/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tomgangsindstilling på MZ
Fra : Ole Axelsen


Dato : 19-01-05 20:06

Jeg er ved at fikse en 85'er TS 150, så den kan blive synet. Jeg er stødt
på et underligt problem, hvis det da er et problem. Den har choker i en
vrider på styret, og når den er drejet på fuld choker går den fint i
tomgang. Hvis jeg "skubber chokeren ind" drøner den op i omdrejninger, og
går ret ujævnt. Er det bare mig, der ikke forstår, hvordan chokeren virker?
Jeg vil jo mene, at den skulle virke modsat så den ved normal drift skal
være "inde" (Kablet ubelastet) Det skal lige siges, at den går højt op i
omdrejninger, næsten fuld gas. Jeg ved ikke lige hvor mange omdrejninger,
for jeg tror ikke helt på omdrejningstælleren. Den viser alt for meget.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Preben Riis Sørensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 19-01-05 21:51


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
news:41eeaf18$0$51518$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg er ved at fikse en 85'er TS 150, så den kan blive synet. Jeg er stødt
> på et underligt problem, hvis det da er et problem. Den har choker i en
> vrider på styret, og når den er drejet på fuld choker går den fint i
> tomgang. Hvis jeg "skubber chokeren ind" drøner den op i omdrejninger, og
> går ret ujævnt. Er det bare mig, der ikke forstår, hvordan chokeren
virker?
> Jeg vil jo mene, at den skulle virke modsat så den ved normal drift skal
> være "inde" (Kablet ubelastet) Det skal lige siges, at den går højt op i
> omdrejninger, næsten fuld gas. Jeg ved ikke lige hvor mange omdrejninger,
> for jeg tror ikke helt på omdrejningstælleren. Den viser alt for meget.

Det er kun englændere der skal have chokeren strammet helt op for at den er
slået fra. Du har måske et fastlåst gasspjæld (i fuld åben), sådan at den
først får luft når chokeren slås fra? Det var lige hvad jeg umiddelbart
kunne gætte på, men lyder lidt langt ude, ikke?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Moller (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-01-05 10:56

Ole Axelsen wrote:
> Jeg er ved at fikse en 85'er TS 150, så den kan blive synet. Jeg er stødt
> på et underligt problem, hvis det da er et problem. Den har choker i en
> vrider på styret, og når den er drejet på fuld choker går den fint i
> tomgang. Hvis jeg "skubber chokeren ind" drøner den op i omdrejninger, og
> går ret ujævnt. Er det bare mig, der ikke forstår, hvordan chokeren virker?
> Jeg vil jo mene, at den skulle virke modsat så den ved normal drift skal
> være "inde" (Kablet ubelastet) Det skal lige siges, at den går højt op i
> omdrejninger, næsten fuld gas. Jeg ved ikke lige hvor mange omdrejninger,
> for jeg tror ikke helt på omdrejningstælleren. Den viser alt for meget.

   sider der en BING eller en BVF kaburator på ?

   Nå, men der kan være flere ting :

   1. spillerummet på gaskablet er ikke sat til de magiske 2mm.
   2. Den store luftskrue er skruet/rystet ud, eller sat forkert.
   3. Din kaburator er grisset til i dyserne.

   Men da jeg ikke ved hvad kaburator model du har, kan jeg ikke sige så
meget mere... f.eks. gælder punkt 2 mest BVF kaburatoren, mener at BING
virker modsat, og løfter spjældet når den skrues ind, altså den skal ud
igen... men er i tvivl da jeg ikke bruger den selv.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ole Axelsen (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 20-01-05 17:22

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41ef7ee0$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> Ole Axelsen wrote:
>> Jeg er ved at fikse en 85'er TS 150, så den kan blive synet. Jeg er
>> stødt på et underligt problem, hvis det da er et problem. Den har choker
>> i en

> sider der en BING eller en BVF kaburator på ?

Jeg ved det faktisk ikke. Der står ikke noget på den. Den ligner meget den
på dette billede. http://hjem.get2net.dk/bioscience/MZ/002.html Dog har min
en tomgangsskrue derekte ind i siden under gasspjældet, og den store skrue
sidder ligesom indvendig i et rør. Jeg har fundet denne beskrivelse, og er
nu ret sikker på det er en BVF.
http://home0.inet.tele.dk/svinge1/Kaburator-BVF.htm


> 1. spillerummet på gaskablet er ikke sat til de magiske 2mm.

Det med 2 mm er ikke tjekket, men det ser ud til gasspjældet går fint i bund


> 2. Den store luftskrue er skruet/rystet ud, eller sat forkert.

Den sidder der godt nok. Jeg ved ikke hvordan den skal stilles, men jeg har
prøvet at skrue på den. Jeg synes dog ikke rigtigt det giver noget


> 3. Din kaburator er grisset til i dyserne.

Den er tjekket og renset. Den så forøvrigt fin og ren ud alle steder.



Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Moller (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-01-05 18:06

Ole Axelsen wrote:

>>1. spillerummet på gaskablet er ikke sat til de magiske 2mm.
>
>
> Det med 2 mm er ikke tjekket, men det ser ud til gasspjældet går fint i bund

   Den ide havde jeg også engang, men opdagede at der alligevel ikke var
det spillerum.

>>2. Den store luftskrue er skruet/rystet ud, eller sat forkert.
>
>
> Den sidder der godt nok. Jeg ved ikke hvordan den skal stilles, men jeg har
> prøvet at skrue på den. Jeg synes dog ikke rigtigt det giver noget

   Ok. så er der den lille skrue... nu ved jeg ikke helt hvad din model
er, men på min 30N3-1 så skal den lille være ca. 2-3 omgange ud, og den
store skal være ca. 4-5 omgange ud.

>>3. Din kaburator er grisset til i dyserne.
>
>
> Den er tjekket og renset. Den så forøvrigt fin og ren ud alle steder.

   hmmm, ok... så kan jeg ikke lige komme på noget, andet et at der skulle
være noget galt med choker systemet, men kan ikke lure hvordan for
normalt er det den lille gummi ende på choker stemplet der blir harsk,
og ikke slutter tæt... men dette medføre modsat effekt.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ole Axelsen (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 20-01-05 18:32

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41efe3c6$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...
> Ole Axelsen wrote:
>
>>>1. spillerummet på gaskablet er ikke sat til de magiske 2mm.

Jeg tror søreme du fik ret. Jeg har lige været ude og skrue, og nu spinner
den som en mis. Der var ganske rigtigt ikke nok frigang, så spjældet kunne
lige få en tak nedad. Hvorfor det skulle have så stor betydning kan jeg ikke
få ind i mit store hoved, for den tog virkelig mange omdrejninger.


> Ok. så er der den lille skrue... nu ved jeg ikke helt hvad din model er,
> men på min 30N3-1 så skal den lille være ca. 2-3 omgange ud, og den store
> skal være ca. 4-5 omgange ud.

Da jeg fik set ordentligt efter stod der jo godt nok BVF i en stiliseret
skrift på begge sider af spjæld-huset. På det nederste af huset, lige over
svømmerhuset står 24N2-1, så nu ved vi da helt nøjagtigt, hvad det er for en
karl.

Jeg takker mange gange for den store hjælp.



Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste