig. Kan sku ikke huske mærket, det var
> ikke så kendt.. En italiener..en af de dyrere mærker.

Roberts Mc på Als sælger (solgte) hjelme med dugfri visirer - han havde en
lille prøve af materialet man kunne ånde på
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Armand

Dato : 04-02-05 00:40

Frank wrote:
> [...]
> En italiener..en af de dyrere mærker.
> Jeg tænkte aldrig over hvorfor den ikke duggede, men den har nok haft en

Et dugfrit visir kan også være løsningen; men visirers prissætning er
næsten som forholdet printer/blæk, og et dugfrit (om forekommende til
lige dit hjelm fabrikat) er tillige i den dyre ende

Netop visirets dug-resistens bør derfor være et punkt på dagsordenen når
man er ude for at købe hjelm!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-02-05 09:20

Frank wrote:
> Tak for tilbagemeldingerne!
>
> Jeg synes bare at have hørt alle mulige råd i sin tid. Sulfo, og
> opvaskevand m.m. Tænkte at der måske fandtes et "godt gammeldags
> råd"...

Jeg bruger sulfo på mit der engang var dugfrit (SHOEI) - det virker nogle
dage. Smør det på uden vand, og polér til du finder udsynet acceptabelt.
Rain-X kan måske det samme. Når ulemperne overstiger nøærigheden køber jeg
et nyt - måske med Fog City.

vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 06-02-05 08:34

Torben Scheel wrote:

> Jeg bruger sulfo på mit der engang var dugfrit (SHOEI) - det virker nogle
> dage. Smør det på uden vand, og polér til du finder udsynet acceptabelt.
> Rain-X kan måske det samme.

Jeg vil ikke anbefale at bruge Rain-X på indersiden af visiret !!!

Det er fint udvendigt (nok bedst på bilruder), men indvendigt er jeg bange
for, at den forekommende dug hurtigt vil danne små bitte dråber, som er
umulige at se igennem. Udvendigt er produktets force, at disse dannede
dråber meget hurtigt flyder sammen til større dråber, som kan blæses væk
af fartvinden. Den mulighed er ikke tilstede indvendigt.

Desuden er det vel ikke så let at fjerne igen, hvis "eksperimentet" gik
galt....

Mch Schlæger

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 03-02-05 17:58

"Frank" <frank.sondrup@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Mit MC forhandler havde et stykke film til 170,- kr. (hundredehalvfjerds!)

Prisen passer fint med FogCity, har ligeledes kørt med det i nogle sæsoner
og kan så absolut anbefalde det .. NUL DUG !

/J

Fra : Frank

Dato : 04-02-05 10:03

Jeg overvejer at prøve Thansens AntiDug B2000 til 39,- kr., med sådant et
fint navn må det sgu virke

Frank

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:cttl73$1qct$1@news.cybercity.dk...

Fra : Frank

Dato : 04-02-05 10:04

Vil lige sige at det er 100 ml. væske af en slags... og altså ikke et visir!

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-02-05 10:24

Hvilket sikkert er stort set der samme som BMW´s ditto... hvilket igen
minder ganske mistænkeligt maget om sæbeboble vand..
Så spar pengene og lav din egen lille sæbe opløsning !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265