Honda cbr1000 pris/problemer
Fra : Mitsu

Dato : 25-01-05 22:27

Hejsa ..jeg har kørt motorcykle for nogle år siden . og nu er det så begyndt
at "trække" lidt i maven for at få en igen . jeg har kig på en honda cbr1000
fra ca 1990 1992 er der noget særligt man skal kigge efter på dem og hvad
skal man give for sådan en fætter uden at blive taget røven på ... jeg må se
om jeg kan finde en der ikke har kørt jorden rundt helst under 50000km

Mvh Carsten

Fra : Lars Nielsen

Dato : 25-01-05 22:50

"Mitsu" <mitsu1800@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> se
> om jeg kan finde en der ikke har kørt jorden rundt helst under 50000km

- Ingen fejl, whatsoever...
En kammerat havde en, som han selv kørte ca. 180000 på uden at reparere
andet end bremser og kædekit - han var ikke første ejer...
Kanon cykel...
Nogen af SC21'erne kan ha noget med knastkædestrammerne, men de bør være
skiftet, og den nye strammer er der ikke det problem med.
Kanon cykel...
Og billig i stumper, hvis du handler hos David Silver i england
Kanon cykel...

Lars / Viborg

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 26-01-05 05:54

> [...]
> se
> om jeg kan finde en der ikke har kørt jorden rundt helst under 50000km

Jeg har haft en SC 21 som jeg var meget glad for. Dog vil jeg sige, at den
er stor og tung at tumle med. Den blev derfor udskiftet med en Honda VFR i
2003. Her er siddestillingen og komforten stort set den samme. Men maskinen
er langt lettere at tumle. Til langturskørsel er det nok underordnet hvilken
af de to man kører på, men til bykørsel er VFR-eren lang at foretrække.
Hilsen Matthias

Fra : Mitsu

Dato : 26-01-05 22:02

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

hvilken
> af de to man kører på, men til bykørsel er VFR-eren lang at foretrække.

Tak for de mange gode svar sjovt nok havde jeg også en vfr i tankerne men
jeg syntes ikke der er så mange af dem "brugt" og dem der er , er meget dyre
men nu må vi se hvad det kan blive til ...

Mvh Carsten

Fra : Brian Laursen

Dato : 26-01-05 08:29

Mitsu wrote:
> [...]
> efter på dem og hvad skal man give for sådan en fætter uden at blive
> taget røven på ... jeg må se om jeg kan finde en der ikke har kørt

Hmm Et perfekt valg. Vi er jo nogen der har set lyset og ved at Honda
duer.... ( Bøsse eller ej) Nå spøg til side....

Der er så at sige ikke noget i vejen for at købe en Honda. Rygtet som
uopslidelig er de velfotjent. Der er lige Knastkædestrammeren der kan drille
lidt på nogle. Men det er ikke en generel fejl som kun 1000´en har. Honda
har vidst bare generelt aldrig været gode til at lave strammere? Ihvertfald
går problemet igen på samtlige modeller( ved ikke om v modeller har
problemet??) Min cbr1100 har oxo fået ny strammer. En lille udskrivning( 500
kr) for at få den skiftet.
Du kan være sikker på at det er en velkørende cykel du får nå du invisterer
i den. kilomtertallet bør ligeledes heller ikke være nervøs for. En
klubkammerat har en cbr600F2 som lige har rundet 100.000km. Og han har kun
skiftet kædestrammer og regelmæssig olie

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 26-01-05 09:24

> [...]
> se
> om jeg kan finde en der ikke har kørt jorden rundt helst under 50000km

Hej Carsten

Jeg har selv købt en CBR 1000 (SC24) fra 91 sidste år. Den havde gået 72.000
km og da jeg fik den hjem fra DE, var der nogen små ting der skulle ordnes.
Kronrørslejet var def. det havde en "hul/hak" i midterpositionen, og så
skulle koblingen skiftes.
i reserve dele var der for ca 1000 kr, og det skiftede jeg selv sammen med
en kammerat.
Derud over er der en knastkæde strammer som jeg skal have skiftet nu her til
foråret og det skulle blive en udskrivning på ca 3000 kr.

Af særlige ting så har min været en rigtig dæk sluger... der var et Metzler
M1 dæk på den, som så ret nyt ud, da jeg fik den... men efter 2500 km har
dækket begyndt at få en flad midte, så det skal jeg nok også snart ha
skiftet, og der regner jeg med at sætte et Metzler M4 på istedet for, som
skulle kunne holde lidt bedre.

Jeg købte min som en droslet version, så den kun skulle have 100 hk, men da
jeg var lidt mistænkelig over at den ikke havde nogen problemer med at
kommer op over 250, så fik jeg den på rullefeltet, og der havde den 116 på
baghjulet... Så da jeg nærlæste de tyske registrerings papir, var den først
blevet droslet i 95, og det skulle da ikke undre mig, hvis den drosling kun
havde været monteret i 10 min til et tuv syn, og så pillet af igen.

Da den havde nogen ridser hen af siden, på udstødnings skjoldene, har jeg
konkluderet at den nok har været nede på siden en tur, sikkert ikke med så
høj fart men nok til at kåben også har fået et knæk, så jeg har de sidste
par måneder, gået og reppet kåben. Det var nogen rigtig grimme klister
mærker på siden af kåben, og da jeg pillede dem af, så jeg at den ene side
af kåben, var godt og grundigt knækket, så den har jeg fået reppet på
bagsiden, spartlet og malet på ydersiden, så den igen er blevet pæn.

Da jeg ikke har haft nogen som helst ide om services eller lignende så har
jeg skiftet alle olier på den, bremse for/bag, kobling, Kølervæske,
forgaffelolie og motorolie/filter, og tændrør.

Eller kan jeg kun sige at det er en fed mc, som bare skriger på at komme ud
på motorvejen og kommer derud af...
Selvom man kører 180 i 6 gear, så skal der bare drejes lidt og så er man på
vej imod de 240 .
Kåben giver god læ, uden at man skal ligge helt ned over tanken, og ved
længere ture syntes jeg ikke at sidde stillingen bliver anstrængt eller
trættende.
Bla skal jeg til lemans på den i år, så jeg glæder mig helt vildt til at
komme ud på en rigtig lang tur på den.

Du kan se lidt billeder af min her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=931
De er taget før jeg begyndte at lave så meget ved den, dog et par af dem
står den lettere adskilt.

MVH
Michael
CBR 1000 F '91 - Samlet og klar til 1. marts

Fra : Steen E.

Dato : 26-01-05 10:09

Det lyder som et godt køb. En enkelt kommentar om dine dæk-planer:
Metzeler M4 dækkene holder ganske rigtigt godt, på min Fazer 1000 er der
højst slidt 1/3 efter 6000 km, så de er perfekte til lange og hurtige
ture sydpå.

Men til gengæld har de dårligt greb, når de er kolde og efter sigende
især når det er vådt.

Man får ikke både vejgreb og lang holdbarhed.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-01-05 12:40

"Men til gengæld har de dårligt greb, når de er kolde og efter sigende især
når det er vådt"

Enig. Giver du lidt for meget gas i et sving, og den mister grebet. Så har
du pludselig ikke sparet så meget...

Køb et dæk der står fast, når du har så mange hk...

Da jeg havde CBR1000 havde jeg også nogle hårde dæk på. Den lavede let
hjulspin i 4. gear på våde veje..... For slet ikke at tale om de hvide
striber..... Men for dælen de kunne køre langt.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 26-01-05 18:54

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når det er vådt.
>
> Man får ikke både vejgreb og lang holdbarhed.

Ja jeg ved godt det er et kompromi altid enten vejgreb eller holdbarhed...
Jeg tror bare ikke at min kørestil kan benytte det vejgreb som M1'erne kan
give, da jeg tager svingene rimeligt stille, men på de lige strækninger godt
kan li at gi den gaz.
en anden jeg kender som også har en CBR1000F, kører med M4'erne, og umidbart
har han endnu ikk nået dertil at M4'erne har mistet grebet.

Men nu giver jeg M4'erne et forsøg, ellers ryger der M1'ere på igen

/Michael
CBR 1000 F '91

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-01-05 09:02

"Jeg tror bare ikke at min kørestil kan benytte det vejgreb"

Det kan min kørestil nok heller ikke. For mig er det bare en ekstra
sikkerhedsmargin, hvis uheldet skulle være ude.

Ellers kan jeg varmt anbefale Dunlop D205. Det synes jeg er et rigtig godt
kompromis. Hvis du kører fornuftigt kan de sagtens holde mere end 10kkm. Og
de har faktisk et godt greb, selv i regnvejr. Jeg er selv gået over til D207
som er lidt blødere.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-01-05 10:27

Og jeg kører på Dunlop D208 på min, det har holdt snart 6000 Km uden direkte
synligt slid, Dog har jeg osse prøvet Avon azarro og mage til bras, 2500 Km
så var de slidt helt ned til lærredet og der var ingen bid i de dæk den
keglede rundt i sving.
Og det er knap så fedt at lege Troy Corser når det ikke er med vilje
Husk på at du kan spare en del penge ved at købe og få monteret hos
www.mitonga.se De ligger i Malmö
Ring dog i forvejen så de har "dit" dæk hjemme !
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 17:26

Eg Egemarke skrev i meddelelsen
<41f8b3e4$0$48324$14726298@news.sunsite.dk>...

> Dog har jeg osse prøvet Avon azarro og mage til bras, 2500 Km
>så var de slidt helt ned til...........

Og jeg har allerede kørt over 5 gange så langt på mit Azaro ST, og det endda
på en af de forfærdeligt momentstærke dækædende V2 uhyrer

Jeg tror Du har været noget uheldig, måske endda en garantisag, omend vel
længe forsent :-|

mvh
Orla

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-01-05 18:45

> [...]
> det endda på en af de forfærdeligt momentstærke dækædende V2 uhyrer
>

> Jeg tror Du har været noget uheldig, måske endda en garantisag, omend

Hej Orla

Mine Avon Azzaro holdt også ret ringe. Efter ca 2000km var de tydeligt
slidt. Jeg køber aldrig Avon mere.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 19:32

Jens Jacob Bager Jensen skrev i meddelelsen
<35snl3F4qvqrgU1@individual.net>...

Hej Jens

>Hej Orla
>
>Mine Avon Azzaro holdt også ret ringe. Efter ca 2000km var de tydeligt
>slidt. Jeg køber aldrig Avon mere.

Tjae, jeg har da siden købt fordæk af samme serie, det var ikke så lidt af
en forbedring over det stive Batlax eller hvad det nu var det hed. Og en
gang hen midt på sommeren vil jeg tro at der ryger en ny Avon på baghjulet.

Ikke fordi at jeg ikke tror, at andre kan lave dæk, men det der en gang har
virket godt, vælger man nemt igen. Og det er såmænd heller ikke fordi at jeg
ikke tror på, at Du har haft de erfaringer, blot har jeg inden for de sidste
to år, svarende til knap 20.000 Km, kun haft gode erfaringer med Avon. Det
må vel være rimeligt at det også kommer frem.

mvh
Orla