Kawasaki ZX600E 1993 drypper olie, hjælp
Fra : Kong

Dato : 21-01-05 19:09

Har så godt som ingen MC erfaring, men bemærkede i dag da jeg havde
kørt cyklen en længere distance for første gang at den lækkede olie
efter ca 100 kms kørsel, ikke vild kørsel overhovedet, ganske
almindelig kørsel. Olien drypper ned fra hvor støttebenet sidder, men
andet kan jeg ikke umiddelbart se. Er der nogen der har en nem test
eller noget for at lokalisere problemet?

Syntes mit spg lyder noget vagt, men skyder i tåge. Håber der er nogen
der ved hvad man hurtigt kan kigge efter.

Mvh
Kong

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-01-05 21:47

>Olien drypper ned fra hvor støttebenet sidder

Hej King -

Der bliver smidt en del fedt/olie af kæden ved det forreste kædehjul. Kan
det ikke være det der er blevet mere flydende fordi motoren er blevet
gennemvarm. Min XJ'er dryppede altid nogle dråber derfra når jeg havde kørt
over 100km motorvej. Du har måske enda lige smurt kæde?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Kong

Dato : 25-01-05 12:21

Hej igen, undskylder det sene svar men cyklen står hos mine svigerforældre
nu.

Olien kommer desværre ikke fra kædehjullet men derimod fra endnu et mystisk
sted. Central støttebenet er pillet af og det ser ud som om det kommer
deroppe fra et sted. Har endnu ikke fået taget kåben af for at få bedre
plads til at undersøge, men vil prøve det når jeg får cyklen at se igen
enten denne eller næste weekend.

Mvh
King Kong

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:35d82rF4kd36qU1@individual.net...

Fra : Armand

Dato : 25-01-05 16:45

Kong wrote:
> [...]
> deroppe fra et sted. Har endnu ikke fået taget kåben af for at få bedre
> plads til at undersøge, men vil prøve det når jeg får cyklen at se igen

Hvis ikke det kommer fra inde bag kædehjuls-dækslet, så er der den
mulighed at det er fra luftfilterkassen der netop har en
bund-afløbsslange til olie og vand der er kondenseret indvendig!
Er det ikke relativt let at komme til luftfilteret under tanken?
I givet fald, så fjern selve filteret og kig ned i bunden for at se om
der ikke skulle være hul - På ydersiden af et givent hul vil der være en
sturt med påmonteret slange, som sikkert er den der har dryppet olie bag
motoren!

--
Armand.

Fra : Rene_Kawa4ever

Dato : 25-01-05 12:26

Har selv haft modellen og problemet. Fejlen behøves selvfølgelig ikke være
den samme. Hvis der har været kørt lidt råddent (baghjul brænnere mm.) på
den eller kæden har været strammet for hårdt op kan lejen, som sidder lige
indenfor det forreste kædehul, trækkes ind i motorblokken. Dette gør at
akslen som kædehjulet sidder på kan rokke sig (i mit tilfælde ca 0.5 mm)
og derved slutter simmerringen ikke tæt! Jeg håber ikke du er ligeså
uheldig som mig, men prøv lige at tjekke det!

Fra : Kong

Dato : 27-01-05 14:06

Takker igen for alle svarene, vil prøve at pille tanken og kåbe af næste
gang jeg får den at se. Haynes bogen vurderer det kun til 2 håndtag, så hvor
svært kan det være :). Vel ikke meget anderledes end min Puch Maxi da jeg
var 14....