/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af VF 750 F?
Fra : cykellapper


Dato : 27-01-05 01:54

Hej i gruppen!

Jeg var ude ved en autoforhandler ude på landet den anden dag, og der stod en VF
750 F fra '87 (kædetræk). Han var lidt træt af at have den stående, så han er
villig til at afhænde den for 30.000.

Ud fra de priser, der ellers ses på dba.dk og andre steder, synes jeg det lyder
billigt, men hvad mener I? Jeg ville jo helst have en VFR, men de ligger jo i et
lidt andet prisleje

Der skal selvfølgelig lige først kigges til knaster og olierør, men hvis det er
i orden burde det vel være et ok køb? Eller bliver de ved med at æde knaster,
selvom den nye type olierør er monteret? Hvordan er det med knastkædestrammeren?

Kan selv lave alt, men er helst fri


Pf tak for input.


--
Preben Mortensen
(Cykellapper)



 
 
Arne Lorenzen (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 27-01-05 15:50

"cykellapper" <adressenergodnok@cykellapper.dk> skrev i
news:41f83bb2$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej i gruppen!
>
> Jeg var ude ved en autoforhandler ude på landet den anden dag, og der
> stod en VF 750 F fra '87 (kædetræk). Han var lidt træt af at have den
> stående, så han er villig til at afhænde den for 30.000.

Nu skriver du jo ikke noget om kilometerstand, men jo - det lyder rimeligt.
Det lyder også som et sted hvor der yderligere kan forhandles? I `87 mener
jeg knast/olieproblemet var løst, men lige om lidt kommer Richard sikkert og
fortæller

Har selv haft en VF750S (kardan) som jeg var rigtig glad for. Den hviler nu i
de evige svingmarker, men nåede vistnok at donere visse organer til
stumpebanken

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

cykellapper (27-01-2005)
Kommentar
Fra : cykellapper


Dato : 27-01-05 16:03

Arne Lorenzen wrote:

> Nu skriver du jo ikke noget om kilometerstand, men jo - det lyder
> rimeligt. Det lyder også som et sted hvor der yderligere kan
> forhandles? I `87 mener jeg knast/olieproblemet var løst, men lige om
> lidt kommer Richard sikkert og fortæller

Jeg aner ikke, hvor langt den har gået. Egentlig var jeg i første omgang slet
ikke interesseret, pga maskinens ry. Så kom jeg til at tænke på min gamle CX'er,
der også havde den der knastkædestrammerting hængende over sig - selvom
problemerne forlængst var løst. Det var en dejlig cykel, der ikke forvoldte
nogle problemer over de 48.000 km jeg kørte på den.

> Har selv haft en VF750S (kardan) som jeg var rigtig glad for. Den
> hviler nu i de evige svingmarker, men nåede vistnok at donere visse
> organer til stumpebanken

*LOL*

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)



Richard (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-01-05 20:43

cykellapper wrote:

>>Nu skriver du jo ikke noget om kilometerstand, men jo - det lyder
>>rimeligt. Det lyder også som et sted hvor der yderligere kan
>>forhandles? I `87 mener jeg knast/olieproblemet var løst, men lige om
>>lidt kommer Richard sikkert og fortæller
>
> Jeg aner ikke, hvor langt den har gået.

Ja, det gør det jo ikke lettere at vurdere restlevetiden

Anyway, hvad er det for en cykel? - du siger VF750F og '87, men så må
det være en overgemt cykel, produktionen stoppede IMHO i '85 IMHO - en
årgang der så vidt jeg kan se, ikke engang blev leveret herhjemme, vist
nok heller ikke i D.

Men det behøver det eksemplar jo ikke være dårligere af, i det mindste
har den været på gaden et par år mindre end de fleste andre VFF'er
Produktionsåret er imidlertid vigtig at kende aht reservedelsbestilling,
og i dette tilfælde at vide, hvad den er født med af motormæssige
forbedringer fra fabrikkens side.

> Egentlig var jeg i første omgang slet
> ikke interesseret, pga maskinens ry.

Som Arne er inde på indførte Honda forbedringer de første år, både i
produktionen og på de allerede solgte V4er frem mod midten af '80erne.
Men selv om de er udført på denne cykel, er det jo også vigtigt, at den
er serviceret kompetent - ventilindstillingen er især kritisk, ligeså
oliefilterets kvalitet.

> Så kom jeg til at tænke på min gamle CX'er,
> der også havde den der knastkædestrammerting hængende over sig - selvom
> problemerne forlængst var løst. Det var en dejlig cykel, der ikke forvoldte
> nogle problemer over de 48.000 km jeg kørte på den.

Så er den ellers serviceret ordentligt og kørt pænt, kan motoren sikkert
løbe langt over de 100.000 km uden større problemer. Kender til to
danske VF750S af sidste '85-årgang, der har rundet de 125.000 km. Så
hvorfor skulle din VFF ikke også kunne det?

Tror det var Armand, der en gnag filosoferede over at motorproblemerne
på de tidligste årgange af især VFF og VFS i høj grad skyldtes, at de
var sportscykler (VFS i det mindste markedsført som sådan) og derfor
blev kørt hårdere end VFC'en, der ellers havde samme motor som VFS, men
var mindre plaget af de nævnte knastakselproblemer.

Tilbage til identifikationen af din cykel. Motornumrene på de europæiske
(og formentlig også CAN og USA) VF750F hed RC15E-20..... i '83, -21.....
i '84 og -22..... i '85. (Vi glemmer den amerikanske 700cc-udgave).

På de japanske VF750F, der kun havde *72hk*, var motornummerserien
RC15E-10..... etc. - der er enkelte japanske i DK, så hvis det er en
sådan, er cyklen ikke nødvendigvis slidt, hvis den er lidt sløvere i
optrækket

Mht prisen - hvad den er værd for dig, kan du jo kun selv afgøre. Har du
overvejet at låne den ud en tur og få den vurderet hos en anden
(Honda-)forhandler

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Armand (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-05 15:11

cykellapper wrote:
> Hej i gruppen!
>
> Jeg var ude ved en autoforhandler ude på landet den anden dag, og der stod en VF
> 750 F fra '87 (kædetræk). Han var lidt træt af at have den stående, så han er
> villig til at afhænde den for 30.000.
> Der skal selvfølgelig lige først kigges til knaster og olierør, men hvis det er
> i orden burde det vel være et ok køb? Eller bliver de ved med at æde knaster,
> selvom den nye type olierør er monteret? Hvordan er det med knastkædestrammeren?

La' vær' :-|
(bare så jeg hár sagt det)

--
Armand.

cykellapper (31-01-2005)
Kommentar
Fra : cykellapper


Dato : 31-01-05 08:50

Tak til alle.

Det bliver ikke i denne omgang, at cykellapperen får foden på egen fodhviler.
Jeg har baldret knæet (igen - suk!), så måske til næste år

Og så bliver det sgu nok en VFR alliwel....

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste