PowerComander på E-bay.... Hvordan?
Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 17:14

Hejsa

Jeg fandt lige en PCIII USB til kawa'en på E-bay...
<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=76123&item=7947717552&tc=photo>

Men hvordan burger jeg deres system? Jeg er ikke en ørn til tysk og
sådan, men er der en der kan guide mig lidt på vej?
Hvordan sker betalingen? er der noget man skal være opmærksom på?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Hekto

Dato : 23-01-05 17:22

Ninja Rider wrote:
> [...]
> sådan, men er der en der kan guide mig lidt på vej?
> Hvordan sker betalingen? er der noget man skal være opmærksom på?

Du skal tilmelde dig. Selv om det er på tysk, er det ikke så slemt.
Der er en del felter der skal udfyldes, og du kan med fordel tilmelde
dig PayPal samtidig.

Det næste er så i det hele taget at vinde en auktion på eBay!
Oftest kræver det 'ufine' metoder som anvendelsen af en 'sniper'.
(søg på Google)
Du kan simpelthen ike sidde og opdatere hurtigt nok i de sidste
sekunder, og vil oftest opleve at een eller anden alligevel snupper
stumpen for næsen af dig.

Har du vundet en auktion, vil du oftest blive e-mail'et af sælgeren, med
oplysninger om konto m.v. Så er det bare om at betale og vente på pakken.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Lars

Dato : 23-01-05 17:25

> Men hvordan burger jeg deres system? Jeg er ikke en ørn til tysk og sådan,
> men er der en der kan guide mig lidt på vej?
> Hvordan sker betalingen? er der noget man skal være opmærksom på?

Du skal først og fremmest være oprettet som bruger på ebay før du kan byde.
Jeg har selv været inde på ebay.de men fandt ud af at man også kan bruge
www.ebay.co.uk - derefter søge efter den vare du vil købe.. også fra den
tyske ebay side.

Hvis der er nogen sætninger osv. du er i tvivl om, så kan
http://world.altavista.com/
hjælpe dig... Bare kopiere teksten ind, og vælg oversæt fra tysk ->
engelsk...
Der er desværre ikke dansk med

Håber det kunne hjælpe lidt på vej.

hilsen
Lars

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 17:30

Hejsa

> [...]
> http://world.altavista.com/
> hjælpe dig... Bare kopiere teksten ind, og vælg oversæt fra tysk ->

Takker mange gange...
Jeg fandt den side der kan oversætte links. så jeg fik det hele på
engelsk, det hjalp... ;)
Tilgengæld ville sælgeren kun sende i Tyskland... Skod...

Hvis man skal vinde auktionen, skal man så ikke bare skyde et bud af på
hvad man vil give som max? (og så se om man er heltig?)
Det virker bare som om at det er en masse forhandlere der har dem til
salg. De har da 2-300,forskellige til salg til alle mærker!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Hekto

Dato : 23-01-05 17:45

Ninja Rider wrote:
> [...]
> Det virker bare som om at det er en masse forhandlere der har dem til
> salg. De har da 2-300,forskellige til salg til alle mærker!

Mange vil 'default' kun sende i Tyskland; men det skal man ikke tage sig
af. Eneste forskel er at forsendelsen er dyrere, typisk det dobbelte.

Jo man kan altid byde, og så byde så højt som man vil gå. Heldig kan man
jo altid være.
Sofort Kaufen er af og til en mulighed. Så byder man ikke; men køber bare.

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 19:45

Hejsa

Hekto wrote:
> Mange vil 'default' kun sende i Tyskland; men det skal man ikke tage sig
> af. Eneste forskel er at forsendelsen er dyrere, typisk det dobbelte.

Oki
> Jo man kan altid byde, og så byde så højt som man vil gå. Heldig kan man
> jo altid være.
> Sofort Kaufen er af og til en mulighed. Så byder man ikke; men køber bare.

Jeg er begyndt at bruge den engelske side, og så bare søge World Wide.
Så kommer de tyske også frem! ;) Bare på engelsk!

Når jeg er inde på siden er der ikke sådan at man kan byde, der står
bare By it Now! Så må det da være den pris man kan købe det til her og
nu eller?

Se en liste her; http://makeashorterlink.com/?Y23542E4A

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Hekto

Dato : 23-01-05 21:41

Ninja Rider wrote:

> Når jeg er inde på siden er der ikke sådan at man kan byde, der står
> bare By it Now! Så må det da være den pris man kan købe det til her og
> [...]

Det betyder at du kan købe til den pris der står, eller afvente
auktionen. Når der er faldet 1 bud, kan du kun købe via auktionen.

Husk at det uden for EU er + told + moms!

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 23:19

Hejsa igen

Hekto wrote:

> Det betyder at du kan købe til den pris der står, eller afvente
> auktionen. Når der er faldet 1 bud, kan du kun købe via auktionen.
> Husk at det uden for EU er + told + moms!

Hmm... Det er sQ ikke den liste jeg så på det link, som jeg ser nu, men
på den liste jeg ville have sendt, stod der kun Buy Now, og det var fra
Engeleske og tyske forhandlere... Så er der vel ikke noget at betænke
sig på? eller? Der er da ikke moms og told på?

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Hekto

Dato : 23-01-05 23:35

Ninja Rider wrote:

> [...]
> Engeleske og tyske forhandlere... Så er der vel ikke noget at betænke
> sig på? eller? Der er da ikke moms og told på?

Nej, inden for EU er det ok, når bare det ikke er sprut og tobak!

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 23:24

Hejsa igenigen

<http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=76123&item=7948901157&rd=1&ssPageName=WDVW>

Den er i tyskland og koster 300€ og sendes til Europa for 9€ Det er vel
ikke noget galt i?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Hekto

Dato : 23-01-05 23:53

Ninja Rider wrote:
> [...]
>

> Den er i tyskland og koster 300€ og sendes til Europa for 9€ Det er vel

Nej, det er OK ... sådan rent handelsmæssigt.
Om varen duer, prisen er iorden o.s.v. ved jeg ikke.

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 23:52

Ninja Rider wrote:

> Den er i tyskland og koster 300€ og sendes til Europa for 9€ Det er vel
> ikke noget galt i?

Prisen på PC kender du selv, men postpakker med forsikring fra D til DK
plejer at koste godt 16 EUR - se takster på post.de, de er vist lige
steget - mens den billigere småpakke "Päckchen" koster 8-9 EUR. Men den
kan ikke forsikres, heller ikke sendes anbefalet nutildags. Så skulle
det da være, hvis DHL kunne gøre det billigere, men DHL er også Deutsche
Post...

Jeg ville bede sælger bekræfte, at de EUR 9 gælder en forsikret
pakkeforsendelse, som du får udleveret et track&trace-nummer på af ham,
så snart den er sendt. Så dyr en vare ville jeg ikke turde hente hjem i
en uforsikret forsendelse.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 22:00

Hekto wrote:

> Mange vil 'default' kun sende i Tyskland; men det skal man ikke tage sig
> af. Eneste forskel er at forsendelsen er dyrere, typisk det dobbelte.

Det er dog god praksis forinden auktionen at spørge, om det er i orden at
byde med, selv om varen skal sendes ud af landet. Nogle sælgere *vil* ikke
sende ud af landet - det har jeg oplevet både med tyskere og US'er. Andre,
især tyske, forventer blot ikke, at nogen uden for kunne være interesseret
og flytter ikke krydset, som du siger, Hekto

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Moller

Dato : 23-01-05 22:17

Richard wrote:

> [...]
> Andre, især tyske, forventer blot ikke, at nogen uden for kunne være
> interesseret og flytter ikke krydset, som du siger, Hekto

   På den anden side, den ene gang jeg har spurgt var svaret nej, så at
spørge pænt gider man nu ikke hvis den ting som er på bud er noget man
bare vil ha :) ellers har jeg aldrig haft problemer med mine auktioner
selv om alle skriver de kun vil sende i tyskland... har kun haft
problemer med en, da han ikke ville oplyse Iban + swift, men ville ha
pengende sendt kontant i en kurvert ??? magen til nar, men han fik
aldrig penge, og en mellem sviner i anmeldelse ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 22:32

Moller wrote:

>    På den anden side, den ene gang jeg har spurgt var svaret nej, så at
> spørge pænt gider man nu ikke hvis den ting som er på bud er noget man
> bare vil ha :)

Du kan selvfølgelig satse på, at sælger føjer dig for at slippe for at
genindstille dimsen etc., men det er da en lidt kedelig måde at starte en
dialog på, er det ikke?

> [...]
> pengende sendt kontant i en kurvert ??? magen til nar, men han fik
> aldrig penge, og en mellem sviner i anmeldelse ;)

Hvad er der galt med at sende penge i en kuvert, når blot det ikke er en
formue? - det kan da ikke give retfærdiggøre en negativ feedback, at I
ikke kan blive enige om betalingsmåden IMHO. Sælger har vel skrevet i
auktionen, hvilken betalingsform, han accepterede, og det er så
betingelserne, du har budt på... Er du lidt hurtig på aftrækkeren, Moller

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Moller

Dato : 24-01-05 10:34

Richard wrote:

> Du kan selvfølgelig satse på, at sælger føjer dig for at slippe for at
> genindstille dimsen etc., men det er da en lidt kedelig måde at starte
> en dialog på, er det ikke?

   Kan diskuteres... jeg svare altid efter et vundet bud med at personen
skal oplyse hvor meget ekstra forsendelsen til DK koster, da jeg er klar
over det er dyre end i selve tyskland. Det er det samme arbejde for ham
lige meget hvad, og jeg betaler altid det ekstra der skal til.

> [...]
> auktionen, hvilken betalingsform, han accepterede, og det er så
> betingelserne, du har budt på... Er du lidt hurtig på aftrækkeren,

   Der er flere ting med kuverten. Hvis sælger har skrevet at overføring
er ok, så må han stå ved. Når sælger så ud over dette ikke vil opgive
fulde navn, mangelfuld adresse, samt er minst 1 uge om at svare hver
gang, så vil jeg ikke sende penge i en kuvert. ved overføring for man en
bekræftelse om at pengende er nået frem, det gør man ikke med en
kurvert... den sidste ting er at man må ikke sende penge med posten, det
står i vedtægterne hos PostDanmark.

   Hurtig og hurtig... jeg har godt 30-40 handler som er gået kanon, og
alle med rigtig god feedback på, og så har jeg en, som jeg selv måtte
give en neutral, så alt i alt syntes jeg det er ok, og jeg gav manden
rigtig meget tid, men ak nej.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Richard

Dato : 24-01-05 18:27

Moller wrote:

> Der er flere ting med kuverten. Hvis sælger har skrevet at
> overføring er ok, så må han stå ved.

Misforstå mig ikke, jeg skal ikke forsvare sælgers adfærd, men når du
går ud i verden, kommer du hurtigt galt afsted ved at tro, at folk i
andre lande ser på tingene som du selv

Hvor du og jeg afleverer vores IBAN og BIC med største naturlighed, kan
det nemt være mere problematisk for en blufærdig tysker at udlevere. Han
er nok vant til at klare sine overførsler med banknavn, BLZ og
kontodata, og forventer - han kan jo lige så godt se verden i sit eget
spejl - at du gør ligeså. Hvad du også godt kan i din bank/home banking,
men til en anden pris, bevares

Efter min oplevelse kan du forvente at få udleveret BIC og IBAN til en
bankoverførsel, hvis auktionen er mærket med logoet "Überweisung+". Når
klikker på det som køber, får du et vindue med sælgers bankdata inkl.
BIC og IBAN.

> Når sælger så ud over dette ikke
> vil opgive fulde navn, mangelfuld adresse, samt er minst 1 uge om at
> svare hver gang, så vil jeg ikke sende penge i en kuvert.

Nej, det er jo underligt, hvis han tilbyder dig at betale pr. brev.

> ved overføring
> for man en bekræftelse om at pengende er nået frem, det gør man ikke med
> en kurvert...

Hm, sender du det anbefalet, ved du at det bliver udleveret mod
kvittering som formentlig kan efterspores IMHO. Men at sende brevet
anbefalet koster selvfølgelig en hel del (herhjemmefra, pudsigt nok en
del mindre fra D hertil ?-)

> den sidste ting er at man må ikke sende penge med posten,
> det står i vedtægterne hos PostDanmark.

Nej, men det behøver de ikke opdage, vel...

Men husk st slå et slag for PayPal, det er nu en gang det sikreste af de
hurtige måder at betale eBay-sælgere med IMHO - jeg handlede fornylig
med en engelsk sælger, der tog kreditkort mod data pr fax, og jeg måtte
da lige undersøge, hvad det var for en butik, inden jeg gik med på den.
De gad hverken PayPal eller bankoverførsel og kunne iøvrigt ikke
forstå, at jeg ikke umiddelbart vidste, hvad de forventede at modtage af
data ved en "direct credit card payment", "we do it all the time over here".

Nå, det var det med at møde verden med åbent sind - og hvad gør man ikke
for en sjælden udbudt original Honda service manual til GB400 & GB500 TT
på japansk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 23-01-05 22:26

Richard wrote:

> [...]
> Andre, især tyske, forventer blot ikke, at nogen uden for kunne være
> interesseret og flytter ikke krydset, som du siger, Hekto

Jeg plejer bare at byde. De betragter os jo alligevel som en forstad til
Hamborg!
Alle har uden problemer sendt mig forsendelsesomkostninger m.v., og når
betalingen er ankommet, sendt varen. Jeg har dog kun handlet i Tyskland
og en enkelt gang i Østrig.

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 22:39

Hekto wrote:

> Alle har uden problemer sendt mig forsendelsesomkostninger m.v., og når
> betalingen er ankommet, sendt varen. Jeg har dog kun handlet i Tyskland
> og en enkelt gang i Østrig.

I starten oplevede jeg et par gange, at sælger blev sur over, at jeg ville
have sendt udenlands, betale på en anden måde el.lign. Siden har jeg altid
spurgt forinden og ofte fået en hyggelig sludder i den anledning. Det er
nu en gang hyggeligst at handle, hvor stemningen er god IMHO.

Insisterer sælger, kan jeg som regel nå at sætte et indenlands
modtage-relæ op inden auktionen, så man ikke skal vente unødigt længe på
forsendelsen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Michael Holm

Dato : 24-01-05 02:12

Ninja Rider wrote:
> [...]
> Det virker bare som om at det er en masse forhandlere der har dem til
> salg. De har da 2-300,forskellige til salg til alle mærker!

Hvis du spørger først, vil de fleste der kun vil sende til Tyskland også
sende til danmark. Der er en knap, hvor man kan stille sælger et spørgsmål.

--Michael

Fra : Seniorkonsulenten

Dato : 24-01-05 19:44

Min erfaring er, at det kan betale sig at vente til sidste øjeblik (30 sek.
før auktion stopper) med at skyde sit max. bud af.

Jens
http://www.dfmc.dk/?id=637

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-01-05 20:28

Hejsa

Seniorkonsulenten wrote:
> Min erfaring er, at det kan betale sig at vente til sidste øjeblik (30 sek.
> før auktion stopper) med at skyde sit max. bud af.
Pga. at de har en falsk konto, hvor de selv byder tingene op med, når
folk har afgivet deres max bud, for at se om de kan få mere for det?

Sjovt nok bød jeg på noget andet i går der har været til salg i 7dage
uden bud. Nu er der allerde 3bud på det... Det slutter om 3timer.. så nu
må vi se... jeg har stadig det højeste bud... Jeg bød 500 over... ;)
(TDC reklame (Dog ikke 500£))

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Richard

Dato : 24-01-05 21:40

Ninja Rider wrote:
> Sjovt nok bød jeg på noget andet i går der har været til salg i 7dage
> uden bud. Nu er der allerde 3bud på det... Det slutter om 3timer..

Hvorfor skulle man også byde tidligere? - det er jo bedste bud på
sluttidspunktet, der vinder, ikke starttidspunktet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kenneth T

Dato : 24-01-05 18:14

Hvorfor køber du ikke bare een hos den tyske importør, de tager 349euro + ca
10euro i porto.
Så har du ikke problemer med garantien og du kan betale med visa.
Jeg har selv handlet der, jeg sendte en mail om den var på lager, de svarede
ja dagen efter, den blev bestilt & landede på min adresse en lille uge
senere.

http://www.micronsystems.de/pd-1913850800.htm?categoryId=37

-
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-01-05 19:05

Hejsa

Kenneth T wrote:
> [...]
> ja dagen efter, den blev bestilt & landede på min adresse en lille uge

Takker for linket, men der er da alligevel en 40-50 Euro at spare på at
købe den ved en af forhandlerne i Tyskland...

Jeg skrev til et tysk firma jeg fandt på google; TTSL GbR, de havde den
også til 319€ og ville sende den for 20€

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!