Batteriet på CB 500
Fra : Sune

Dato : 23-01-05 22:41

Hejsa
Har lige købt en brugt Honda CB500 uden instruktionsbog.
Hvordan kommer man til batteriet ?
Jeg skulle lade den op idag, da batteriet gik totalt død.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600 (til salg), Honda vf500FIIf (ik' til salg

Fra : Steen E.

Dato : 23-01-05 22:52

> Har lige købt en brugt Honda CB500 uden instruktionsbog.
> Hvordan kommer man til batteriet ?

Sadlen af - så kan du se batteriet ved siden af opbevaringsrummet. Skru
ledningerne af og hiv det op.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Sune

Dato : 23-01-05 23:11

Hmm, jeg må vist pudse brillerne og ud og se igen. Jeg synes ellers jeg
havde kigget der.

Tak for det.

Sune

Fra : Steen E.

Dato : 24-01-05 08:52

> Hmm, jeg må vist pudse brillerne og ud og se igen. Jeg synes ellers
> jeg havde kigget der.
>
> Tak for det.
>
> Sune

Så lidt - den har (normalt) et vedligeholdelsesfrit (MF) batteri - du
ved naturligvis hvordan sådan et skal lades op før du begynder ?

Fra : Sanne Johansson

Dato : 24-01-05 16:29

Sune wrote:

> Hmm, jeg må vist pudse brillerne og ud og se igen. Jeg synes ellers jeg
> havde kigget der.

Måske har du ikke lagt märke til, at der er en sort plastikside, der skal
skrues lös för end du finder batteriet inde bag ved (opbevaringsrummet
under sadlen er derved adskilt fra selve batteriet)...

Mvh Sanne

Fra : Sune

Dato : 24-01-05 21:25

"Sanne Johansson" <sanne_son@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Måske har du ikke lagt märke til, at der er en sort plastikside, der skal
> skrues lös för end du finder batteriet inde bag ved (opbevaringsrummet
> under sadlen er derved adskilt fra selve batteriet)...

Jo tak, den fandt jeg i anden omgang, da jeg kiggede igen.
Det er lige det med at bruge øjnene og pudse brillerne

vh Sune

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 24-01-05 00:50

Hallo

Hvis du ikke kan finde batteriet, skal du da ihvertfald ikke begynde på at
lade det op,find kyndig hjælp du

Jørgen

Fra : Schlæger

Dato : 24-01-05 15:53

Jørgen Hvolgaard wrote:

> Hallo

> Hvis du ikke kan finde batteriet, skal du da ihvertfald ikke begynde på at
> lade det op,find kyndig hjælp du

Det er vel egentlig også det, han forsøger ?? Tal dog pænt til ham !!

Mch Schlæger

Fra : Sune

Dato : 24-01-05 21:36

"Jørgen Hvolgaard" <jah@vindeby.com> skrev i en meddelelse
> Hallo
>
> Hvis du ikke kan finde batteriet, skal du da ihvertfald ikke begynde på at
> lade det op,find kyndig hjælp du

Jo tak, jeg kan skam godt finde batteriet. Jeg kunne såmænd blot ikke se, at
skjoldet i opbevaringsrummet kunne fjernes med en enkelt skrue.

Som sagt, brillerne skulle blot pudses.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Honda CB 500, Yamaha xj600(til salg), Honda vf500FIIf (ik' salg), Suzuki

Fra : Hans Harding

Dato : 25-01-05 16:16

"Sune" skrev i en meddelelse
> Har lige købt en brugt Honda CB500 uden instruktionsbog.

Haynes har en fortræffelig manual til CB500, som du sikkert kan få glæde af.

Mvh
Hans
CB500