|
| Tyske papirer på MC'er Fra : Dan Dav |
Dato : 21-01-05 18:02 |
|
Hej -
Jeg har 2 spørgsmål ...
1. ved import af brugt MC fra tyskland skal jeg have dokumentet
"Abmeldebescheinigung" - korrekt eller skal der mere til?
2. hvis motorcyklen har været neddrosslet til 29 kW, og kan skal nu oppe på
de 39 kW som den kan, så siger firmaet i tyskland at der skal rettes i selve
Fahrzeugbrief ... for at notere at den er nu 39 kW. Men er dette
"Fahrzeugbrief" nødvendigt når MC'en indregisteres i DK ... og skal den
rettes til derned ellers er det bare at gøre heroppe?
mvh
Robin
| |
Jan Bachman (21-01-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 21-01-05 19:57 |
|
>1. ved import af brugt MC fra tyskland skal jeg have dokumentet
>"Abmeldebescheinigung" - korrekt eller skal der mere til?
Abmeldebescheinigung = Afmeldingspapirer.
Det skal du have med, såfremt maskinen er afmeldt i Tyskland.
Alternativt kan du få den med tyske plader og selv afmelde den i DK.
Sidsnævnte bruges typisk hvis man kører på maskinen hjem.
Dokumentet er bare et enkelt papirstykke i C5.
Fahrzeugbrief = Registreringsbevis.
Det SKAL du have med.
Dokumentet er et foldbart A4 (5 sider i alt).
Få evt. sælger til at faxe dig en kopi.
Derudover kan en servicehåndbog være praktisk, hvis sælger har den.
Bevis for seneste syn (TÜV) er også en god ting. Måske står det i
angivet i Fahrzeugbrief.
/Jan
| |
Jan Bachman (21-01-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 21-01-05 19:59 |
|
>Fahrzeugbrief = Registreringsbevis.
>Dokumentet er et foldbart A4 (5 sider i alt).
Der skulle have stået foldbart C5
/Jan
| |
|
|