/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Luftfilterkasse til XT600E
Fra : Boye Wildt


Dato : 22-01-05 18:34

Hejsa.
Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af luftfilterkasse til
XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne have et bedre luftflow til
karburatorerne.
Mvh
Boye



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-01-05 19:15

> Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af
> luftfilterkasse til XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne
> have et bedre luftflow til karburatorerne.

Snakker vi om en 3TB?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Boye Wildt (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 23-01-05 09:20

Det er en 4PT årgang 2000


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:35fjhnF3qu3m6U1@individual.net...
> > Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af
> > luftfilterkasse til XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne
> > have et bedre luftflow til karburatorerne.
>
> Snakker vi om en 3TB?
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-01-05 07:34

>>> Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af
>>> luftfilterkasse til XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne
>>> have et bedre luftflow til karburatorerne.

Hej Boye

Jeg ville spørge på www.tenere.dk De har et forum hvor alle XT
specialisterne sidder. Umiddelbart er flowet i den nye luftfilterkasse ok.
Jeg er ikke tilhænger af Airvents og snorkelfjerning på de nye XT'ere. Synes
du den mangler luft? Leder du efter mere power eller prøver du at rette et
problem? De nye XT'ere er mere hæmmet i udstødningen hvis du vil skabe mere
flow.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Boye Wildt (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 24-01-05 15:56

Tak for svarene.
Jeg prøver at løse et problem.
Jeg har været inde og læse på Tenere hjemmesiden og her anbefaler man også
at fjerne toppen af filterkassen, men der står kun XT600 og det er måske med
en anden snorkel end på min XT600E
Jeg har udskiftet den org. potte med en laser. Tophastigheden uden omdysning
faldt fra ca. 145 km/h til ca. 125 km/h da laseren kom på. forrør er de org.
Den har været på rullefeldt et par gange. Nålen i det primær spjæld er
hævet et hak og der er gået et nr. op i hoveddyser.
Momentet er godt nok, men tophastigeheden skal tilbage til de ca. 145 km/h
som tidligere. Derfor ønsker jeg gode råd vedr. luftfilterkassen. jeg har
pille snorklen af, men har ikke prøvet efekten endnu, men måske er der en
anden årsag til at tophastigheden røg sig en tur.

Hilsen
Boye

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:35jj6oF4nvm1iU1@individual.net...
> >>> Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af
> >>> luftfilterkasse til XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne
> >>> have et bedre luftflow til karburatorerne.
>
> Hej Boye
>
> Jeg ville spørge på www.tenere.dk De har et forum hvor alle XT
> specialisterne sidder. Umiddelbart er flowet i den nye luftfilterkasse ok.
> Jeg er ikke tilhænger af Airvents og snorkelfjerning på de nye XT'ere.
Synes
> du den mangler luft? Leder du efter mere power eller prøver du at rette et
> problem? De nye XT'ere er mere hæmmet i udstødningen hvis du vil skabe
mere
> flow.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Moller (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-01-05 16:05

Boye Wildt wrote:

> Jeg har udskiftet den org. potte med en laser. Tophastigheden uden omdysning
> faldt fra ca. 145 km/h til ca. 125 km/h da laseren kom på. forrør er de org.
> Den har været på rullefeldt et par gange. Nålen i det primær spjæld er
> hævet et hak og der er gået et nr. op i hoveddyser.

   Øh, for lige at få det sikret... fik du den på rullefelt, og så gik du
hjem og fuskedysede om selv ??? eller lod du værkstedet dyse den ind for
dig ? og hvilket værksted gjorde det for dig ?

> Momentet er godt nok, men tophastigeheden skal tilbage til de ca. 145 km/h
> som tidligere. Derfor ønsker jeg gode råd vedr. luftfilterkassen. jeg har
> pille snorklen af, men har ikke prøvet efekten endnu, men måske er der en
> anden årsag til at tophastigheden røg sig en tur.

   Da problemet kom med den nye potte... har du så tjekket alle samlinger
osv. er som de skal være ? og at potten ikke er stoppet til på en eller
anden måde, eller for den sags skyld ? er den pakket som den skal ? samt
er det en potte som er beregnet til din cykel ? altså 1cyl med 600cc ?
så den kan komme af med luften stadigvæk ?


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jens Jacob Bager Jen~ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-01-05 16:34

> Jeg har udskiftet den org. potte med en laser.

Hej Boye

Her kommer et vigtigt spørgsmål. Den laser potte du har er det en Laser
ProDuro? Er det race udgaven eller den der er gadegodkendt? Eller spurgt på
en anden måde kan man se lige igennem potten?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jens Jacob Bager Jen~ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-01-05 16:40

> Jeg har været inde og læse på Tenere hjemmesiden og her anbefaler man
> også at fjerne toppen af filterkassen, men der står kun XT600 og det
> er måske med en anden snorkel end på min XT600E
> Jeg har udskiftet den org. potte med en laser. Tophastigheden uden
> omdysning faldt fra ca. 145 km/h til ca. 125 km/h.

Hej Boye

Og så lige for at svare på dine spørgsmål. Det er især Ténéré modellerne der
gavner af at få lukket op for luftfilterkassen. Især 1VJ modellerne
('86-'87). Der er ikke meget at hente på din. Den burde kunne køre
150-160km/t selv med en uberørt luftfilterkasse. Det er ikke her problemet
ligger.

Hvor meget lægger den på hjulet de gange den har været rullet?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Boye Wildt (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 24-01-05 16:59

Hej igen.

32 hk på rullefeldt. Har ikke selv dyset om. Skulle prøve at køre lidt inden
jeg igen kom tilbage til "ham" med rullefeltet. Laseren kan man kigge lige
igennem. Har i går sat et 14 tand kædehjul foran i stedet for 15 tand, da
tophastigheden i 4. og 5. gear næsten er den samme. Har endnu ikke afprøvet
effekten.
Mvh
Boye

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:35kj60F4loqhoU1@individual.net...
> > Jeg har været inde og læse på Tenere hjemmesiden og her anbefaler man
> > også at fjerne toppen af filterkassen, men der står kun XT600 og det
> > er måske med en anden snorkel end på min XT600E
> > Jeg har udskiftet den org. potte med en laser. Tophastigheden uden
> > omdysning faldt fra ca. 145 km/h til ca. 125 km/h.
>
> Hej Boye
>
> Og så lige for at svare på dine spørgsmål. Det er især Ténéré modellerne
der
> gavner af at få lukket op for luftfilterkassen. Især 1VJ modellerne
> ('86-'87). Der er ikke meget at hente på din. Den burde kunne køre
> 150-160km/t selv med en uberørt luftfilterkasse. Det er ikke her problemet
> ligger.
>
> Hvor meget lægger den på hjulet de gange den har været rullet?
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 25-01-05 07:07

> 32 hk på rullefeldt. Har ikke selv dyset om. Skulle prøve at køre
> lidt inden jeg igen kom tilbage til "ham" med rullefeltet. Laseren
> kan man kigge lige igennem. Har i går sat et 14 tand kædehjul foran i
> stedet for 15 tand, da tophastigheden i 4. og 5. gear næsten er den
> samme. Har endnu ikke afprøvet effekten.

Hej Boye

Grunden til jeg spørger om potten er at Laser ProDuro road leagal potten er
kendt som den absolut værste potte man kan købe til en XT 600. De to i
klubben jeg kender der kører med den har begge en tophastighed på ca-
130km/t. Den stjæler simpelthen lige 20km/t af tophastigheden. Jeg troede
kun det var den gade godkendte version af den der havde problemet, men noget
tyder på din også skaber problemer. En af mine godt kammerater har lige
skiftet fra den gadegodkendte version til raceversionen. Tophastigheden
lader stadig vente på sig, men jeg har heller ikke haft fingrene i den
endnu.

Kan du ikke bare skifte tilbage til den potte du havde før der virkede?

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



flemsus (23-01-2005)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 23-01-05 15:30

Boye Wildt wrote:
> Hejsa.
> Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af
> luftfilterkasse til XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne
> have et bedre luftflow til karburatorerne.
> Mvh
> Boye

Hej.
Jeg har en DJ02 tror jeg nok. Jeg har simpelthen taget hele tragten af
så hullet er blevet større. Det er nok ikke så smart hvis man bruger den til
meget mudderkørsel, men det gør jeg altså ikke. Man kan også købe nogle små
"dimser" og montere, men så skal der bores huller i kassen. Du kan se dem på
side 26 i kataloget: http://www.kedo.com/

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen



Boye Wildt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 25-01-05 12:33

Svar til Jens Bager Jensen!

Først undskyld for den lange tråd.
Selvfølgelig kan jeg skifte tilbage til den org. potte, men det kræver igen
en omdysning. Og så er jeg jo tilbage hvor jeg begyndte, nemlig at lyden var
som på en godkendt knallert 45.
Da jeg nu har brugt penge på en laserpotte med hul igennem (fed lyd) og 2
gange på rullefeldt og karburator adskilt to gange, så siger min stædighed,
at jeg bare ikke går tilbage til standard. Jeg kan ikke huske CO2 tallet ved
sidste tur i bænken, men den lå lidt til den fede side. Skal der være en vis
modstand i potten ? Kan man ikke sætte en lille blænde i ? Eller i hvilken
retning skal man lede efter løsningen.
Mvh
Boye

"Boye Wildt" <Bowitek@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41f28e15$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa.
> Er der nogen i gruppen som har erfaring i optimering af luftfilterkasse
til
> XT600E. Jeg har KN filterindsats, men vil gerne have et bedre luftflow til
> karburatorerne.
> Mvh
> Boye
>
>



Moller (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-01-05 14:53

Boye Wildt wrote:
> Svar til Jens Bager Jensen!
>
> Først undskyld for den lange tråd.
> Selvfølgelig kan jeg skifte tilbage til den org. potte, men det kræver igen
> en omdysning. Og så er jeg jo tilbage hvor jeg begyndte, nemlig at lyden var
> som på en godkendt knallert 45.
> Da jeg nu har brugt penge på en laserpotte med hul igennem (fed lyd) og 2
> gange på rullefeldt og karburator adskilt to gange, så siger min stædighed,
> at jeg bare ikke går tilbage til standard. Jeg kan ikke huske CO2 tallet ved
> sidste tur i bænken, men den lå lidt til den fede side. Skal der være en vis
> modstand i potten ? Kan man ikke sætte en lille blænde i ? Eller i hvilken
> retning skal man lede efter løsningen.

   Ren undren ? kan det værksted som har haft den på feltet virkelig ikke
komme med en løsning ??? måske du skal finde et værksted som bedre
kender til XT'erne, og lade dem justere den ordentligt ind ?

   I mine øre lyder det mest som om personen der har rullet den ikke er
særlig intereseret/erfaren, i at gøre et godt stykke arbejde, noget som
detsvære er udbredt mellem en del værksteder. især efter 2 gange, så
burde den være rullet ind for længst.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Moller (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-01-05 14:54

En lille ekstra ting... har du en udskrift af Effektkurven ? som du kan
scanne ind så vi andre kan se den ??? for den vil jo afsløre om der
kommer et knæk, hul, eller en udfladning som kan pejle sig videre mod
problemet.

   
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jacob Bunk Nielsen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 25-01-05 21:04

"Boye Wildt" <Bowitek@post7.tele.dk> writes:

> Svar til Jens Bager Jensen!

Hvis du vil svare Jens, så markér hans indlæg og tryk så svar, så
kommer svaret nemlig til at stå som svar på hans indlæg i stedet for
at det ser ud som om du snakker med dig selv. Samtidig kan vi andre
også meget bedre finde ud af hvad det er du svarer på.

Husk i øvrigt også lige at læse Jens' indlæg en gang til. Der var
noget af det du vist overså.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste