/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bagsvinger position og højde.. teori..
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-05 21:59

Hejsa Alle

Jeg går og tænker i lidt teori..
På en mc med 2 bagdæmpere sidder bagdæmperne jo ikke lodret, men skråt.. er
denne vinkel nøje udtænkt? og hvad sker der hvis man sætter dæmperne mere
lodret/vandret ?? ville det ændre noget på køreegenskaberne ? hvis ja
hvordan ?

Og så lidt med højden af dem, hvad ville der ske hvis man satte nogle
længere på, så røven blev løftet ?? hvordan ville det ændre køreegenskaberne
?
Ville f.eks. højere dæmpere give bedre svingevne, eller noget i den stil ?
Er der nogle der har nogle gode teorier ?

Mvh
Morten



 
 
Hekto (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-01-05 00:20

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Jeg går og tænker i lidt teori..
> På en mc med 2 bagdæmpere sidder bagdæmperne jo ikke lodret, men skråt.. er
> denne vinkel nøje udtænkt? og hvad sker der hvis man sætter dæmperne mere
> lodret/vandret ?? ville det ændre noget på køreegenskaberne ? hvis ja
> hvordan ?
>
> Og så lidt med højden af dem, hvad ville der ske hvis man satte nogle
> længere på, så røven blev løftet ?? hvordan ville det ændre køreegenskaberne
> ?
> Ville f.eks. højere dæmpere give bedre svingevne, eller noget i den stil ?
> Er der nogle der har nogle gode teorier ?
>
> Mvh
> Morten
>
>
Vinklen ændrer fjederkarakteristikken. På en Velocette kan vinklen ændres.
Jo højere bagende, jo stejlere kronrørsvinkel. Du vil opnå hurtigere
styring, på bekostning af retningsstabilitet.
Et bredere bagdæk og et smallere fordæk vil have sammme virkning, da
bagenden går op, og foenden ned, når du går ind i et sving.


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-05 08:05

> Vinklen ændrer fjederkarakteristikken. På en Velocette kan vinklen ændres.

Hvordan føles det ? lidt forklaring tak

Mvh
Morten



Hekto (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-01-05 08:50

In article <41f9e412$0$48315$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> Hvordan føles det ? lidt forklaring tak
>
Aner det ikke!
Dér må du høre en der kører Velocette!

Jeg kunne forestille mig at det ændrer dels progressiviteten, og måske
også lidt på højden, og dermed styrevilligheden.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste