Tak for svarene.
Jeg prøver at løse et problem.
Jeg har været inde og læse på Tenere hjemmesiden og her anbefaler man også
at fjerne toppen af filterkassen, men der står kun XT600 og det er måske med
en anden snorkel end på min XT600E
Jeg har udskiftet den org. potte med en laser. Tophastigheden uden omdysning
faldt fra ca. 145 km/h til ca. 125 km/h da laseren kom på. forrør er de org.
Den har været på rullefeldt et par gange. Nålen i det primær spjæld er
hævet et hak og der er gået et nr. op i hoveddyser.
Momentet er godt nok, men tophastigeheden skal tilbage til de ca. 145 km/h
som tidligere. Derfor ønsker jeg gode råd vedr. luftfilterkassen. jeg har
pille snorklen af, men har ikke prøvet efekten endnu, men måske er der en
anden årsag til at tophastigheden røg sig en tur.
Hilsen
Boye
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:35jj6oF4nvm1iU1@individual.net...
> >>> Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af
> >>> luftfilterkasse til XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne
> >>> have et bedre luftflow til karburatorerne.
>
> Hej Boye
>
> Jeg ville spørge på
www.tenere.dk De har et forum hvor alle XT
> specialisterne sidder. Umiddelbart er flowet i den nye luftfilterkasse ok.
> Jeg er ikke tilhænger af Airvents og snorkelfjerning på de nye XT'ere.
Synes
> du den mangler luft? Leder du efter mere power eller prøver du at rette et
> problem? De nye XT'ere er mere hæmmet i udstødningen hvis du vil skabe
mere
> flow.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>