/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda kardan fra 80erne
Fra : Snusken


Dato : 26-01-05 17:49

Hej alle.

Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??

mvh eric


 
 
Anders Christensen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 26-01-05 18:07

Snusken wrote:
> Hej alle.
>
> Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
> 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
>
> mvh eric
>
Honda NTV revere (mener det er en 650'er)
Sådan en tog jeg kørekort på i efteråret, den kørte ganske fint.

--
Mvh Anders Christensen
Som så småt er på jagt efter cykel + garage i Århus C

Ole Hansen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 26-01-05 18:39

Snusken wrote:
> Hej alle.
>
> Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
> 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??

Gyllepumperne, AKA CX500 / CX650..

> mvh eric

--
Ole Hansen

BoA (27-01-2005)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 27-01-05 00:00

Snusken wrote:
> Hej alle.
>
> Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
> 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
>
> mvh eric
>
Så er der også lige VF-erne, der også er solgt som "magna"

Bedste hilsner fra
BoA
der var pokkers glad for sin vf 750

Richard (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-01-05 00:26

BoA wrote:

> Så er der også lige VF-erne, der også er solgt som "magna"

Åh ja, VFC'erne - 500, 700/750 og 1100cc - hed Magna i USA, VFS'erne
700/750 og 1100 hed Sabre

Ud over dem og de nævnte CX og NTV havde Honda med kardan CBX650/700 og
750, NTV-forgængeren VT500/E og VT500C samt ikke mindst deres første
mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
hydraulisk aktiverede ventiler.

Jo, det var en anderledes spændende og varieret modelrække der i
midtfirserne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK




Richard (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-01-05 00:48

Richard wrote:

> Åh ja, VFC'erne - 500, 700/750 og 1100cc - hed Magna i USA, VFS'erne
> 700/750 og 1100 hed Sabre

> Ud over dem og de nævnte CX og NTV havde Honda med kardan CBX650/700 og
> 750, NTV-forgængeren VT500/E og VT500C samt ikke mindst deres første
> mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
> hydraulisk aktiverede ventiler.

> Jo, det var en anderledes spændende og varieret modelrække der i
> midtfirserne

Og dårlig havde jeg trykket Post før jeg kom i tanke om
hjemmemarkeds-chopperne NV400/750 der blev til VT500 hhv 700/750 - og vel
så småningom VT600 - ude i verden, storebroder VT1100 samt mini-wing'en
PC800 Pacific Coast, men så er vi også fremme ved tærsklen til 90erne...

Men det blev modelrækken jo heller ikke smallere af

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



anders majland (27-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-01-05 13:59

> mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
> hydraulisk aktiverede ventiler.

Sådan en kunne jeg godt tænke mig - men den trods alt 20år gammel, så det er
der nok ikke meget fornuft i ....

Der er en på ebay og en på mobile.de - begge med under 50kkm på tælleren
.....



Jens Jacob Bager Jen~ (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 27-01-05 18:43

>> mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
>> hydraulisk aktiverede ventiler.
>
> Sådan en kunne jeg godt tænke mig - men den trods alt 20år gammel, så
> det er der nok ikke meget fornuft i ....

Det var lige godt... Den har jeg aldrig set før! Meget speciel. Ikke særlig
køn i mine øjne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Richard (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-01-05 20:00

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
>>>hydraulisk aktiverede ventiler.
>>
>>Sådan en kunne jeg godt tænke mig - men den trods alt 20år gammel, så
>>det er der nok ikke meget fornuft i ....
>
> Det var lige godt... Den har jeg aldrig set før! Meget speciel. Ikke særlig
> køn i mine øjne.

Hydraulisk aktiverede ventiler, kardantræk - kan det overhovedet blive
smukkere

Var det den trefarvede med rød motor eller den sort-røde med sort motor,
du fandt billeder af, Bager?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Jens Jacob Bager Jen~ (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 27-01-05 20:36

> Var det den trefarvede med rød motor eller den sort-røde med sort
> motor, du fandt billeder af, Bager?

Jeg fandt den her:
http://makeashorterlink.com/?X1132375A

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Richard (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-01-05 21:20

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>>Var det den trefarvede med rød motor eller den sort-røde med sort
>>motor, du fandt billeder af, Bager?
>
> Jeg fandt den her:
> http://makeashorterlink.com/?X1132375A

Åh nej, den er da helt speciel med sort motor - og rigtig nok grim.
Nej se de originale farver her:

<http://www.xlv750.de/xlv/XLV_D.HTM>

Tip: Følg linket midt på siden til Paris-Dacar-udgaven NXR750 og dyrk
den fede RS750 Flat tracker nederst. Nej, uden kardan, men alligevel.
Rimelig fed, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Jens Jacob Bager Jen~ (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 28-01-05 07:29

>> http://makeashorterlink.com/?X1132375A
>
> Åh nej, den er da helt speciel med sort motor - og rigtig nok grim.
> Nej se de originale farver her:
>
> <http://www.xlv750.de/xlv/XLV_D.HTM>
>
> Tip: Følg linket midt på siden til Paris-Dacar-udgaven NXR750 og dyrk
> den fede RS750 Flat tracker nederst. Nej, uden kardan, men alligevel.
> Rimelig fed, ikke

Desværre. Jeg bryder mig ikke om den. De første Africa Twin synes jeg også
er mega grimme.
http://makeashorterlink.com/?X6593485A
Det går bedre for for Honda med deres XR 400, XR 600 og XR 650 modeller. De
er mega fede.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Richard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-01-05 18:01

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>>Tip: Følg linket midt på siden til Paris-Dacar-udgaven NXR750 og dyrk
>>den fede RS750 Flat tracker nederst. Nej, uden kardan, men alligevel.
>>Rimelig fed, ikke
>
> Desværre. Jeg bryder mig ikke om den. De første Africa Twin synes jeg også
> er mega grimme.
> Det går bedre for for Honda med deres XR 400, XR 600 og XR 650 modeller. De
> er mega fede.

Ja ja da, men de skal alle have justeret både kæde og ventiler indimellem...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Armand (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-05 15:28

Richard wrote:
>
> Hydraulisk aktiverede ventiler,

Hydraulisk justerede ventiler, må det nødvendigvis være!

--
Armand.

Richard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-01-05 17:59

Armand wrote:

>> Hydraulisk aktiverede ventiler,
>
> Hydraulisk justerede ventiler, må det nødvendigvis være!

Nej, kært barn har mange navne, jeg bryder mig bare ikke om hydrauliske
ventiler. Men lige den undersættelse fra UK/US'sk køber jeg ikke gerne,
for der er jo ikke tale om "justering" af ventilerne IMHO.

Så hellere "styring" og dermed hydraulisk styrede ventiler, hydraulisk
styret ventilspillerum som en undersættelse fra D - eller slet og ret
hydrauliske ventilløftere

Ok?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Snusken (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 28-01-05 06:15

Tak for svarene.
Der dukkede et par for mig nye modeller op.

mvh eric
---------------------

Snusken skrev:
> Hej alle.
>
> Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
> 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
>
> mvh eric
>


Richard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-01-05 18:36

Snusken wrote:

> Tak for svarene.
> Der dukkede et par for mig nye modeller op.

Ja, og så bliver jeg vist upopulær blandt ejere af Honda's '87-
700/750cc Super Magna - efterfølgeren til den oprindelige 700/750cc V45
Magna - hvis jeg ikke nævner den som en selvstændig model

Og for en god ordens skyld står den nævnte CBX700 og 750 for den kække
US/CAN-model Nighthawk S, ikke CBX750F der havde kædetræk - rasle, rasle

Er der nogen af dem, du er på jagt efter?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Snusken (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 29-01-05 08:18

Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
"gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
kørestilling..
Jeg kan forstå, at V4 modeller før 87 helst skal undgås..

mvh eric
---------------
Richard skrev:
> Snusken wrote:
>
>> Tak for svarene.
>> Der dukkede et par for mig nye modeller op.
>
>
> Ja, og så bliver jeg vist upopulær blandt ejere af Honda's '87-
> 700/750cc Super Magna - efterfølgeren til den oprindelige 700/750cc V45
> Magna - hvis jeg ikke nævner den som en selvstændig model
>
> Og for en god ordens skyld står den nævnte CBX700 og 750 for den kække
> US/CAN-model Nighthawk S, ikke CBX750F der havde kædetræk - rasle, rasle
>
>
> Er der nogen af dem, du er på jagt efter?
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK


Richard (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-01-05 11:20

Snusken wrote:

> Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
> "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
> og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
> kørestilling..

Ja, en opret siddeposition har først og fremmest XLV750R, men såmænd
også min egen VF750S, PC800 samt formentlig CBX650 og et par af de andre
mere traditionelle modeller.

> Jeg kan forstå, at V4 modeller før 87 helst skal undgås..

Nej, generelt fra årgang '85 og frem var motorændringerne indført fra
fabrikken, men jo også ændret på de eksisterende ude i marken pr.
garanti/kulance Se evt. mit svar fra forleden i tråden "Køb af VF
750 F?"

Du tænker sikkert på VFR750 fra '86-, der havde en helt nydesignet
V4-motor med legendarisk holdbarhed, ikke?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Armand (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-01-05 13:02

Snusken wrote:
> Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
> "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
> og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
> kørestilling..

"Ej CX"? Har du noget mod motoren eller er det blot udseendet?
Motoren skulle da være pålidelig nok, og hved udseendet angår så
solgtes CX'eren jo også i "E"-designet, som ligger langt fra den
oprindelige "gris"!

--
Armand

Richard (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-01-05 13:36

Snusken wrote:

> Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
> "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)

Eftertanke: Går du uden om CX pga din højde hhv benlængde? - selv er jeg
183cm med relativt længere ben end normalt for højden og fandt selv
CX500E'en lidt for lille/kort/lavbenet, da jeg en gang prøvede en. I det
mindst ifht den NTV, jeg lige havde prøvet, og senere VFS'en.

Fandt iøvrigt også CX'en irriterende kort gearet ved bykørsel, så man
hele tiden skulle skifte gear, men der er NTV'en også dens diametrale
modsætning med sit laaange 1' gear

Giv os lidt mere info om din statur, dit behov og dine ønsker, så kunne
andre lettere byde ind med forslag.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Snusken (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 29-01-05 19:21

Ikke Cx, mest pga udseendet og lyden. Jeg hentede en NTV
i Tyskland sidste sommer ( som venter på lidt mere solhøjde),
men med min alm. benlængde med højde på 185 cm, kunne
et par ekstra cm på sædehøjden være fint.
Så spørgsmålet går mere på og der findes ældre orig. Honda med
kvaliteter svarende til NTV, men med højere sæde og
mere "klassisk" styr (og "opretsiddende" kørestilling )

mvh eric
---------------------------
Snusken skrev:
> Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
> "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
> og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
> kørestilling..
> Jeg kan forstå, at V4 modeller før 87 helst skal undgås..
>
> mvh eric
> ---------------
> Richard skrev:
>
>> Snusken wrote:
>>
>>> Tak for svarene.
>>> Der dukkede et par for mig nye modeller op.
>>
>>
>>
>> Ja, og så bliver jeg vist upopulær blandt ejere af Honda's '87-
>> 700/750cc Super Magna - efterfølgeren til den oprindelige 700/750cc
>> V45 Magna - hvis jeg ikke nævner den som en selvstændig model
>>
>> Og for en god ordens skyld står den nævnte CBX700 og 750 for den kække
>> US/CAN-model Nighthawk S, ikke CBX750F der havde kædetræk - rasle,
>> rasle
>>
>> Er der nogen af dem, du er på jagt efter?
>>
>> --
>> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
>


Richard (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-01-05 20:39

Snusken wrote:

> Ikke Cx, mest pga udseendet og lyden. Jeg hentede en NTV
> i Tyskland sidste sommer ( som venter på lidt mere solhøjde),
> men med min alm. benlængde med højde på 185 cm, kunne
> et par ekstra cm på sædehøjden være fint.

Ok, den er ellers høj, men samtidig smal om livet, fx ifht min VFS750S,
der er bredere og har en mere opret siddeposition. Storebroder VF1100S
er højere over sædet, men også en del tungere. Selv har jeg fået lagt 2
cm mere skum i sædet for at komme lidt højere op, og har et par
tilbageflyttede fodhvilere liggende, ventende på en weekend med tre
lørdage

Nu har du ikke sagt noget om stand og om du selv skal skrue. De to V4'er
er ikke for nybegyndere at skrue på; ventilindstilling er fx lige så
besværlig som den er vigtig at få udført ordentligt. Så msåke skulle du
holde dig til en af rækkefirerne med hydrauliske ventilløftere, der er
mere servicevenlige...

> Så spørgsmålet går mere på og der findes ældre orig. Honda med
> kvaliteter svarende til NTV, men med højere sæde og
> mere "klassisk" styr (og "opretsiddende" kørestilling )

....prøv at kig på/efter den europæiske CBX650(E), der rent optisk ligner
VF750S i de første par årgange, eller amerikanermodellerne 650 Nighthawk
og 700/750 Nighthawk S - http://www.hondanighthawks.net

Der er regelmæssigt Nighthawks til salg herhjemme, pt har MC Garagen i
Nordjylland en rigtig flot, men svinedyr 700cc'er til salg:
http://www.mcgaragen.dk/mc/m029.htm

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste