Forsikring IF
Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-05 13:18

Hej NG

Jeg er ved at finde et selskab der vil forsikre en SV1000, og det er
ikke så let igen, men jeg har modtaget et tilbud fra IF, der er
ganske fornuftigt.

Erfaringer med IF efterlyses

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Thorstein

Dato : 23-01-05 14:09

> Jeg er ved at finde et selskab der vil forsikre en SV1000, og det er ikke
> så let igen, men jeg har modtaget et tilbud fra IF, der er ganske
> fornuftigt.
>
> Erfaringer med IF efterlyses

Det kan jeg ikke give dig, men hvis jeg må være så fri: Hvad lyder tilbudet
på ?

/ Thorstein
http://www.mcinternet.dk - altid nye mc-videoer på en hurtig forbindelse

Fra : Thorstein

Dato : 23-01-05 14:09

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-05 16:03

Så var det lige at Thorstein Skrev

> Det kan jeg ikke give dig, men hvis jeg må være så fri: Hvad lyder
> [...]

hmmm
Det ved jeg nu ikke du kunne jo være en konkurrent til de få SV'ere
der er udbudt og en dyr forsikring kunne jo være det der afholdt
eventuelle konkurrenter fra at deltage i kapløbet

men pyt
6200 med kasko - 20000 i selvrisiko på tyveri 8k i kaskoskader

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Thorstein

Dato : 23-01-05 18:01

> [...]
> konkurrenter fra at deltage i kapløbet
>
> men pyt
> 6200 med kasko - 20000 i selvrisiko på tyveri 8k i kaskoskader

Takker - men bare rolig, det var mest af nysgerrighed - jeg beholder min
trofaste xj600 lidt endnu.

/ Thorstein

Fra : Bjørn S

Dato : 24-01-05 08:34

J.C.Kløve wrote:

> men pyt
> 6200 med kasko - 20000 i selvrisiko på tyveri 8k i kaskoskader

Prisen er da god, det er ca. det samme jeg giver hos Top for Ducatien,
selv om jeg er flyttet ud på bøh-landet. IF var ikke særlig attraktiv rent
prismessigt den gang jeg undersøgte, husk bare at få de gode tilbudene på
skrift !
Vi bruger IF på mit arbejde, her har det aldrig været problemer, men så
tæller nok en større erhvervskunde lidt tyngre, så det kan nok ikke bruges
til så meget :-/

--
/Bjørn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-01-05 21:27

"6200 med kasko - 20000 i selvrisiko på tyveri 8k i kaskoskader"

20k i selvrisiko ved tyveri. Det synes jeg er tyveri.

Er den så forsikret til 100k eller dens normale nypris. Hvis det kun er til
100k kan det måske nok findes billigere. Men nu ved jeg jo ikke hvor du bor
(og hvor mange års ancinitet du har). Hvis det er midt i Kbh, er det sikert
en ok pris.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : anders majland

Dato : 26-01-05 21:05

> "6200 med kasko - 20000 i selvrisiko på tyveri 8k i kaskoskader"
>
> 20k i selvrisiko ved tyveri. Det synes jeg er tyveri.

Ja den 20% selvrisiko ved tyveri er rent tyveri - Hvormange bilister ville
mon finde sig i det ?

Jeg er idag forsikret hos GF der bare har en fast selvrisiko ved alle kasko
skader.

/A

Fra : Armand

Dato : 23-01-05 14:18

J.C.Kløve wrote:
> Hej NG
>
> Jeg er ved at finde et selskab der vil forsikre en SV1000, og det er
> ikke så let igen,

GF er med på motorcykler op til 100.000,- og det overholder
"ikke-S'eren" lige akkurat!

--
Armand.
(der hár undersøgt at så'en en sag vil koste ham ca. 1000,- i mer-præmie)

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-05 15:07

Så var det lige at Armand Skrev

> GF er med på motorcykler op til 100.000,- og det overholder
> "ikke-S'eren" lige akkurat!

ja - men jeg er til "s'eren"
btw - selv om den er på "udsalg" er der et par af de tilbud jeg har
fået, hvor de "retter" min oplysning om nyværdi til 150.000,- -
underligt syntes jeg.
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : AW på ZRX

Dato : 23-01-05 21:51

> btw - selv om den er på "udsalg" er der et par af de tilbud jeg har fået,
> hvor de "retter" min oplysning om nyværdi til 150.000,- - underligt syntes
> jeg.

Hvis du totalskader den skal du jo have en ny, og hvis den ikke er på
tilbud, tjaaa hvad så.
Jeg havde samme situation med ZRX 1200'en. På tilbud på 135.000,- men den
skal forsikres til "ikke tilbudsprisen", så jeg er dækket korrekt hvis
uheldet er ude.

Allan
ZRX 1200

Fra : Armand

Dato : 24-01-05 19:19

AW på ZRX wrote:

> Hvis du totalskader den skal du jo have en ny, og hvis den ikke er på
> tilbud, tjaaa hvad så.

Man har krav på en i samme stand, ikke en helt ny, og med dette tilbuds
eksistens vil en brugt i samme stand sikkert sagtens kunne findes til
max. 100.000,- :-/

> Jeg havde samme situation med ZRX 1200'en. På tilbud på 135.000,- men den
> skal forsikres til "ikke tilbudsprisen", så jeg er dækket korrekt hvis
> uheldet er ude.

Hvor længe regner du med at kunne få mere end 135.000,- for dén ved
totalskade??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-01-05 17:47

J.C.Kløve wrote:
> Så var det lige at Armand Skrev

> ja - men jeg er til "s'eren"

For 20K i købspris, samt en sikkert ikke betragtelig besparelse i
forsikring, kunne man vel upgrade en "N" :-/

> btw - selv om den er på "udsalg" er der et par af de tilbud jeg har
> fået, hvor de "retter" min oplysning om nyværdi til 150.000,- -
> underligt syntes jeg.

Blot fordi den nye pris ikke er feset ind hos selskaberne endnu!
Gensøg evt. med fastholdelse af at 120.000,- ér faktiske udsalgspris!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-01-05 18:13

Så var det lige at Armand Skrev
zip

> Blot fordi den nye pris ikke er feset ind hos selskaberne endnu!
> Gensøg evt. med fastholdelse af at 120.000,- ér faktiske
> udsalgspris!
Jo du har ret - men (ja der er altid et men)
Denne ene gang i mit kedelige borgerlige tryghedsnakotiske liv er
jeg opsat på at investere i en ny MC
Så skal det sa#/¤%#¤"% være den af modellerne jeg kan lide (læs s
modellen) og ikke noget jeg er nød til afgørende at modificere.

Nå ja der er også et men der
- bundkåbe (upgrade til fuldkåbe)
- hugger
- egoistsæde
- ny nummerpladeholder til erstatning for den kæmpe plastic
anordning der er monteret

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Armand

Dato : 24-01-05 19:21

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> - hugger
> - egoistsæde
> - ny nummerpladeholder til erstatning for den kæmpe plastic

- - - - Ny baglygte!!!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-01-05 21:25

Så var det lige at Armand Skrev

> - - - - Ny baglygte!!!

GRILL

Naaaa tror jeg ikke, den er da meget "alternativ

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Michael Hansen

Dato : 24-01-05 20:44

Erfaringer er måske så meget sagt, men bestilte et tilbud på en Suzuki GSX
600 F og de sagde at den havde de ikke, men i stedet for en GSX 750 F, fint
tænkte jeg, den er jo bare større. De spurgte om min alder og den var 24 den
igen problemer sagde de!! Havde så samtidig fået tilbud på alle de andre
ting (indbo, bil, ulykke)
Så da jeg fik tilbudet, var der lidt fejl i de andre forsik.( + der stod
750 F, som jeg havde fået oplyst) Så ringede jeg for at få dem rettet, det
lykkedes dem ikke de 4 første gange!!!
Så fik jeg fat i den 5. medarbejder, han kunne pludselig finde min GSX 600 F
og den kunne jeg ikke forsikre jeg før jeg var 25, så spurgte jeg om hvorfor
de 4 andre ikke kunne finde den rigtige cykel. Det vidste han ikke, men
stilte mig om til den 1. jeg havde snakket med og sagde der måtte være sket
en fejl og han var ked af det... bla bla. Men han ville ikke forsikre min
600 F før jeg blev 25, men efter al det her vil jeg aldrig mere have fat i
dem, for jeg kom til at tænke på hvis jeg fik en skade, hvad kunne de så
finde på.....

Håber du finder den rigtige forsikring!!

PS. Jeg har GF nu, da jeg kun giver 2400 for ansvar, ingen andre selskaber
er billigere til mig, alle de andre koster fra 5000 og op for kun ansvar,
kasko ja små 24000, ca. ½delen af den værdi...