Maling af småskrammer
Fra : Martin Leong

Dato : 02-02-05 17:12

Hej NG.

Jeg har købt sådan noget "originalt" Suzuki maling til at male nogen
småridser i kåben til min SV'er. Jeg har prøvet forskellige kombinationer,
af grunder og maling: En gang grunder og 3-5 gange maling, tre gange grunder
og tre gange maling osv, men jeg synes stadig et resultatet er noget mørkere
end den originale gule farve. Er der nogen der har nogen erfaringer med, om
det kan nytte at smide 23425 gange grunder og 4930 gange maling på, for at
få det bedste resultat, eller bliver det ikke bedre end det jeg opnår nu?

Mvh
Martin Leong

Fra : J.C.Kløve

Dato : 02-02-05 17:28

Så var det lige at Martin Leong Skrev
> [...]
> 23425 gange grunder og 4930 gange maling på, for at få det bedste
> resultat, eller bliver det ikke bedre end det jeg opnår nu?

gul?
hmmm
Det er jo en frave der har en tendens til at "blege" over tid,
hvilket kan gøre det ganske vanskeligt at ramme "lige i øjet".
Det kan af og til lykkes ved at justere på bundfarven (grunderens
farve) men det kræver nogle forsøg og grunder der kan "tones"
Ellers er "udtoning af det reparerede" ved hjælp af en skabelon der
holdes på afstand og sprayer igennem være ne mulighed.
Jeg ville kontakte min lokale lakpusher og få ham til at blende en
farve på basis af en måling.
--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : Martin Leong

Dato : 02-02-05 21:01

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> på afstand og sprayer igennem være ne mulighed.
> Jeg ville kontakte min lokale lakpusher og få ham til at blende en farve

Joh, men da jeg for et stykke tid siden sammenlignede med et spritnyt
sideskjold, og farven matchede 100%. Derfor tror jeg ikke at farven på
kåbedelene er blevet bleget, affarvet, mat, eller hvad der nu kan ske...

Fra : Peter Wolff

Dato : 02-02-05 17:51

Jeg har haft fuldstændig samme problem - jeg havde dog bare ikke nosser til
selv at prøve. Istedet sendte jeg hele lortet til en maler og fik min ridse
rettet op til perfektion for 500 spir.!!!!

Her er addressen: http://www.kdj-design.dk/home.html

Hilsen Wolff

Fra : Martin Leong

Dato : 02-02-05 21:06

"Peter Wolff" <peterwolff@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> til selv at prøve. Istedet sendte jeg hele lortet til en maler og fik min
> ridse rettet op til perfektion for 500 spir.!!!!

Jeg bor i Aalborg, så det er vist lige en tand for besværligt at sende kåben
derover. Den lokale autolakere, ville have 1500,- for at lave ridserne :-/

Ellers tak for buddene.

Fra : Futte & Co.

Dato : 02-02-05 21:21

Martin Leong wrote:
> [...]
> få det bedste resultat, eller bliver det ikke bedre end det jeg opnår nu?

Hej Martin
Gul er en farve som kan "tones" med grunderfarven, forstået på den måde
at hvis din grunder f.eks. er hvid, bliver den gule lysere end hvis din
grunder er mørk grå. Så prøv om du kan finde en lysere grunder, det
skulle løse dit problem. Samme forhold gælder også i nogen grad ved rød lak.

Jørgen (fotograf & maler),Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er