/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sædehøjde / Størrelse generelt ?
Fra : Lars


Dato : 19-01-05 11:17

Hej allesammen,

Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
Skal til at finde "den eneste ene"

Prisniveau 40-45k
Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe

Nogen forslag til en cykel hvor jeg ikke kommer til at ligne
en flodhest ?


Har kigget lidt på en Yamaha XJ600 Diversion
Eller Honda CB500

mvh
Lars



 
 
Ukendt (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-05 11:25

> Har kigget lidt på en Yamaha XJ600 Diversion

tog jeg pap på for nogle år siden, den passede mig godt i størrelsen, og jeg
er lidt højere end dig..
God alsidig cykel specielt hvis du ikke vil ha en "racer" synes bare at det
er fesent at den kun har en skive foran :o/

> Eller Honda CB500

Synes jeg er lidt mindre, har dog kun prøvet den en gang, men virker i mine
øjne som meget mere kvalitet end yamahaen, men det er jo bare min
opfattelse, synes motoren går helt vidunderligt...

Men det er jo to forskellige cykler, jeg ville prøve dem begge hvis jeg var
dig, synes at XJ'eren er pænest med kåbe af de to, synes CB'eren er pænest
"nøgen"...

Hvis jeg skulle vælge mellem de to ville jeg tage CB'en

Det var mit indput..

Mvh
Morten



Peter (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-01-05 19:22


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:41ee3587$0$48320$14726298@news.sunsite.dk...
>> Har kigget lidt på en Yamaha XJ600 Diversion
>
> tog jeg pap på for nogle år siden, den passede mig godt i størrelsen, og
> jeg
> er lidt højere end dig..
> God alsidig cykel specielt hvis du ikke vil ha en "racer" synes bare at
> det
> er fesent at den kun har en skive foran :o/
>

Fra 1998 (så vidt jeg husker) har XJ600 Diversion 2 skiver foran. Ved samme
lejlighed fik den også 3 mm tykkere forgaffelben, samt flere andre
forbedringer.

--
Peter
XJ600S




Ukendt (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-05 22:27

> Fra 1998 (så vidt jeg husker) har XJ600 Diversion 2 skiver foran. Ved
samme
> lejlighed fik den også 3 mm tykkere forgaffelben, samt flere andre
> forbedringer.

ok, for det andet var noget bras, de gamle modeller ikke division havde
nemlig også 2 skiver.. min 51J model havde kan jeg huske

Mvh
Morten



Jens Jacob Bager Jen~ (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 20-01-05 07:03

> ok, for det andet var noget bras, de gamle modeller ikke division
> havde nemlig også 2 skiver.. min 51J model havde kan jeg huske

Du er godt nok fixeret på de to skiver. En skive kan være rigeligt. F.eks.
De GS 500 E jeg har kørt har altid kunne bremse tilstrækkeligt til de
hastigheder de kørte med. En bremseskive er tung, og vægt på hjulene vægter
meget på køreegenskaberne. Men ja. to skiver ser federe ud.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ukendt (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-05 08:21

> Du er godt nok fixeret på de to skiver. En skive kan være rigeligt. F.eks.
> De GS 500 E jeg har kørt har altid kunne bremse tilstrækkeligt til de
> hastigheder de kørte med. En bremseskive er tung, og vægt på hjulene
vægter
> meget på køreegenskaberne. Men ja. to skiver ser federe ud.

Synes også at man kan mærke at den trækker lidt i den ene side med kun en
skive, men det er nok bare mig..
Hov og ja det ser MEGET federe ud )

Mvh
Morten



Jens Jacob Bager Jen~ (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 20-01-05 09:15

Juel wrote:
>> Du er godt nok fixeret på de to skiver. En skive kan være rigeligt.
>> F.eks. De GS 500 E jeg har kørt har altid kunne bremse

> Synes også at man kan mærke at den trækker lidt i den ene side med
> kun en skive, men det er nok bare mig..

Hej Morten

På cykler med tynde gaffelben, eller hvor slitage eller dårlig dæmpning gør
sig gælgende så kan den godt vride sig i gaflen hvis den kun har en skive.

På moderne cykler der er sat godt op er det ikke noget problem.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ukendt (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-05 09:21

> På cykler med tynde gaffelben, eller hvor slitage eller dårlig dæmpning
gør
> sig gælgende så kan den godt vride sig i gaflen hvis den kun har en skive.

Så er det sq sikkert det jeg har prøvet..

> På moderne cykler der er sat godt op er det ikke noget problem.

ok..


Mvh
Morten



Peter (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-01-05 21:49


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:3597jsF4kcfolU1@individual.net...
> Juel wrote:
>>> Du er godt nok fixeret på de to skiver. En skive kan være rigeligt.
>>> F.eks. De GS 500 E jeg har kørt har altid kunne bremse
>
>> Synes også at man kan mærke at den trækker lidt i den ene side med
>> kun en skive, men det er nok bare mig..
>
> Hej Morten
>
> På cykler med tynde gaffelben, eller hvor slitage eller dårlig dæmpning
> gør sig gælgende så kan den godt vride sig i gaflen hvis den kun har en
> skive.
>
> På moderne cykler der er sat godt op er det ikke noget problem.

Der var godt nok kritik af den gamle Diversion der netop gik på at den vred
sig i gaflen under hård opbremsning. Yamaha's svar på dette var som
tidligere nævnt 2 skiver + tykkere gaffelben.

--
Peter
XJ600S (med 2 skiver)



Moller (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-01-05 22:27

Peter wrote:

>>På moderne cykler der er sat godt op er det ikke noget problem.
>
>
> Der var godt nok kritik af den gamle Diversion der netop gik på at den vred
> sig i gaflen under hård opbremsning. Yamaha's svar på dette var som
> tidligere nævnt 2 skiver + tykkere gaffelben.

   Og den gamle Diversion kan heller ik liiige betragtes som moderne cykkel :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jens Jacob Bager Jen~ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 21-01-05 08:16

>> På cykler med tynde gaffelben, eller hvor slitage eller dårlig
>> dæmpning gør sig gælgende så kan den godt vride sig i gaflen hvis
>> den kun har en skive.

>> På moderne cykler der er sat godt op er det ikke noget problem.

> Der var godt nok kritik af den gamle Diversion

38mm gaffelben er heller ikke noget at råbe hurra for. Næh du, jeg har nogle
47mm upsidedown'ere liggende der skal på Dr'en en dag jeg får nosset mig
sammen. De er tykke som telefonpæle!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Peter (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-01-05 16:41


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:35bogmF4k9rcmU1@individual.net...
>>> På cykler med tynde gaffelben, eller hvor slitage eller dårlig
>>> dæmpning gør sig gælgende så kan den godt vride sig i gaflen hvis
>>> den kun har en skive.
>
>>> På moderne cykler der er sat godt op er det ikke noget problem.
>
>> Der var godt nok kritik af den gamle Diversion
>
> 38mm gaffelben er heller ikke noget at råbe hurra for. Næh du, jeg har
> nogle 47mm upsidedown'ere liggende der skal på Dr'en en dag jeg får nosset
> mig sammen. De er tykke som telefonpæle!

Ja, de bør da være vridningsstabile nok. Jeg har nu heller ikke problemer
med de 41 mm jeg kører rundt med.

--
Peter
XJ600S



Torben Scheel (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-01-05 11:36

Lars wrote:
> Hej allesammen,
>
> Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
> Skal til at finde "den eneste ene"
>
> Prisniveau 40-45k
> Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe
>
> Nogen forslag til en cykel hvor jeg ikke kommer til at ligne
> en flodhest ?
>
>
> Har kigget lidt på en Yamaha XJ600 Diversion
> Eller Honda CB500

XJ er et godt bud - jeg befinder mig fint på min kones XJ'er (den gamle
model). Dog ikke så godt som på min FJ1100, men det har ikke meget med
sædehøjden at gøre

På Honda's CBR1000 kan mine knæ ikke være i tankudskæringerne Men det
siger jo ikke nødvendigvis noget om CB500.

--
vh
Torben 90 / 195 (eller er det omvendt?)



Brassball (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 19-01-05 11:55

er selv 192, godt 100kg kører BMW boxer, cyklen er dejlig høj, god
kørestilling og god kåbe. burde kunne findes fra ca 40kkr

On Wed, 19 Jan 2005 11:16:57 +0100, "Lars" <lovegreenFJERN@mailme.dk>
wrote:

>Hej allesammen,
>
>Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
>Skal til at finde "den eneste ene"
>
>Prisniveau 40-45k
>Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe
>
>Nogen forslag til en cykel hvor jeg ikke kommer til at ligne
>en flodhest ?
>
>
>Har kigget lidt på en Yamaha XJ600 Diversion
>Eller Honda CB500
>
>mvh
>Lars
>


Lars (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-01-05 12:07

> Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
> Skal til at finde "den eneste ene"
>
> Prisniveau 40-45k
> Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe

Skal måske også lige tilføje at jeg ikke har kørt siden
jeg fik pappet for 5-6 år siden.

Så jeg er ikke helt tryg ved at skulle købe en kæmpe
maskine...

De to maskiner jeg har holdt øje med er:

Honda CB 500, 1997, bordeauxmetallic, pris 42-43000,-
Til salg hos en "arbejdskollega"
Cyklen virker reel nok

Yamaha XJ600 Diversion 1992, rød... Faktisk til salg
på qxl, pris ??

Uden afgift !

Se link her:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15151312&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10215

Kender den ikke udover de billede man kan se på nettet


mvh
Lars



jens jensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : jens jensen


Dato : 19-01-05 12:30


"Lars" <lovegreenFJERN@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:41ee3f3e$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
> > Skal til at finde "den eneste ene"
> >
> > Prisniveau 40-45k
> > Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe
>
> Skal måske også lige tilføje at jeg ikke har kørt siden
> jeg fik pappet for 5-6 år siden.
>
> Så jeg er ikke helt tryg ved at skulle købe en kæmpe
> maskine...
>
> De to maskiner jeg har holdt øje med er:
>
> Honda CB 500, 1997, bordeauxmetallic, pris 42-43000,-
> Til salg hos en "arbejdskollega"
> Cyklen virker reel nok
>
> Yamaha XJ600 Diversion 1992, rød... Faktisk til salg
> på qxl, pris ??
>
> Uden afgift !
>
> Se link her:
>
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15151312&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10215
>
> Kender den ikke udover de billede man kan se på nettet
>
>
> mvh
> Lars
>
>
Er du ikke helt tryg ved en kæmpe maskine ? Du kan sagtens købe en BMW af de
"ældre" modeller f.eks. 100gs.
Du får en solid maskine , der kan købes reservedele, ombygger kit osv.
Men især er de ikke særlig "overraskende" at køre på, men heller ikke
hurtige.

Man sidder godt på dem og de passer til STORE mennesker.

Mvh Jens



anders majland (19-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 19-01-05 14:15

> Skal måske også lige tilføje at jeg ikke har kørt siden
> jeg fik pappet for 5-6 år siden.
> Så jeg er ikke helt tryg ved at skulle købe en kæmpe
> maskine...

Er du ikke tryg ved at maskinen er stor&tung eller er du ikke tryg ved at få
for mange kræfter bah højre hånd. du kan sikkert nå jorden med flad fod med
begge føder på langt de fleste maskiner. Selv min XT600 når først vægten er
landet på sædet men det kan kræve lidt gymnastik at få svunger benet
over, med mindre man stiger op på fodhvileren og svinger det andet ben
bagover som på en hest
>
> Honda CB 500, 1997, bordeauxmetallic, pris 42-43000,-
> Til salg hos en "arbejdskollega"
> Cyklen virker reel nok
>
> Yamaha XJ600 Diversion 1992, rød... Faktisk til salg
> på qxl, pris ??

Begge er relle cykler der sikkert vil give masser af fornøjelse. Der er en
herinde der forlængst har rundet de 10000km på sin CB500 og xj600'en skal
nok også holder.

> Uden afgift !
- og omlakeret ? Dens historie skal nok checkes. Kunne være genopbygning af
en totalskade ....

Jeg ville nok ikke vælge at købe på auktion ubeset her i dk - Skulle jeg
tage chancer på en uden afgift blev det nok egen import fra D.


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 66500km (heraf 29500 med mig bag roret siden
10/2003)
Skoda Fabia Kombi 1.2 2004 10000km (heraf måske 1000km af mig)



Ole Baun (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 19-01-05 18:03


"anders majland" skrev i en meddelelse
news:41ee5dbd$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...

- snip -

> > Honda CB 500, 1997, bordeauxmetallic, pris 42-43000,-
> > Til salg hos en "arbejdskollega"
> > Cyklen virker reel nok
> >
> > Yamaha XJ600 Diversion 1992, rød... Faktisk til salg
> > på qxl, pris ??
>
> Begge er relle cykler der sikkert vil give masser af fornøjelse. Der er en
> herinde der forlængst har rundet de 10000km på sin CB500

Det har jeg.
+140.000 km siden ´96. (Den holder 3 måneders vinterpause p.t.)

Ole Baun, Aalborg. (78 kg / 187 cm).

Den passer mig fint. Et par hk mere gjorde efterhånden ikke noget, men
fysisk passer det fint med pladsen til knæene i tankudskæringen. Jeg har
kåbe på den, det er komfortabelt, men knæene er åbenbart en smule imod den
af og til, for jeg har slidt i lakken ud for knæene. Så med andre ord, hvis
der er kåbe på den du har kig på, så er den muligvis for lille til dig.



Lars (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-01-05 20:51


>> Uden afgift !
> - og omlakeret ? Dens historie skal nok checkes. Kunne være genopbygning
> af en totalskade ....
>
> Jeg ville nok ikke vælge at købe på auktion ubeset her i dk - Skulle jeg
> tage chancer på en uden afgift blev det nok egen import fra D.

Den er hermed droppet... :)
Var heller ikke 100% med på den

mvh

Lars



Ole Hansen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 19-01-05 15:08

Lars wrote:

> De to maskiner jeg har holdt øje med er:
>
> Honda CB 500, 1997, bordeauxmetallic, pris 42-43000,-
> Til salg hos en "arbejdskollega"
> Cyklen virker reel nok

En CB500 er fantastisk nem at køre. Jeg synes det er en dejlig og nem
maskine.. Hvis den er med halv/helkåbe får man en cykel der kan bruges
til det meste..

> Yamaha XJ600 Diversion 1992, rød... Faktisk til salg
> på qxl, pris ??
>
> Uden afgift !
>
> Se link her:
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15151312&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10215

Den ville jeg holde mig langt fra. Hvis det skal være en XJ600 findes
der masser af brugte, der er knap så "tvivlsomme".. Manden skriver 25K i
afgift og så prisen oveni og buddene er oppe på 11.500 - så synes jeg
den bliver for dyr...

Men en XJ'er er nok heller ikke et tosset bud..

> mvh
> Lars

--
Ole Hansen
'00 SV650S

Steen E. (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 19-01-05 15:03


> Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
> Skal til at finde "den eneste ene"
>
>
>
Jeg er "kun" 176/82 og min CB500 passede perfekt - tror du ikke den
bliver for lille til dig?

F.eks en ældre BMW eller XJ900 Diversion giver jo meget mere plads og
bundtræk, hvis du kan finde en til pengene ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



jo (19-01-2005)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 19-01-05 17:08

Har du prøvet at sidde på en Bimmer? En ældre boxer eller en K100 vil passe
dig glimrende, og du vænner dig meget hurtigt til en stor maskine, med de
fordele det indebærer.
Jeg er selv 195 cm. og vejer 0,1 ton, og de fleste japanere er for små til
mig. Jeg bliver træt af at sidde på dem i længere tid og det ser heller ikke
for godt ud

Jo.



Armand (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-01-05 17:41

Lars wrote:
> Hej allesammen,
>
> Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
> Skal til at finde "den eneste ene"
>
> Prisniveau 40-45k
> Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe
>
> Nogen forslag til en cykel hvor jeg ikke kommer til at ligne
> en flodhest ?

Honda CX 500 E fra midtfirserne er lidt højere over sædet og ellers en
fornuftig størrelse (motor) samt både pålidelig og holdbar.
+ Kardantræk for servicevenlighed.

Jeg fandt en på:
http://www.classic-bikes.dk/Billeder/HONDA/cx500e.htm

Husk forøvrigt lige at høre på forsikrings-præmien hvis du står dvæler
mellem to modeller - Den ene kan sagtens hænde at være betragteligt
billegere end den anden

--
Armand.

Rasmus Pedersen [600~ (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Pedersen [600~


Dato : 19-01-05 19:08

Den perfekte cykwel til en på den størelse er en
Kawazaki ZZR600
Den vil passe dig i størelsen samt dette er en sport tourings cykel.

mvh Rasmus



Armand (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-01-05 19:13

Rasmus Pedersen [6000] wrote:
> Den perfekte cykwel til en på den størelse er en
> Kawazaki ZZR600
> Den vil passe dig i størelsen samt dette er en sport tourings cykel.

- - - - Med ca. 100Hk - Til et friskt kørekort, der ikke er blevet brugt
i 3 års tid

--
Armand.

Anders Thorup (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 19-01-05 19:47

Armand wrote:
> Rasmus Pedersen [6000] wrote:
>> Den perfekte cykwel til en på den størelse er en
>> Kawazaki ZZR600
>> Den vil passe dig i størelsen samt dette er en sport tourings cykel.
>
> - - - - Med ca. 100Hk - Til et friskt kørekort, der ikke er blevet
> brugt i 3 års tid

Ja, nu ville jeg jo foreslå en VFR750F, men den har jo 105Hk, dog vil jeg
påstå at der er en super cykel, og de kan godt findes for 40-45K for en
senfirser-model.

Den er behagelig at køre langt på, og kan også bruges sportsligt. Og så har
dens 749ccm V4 motor en lækker lyd, og en behagelig moment-kurve.


--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Lars (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-01-05 20:49

> Ja, nu ville jeg jo foreslå en VFR750F, men den har jo 105Hk, dog vil jeg
> påstå at der er en super cykel, og de kan godt findes for 40-45K for en
> senfirser-model.

Fin cykel. Har jeg faktisk ikke overvejet tidligere, men kunne være en
mulighed.

Dog skal jeg lige sige at jeg for nogen dage siden ringede til forsikingen
(Tryg)
og spurgte pris på ansvarsforsikring på en CB500 - ca 2000,-
I samme ombæring nævnte den rare telefondame, at fx. en VFR750 IKKE
var samme pris, da den blev betegnet som "sports-" (eller hvad hun nu kaldte
det)

Vil også lige tilføje at jeg også spurgte pris hos Topdanmark på en CB500:
ca 1000,- for ansvar (inkl. rabat fra MCTC) - Er det ikke billigt ?!?


mvh
Lars



J.C.Kløve (19-01-2005)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 19-01-05 22:06

Så var det lige at Lars Skrev
>> Ja, nu ville jeg jo foreslå en VFR750F, men den har jo 105Hk, dog
>> vil jeg påstå at der er en super cykel, og de kan godt findes for
>> 40-45K for en senfirser-model.
>
> Fin cykel. Har jeg faktisk ikke overvejet tidligere, men kunne
> være
> en mulighed.
>
> Dog skal jeg lige sige at jeg for nogen dage siden ringede til
> forsikingen (Tryg)
> og spurgte pris på ansvarsforsikring på en CB500 - ca 2000,-
> I samme ombæring nævnte den rare telefondame, at fx. en VFR750
> IKKE
> var samme pris, da den blev betegnet som "sports-" (eller hvad hun
> nu kaldte det)
>
> Vil også lige tilføje at jeg også spurgte pris hos Topdanmark på
> en
> CB500: ca 1000,- for ansvar (inkl. rabat fra MCTC) - Er det ikke
> billigt ?!?
>
> mvh
> Lars

ansvar xj600 kr. 900,- uden rabat

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - Der kan købes
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745



Anders Thorup (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 20-01-05 16:12

Lars wrote:
>> Ja, nu ville jeg jo foreslå en VFR750F, men den har jo 105Hk, dog
>> vil jeg påstå at der er en super cykel, og de kan godt findes for
>> 40-45K for en senfirser-model.
>
> Fin cykel. Har jeg faktisk ikke overvejet tidligere, men kunne være en
> mulighed.
>
> Dog skal jeg lige sige at jeg for nogen dage siden ringede til
> forsikingen (Tryg)
> og spurgte pris på ansvarsforsikring på en CB500 - ca 2000,-
> I samme ombæring nævnte den rare telefondame, at fx. en VFR750 IKKE
> var samme pris, da den blev betegnet som "sports-" (eller hvad hun nu
> kaldte det)

Ved Gf-forsikring gav jeg 1400kr i ansvar helårligt for min VFR750, med 4
års anciennitet og 24 år gammel.


>
> Vil også lige tilføje at jeg også spurgte pris hos Topdanmark på en
> CB500: ca 1000,- for ansvar (inkl. rabat fra MCTC) - Er det ikke
> billigt ?!?

Ikke specielt tror jeg,,,, husk på at TopDK kun oplyser priser for 9mdr. Og
altså ikke for december, januar og februar.

Men dine forsikringspræmier afhænger meget af anciennitet og alder.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Karl-Ove Pedersen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Karl-Ove Pedersen


Dato : 19-01-05 21:58

Der er vel ingen med deres fornufts fulde brug, der vil anbefale hverken
XJ600 eller CB500 til en gut på 95kg. Der skal vist lidt mere power til at
flytte sådan en karl i et bare nogenlunde anstændigt tempo.

KOP
"Lars" <lovegreenFJERN@mailme.dk> wrote in message
news:41ee3393$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej allesammen,
>
> Jeg er en gut på 95kg og 194 cm
> Skal til at finde "den eneste ene"
>
> Prisniveau 40-45k
> Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe
>
> Nogen forslag til en cykel hvor jeg ikke kommer til at ligne
> en flodhest ?
>
>
> Har kigget lidt på en Yamaha XJ600 Diversion
> Eller Honda CB500
>
> mvh
> Lars
>
>



J.C.Kløve (19-01-2005)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 19-01-05 22:09

Så var det lige at Karl-Ove Pedersen Skrev

> Der er vel ingen med deres fornufts fulde brug, der vil anbefale
> hverken XJ600 eller CB500 til en gut på 95kg. Der skal vist lidt
> mere power til at flytte sådan en karl i et bare nogenlunde
> anstændigt tempo.


XJ 600 51J 72hp kan vel nok gå - Kunne da trække "Bageren"

[ Ja jeg ved at de er "pensioneret flere af dem grundet alder ]

--
Dun@nt
XJ600 - 51J -
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745



Jens Jacob Bager Jen~ (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 20-01-05 07:55

> XJ 600 51J 72hp kan vel nok gå - Kunne da trække "Bageren"
>
> [ Ja jeg ved at de er "pensioneret flere af dem grundet alder ]

Jeps. 204,5km/t på speedo. Jeg var enort glad for min. Da forelskelsen lagde
sig solgte jeg den på stedet Den var i dårlig stand.
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=63

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Mikkel Hansen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 19-01-05 22:52

Karl-Ove Pedersen wrote:
> Der er vel ingen med deres fornufts fulde brug, der vil anbefale
> hverken XJ600 eller CB500 til en gut på 95kg. Der skal vist lidt mere
> power til at flytte sådan en karl i et bare nogenlunde anstændigt
> tempo.
>

Joe, dengang jeg tog kørekort kunne jeg da se at CB500'rne trak de store
karle blandt holdet ganske fint. Så det ville jeg såmænd ikke være bange
for. Nu er det nok heller ikke 0-100 på 2,5s manden her er efter.

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



anders majland (20-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-01-05 00:08

> Der er vel ingen med deres fornufts fulde brug, der vil anbefale hverken
> XJ600 eller CB500 til en gut på 95kg. Der skal vist lidt mere power til at
> flytte sådan en karl i et bare nogenlunde anstændigt tempo.

Det afhænger da helt af ambitionsniveau - siger ham der har kørt godt
60000km på en mc med 15hk. Men kan sagtens have stor fornøjelse af at køre
en mc selvom kørekortet ikke når at komme i fare på 5 sekunder....

Både CB500 og XJ600 kan da følge med ved lovlige danske hastigheder.... jeg
har også overvejet dem begge.

For at citere lars igen "Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe".

Jeg har det sidste år (og godt 25000km) kørt på en gammel xt600z ténéré -
Den er valgt på kørestilling og af hjertet - og så var den lige tilsalg da
jeg skulle have noget andet ... Der er nok ikke nogen der vil mene at en
stor encylindret er et fornuftigt valg til at rakke på tværs af landet, men
jeg kunne godt tænke mig sådan en (ikke nødvendigt xt'en men noget i den
stil) og så stod den der til en fornuftig pris med ny motor....

Den har godt nok ikke decideret kåbe, men den store tank gør at man sidder
rimeligt i læ. Jeg har ikke savnet mere kåbe selvom jeg kører i alt slags
vejr og hele året. Hvis man kan lide stilen på en offroader/enduro kan de da
også sagtens bruges til kørsel på asfalt (min centerstøttefod er da blvet
ridset på begge sider)- evt ombygges lidt af motard. Men kørestillingen er
god for "stor mand".

Jeg er knapt 2 meter og godt 100kg, og kører typisk med fylde sidetasker og
topboks og det gør den meget godt. I modvind skal den pines for at holde de
130 med det læs, men det lader jeg så bare værd med. Jeg vil hellere køre
lidt langsommere end ligge ned over tanken...

Var det for de danske afgifter kunne jeg da godt bruge en honda varadero
eller lign istedet. Det er da altid rart med "heste nok" bag rullen men
mindre kan gøre det... Selvom kone, hus barn & bil jo får mange til at
stalde op er min holdning - så hellere køre på en lille/gammel mc end ikke
at køre

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=111





anders majland (20-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-01-05 00:08

> Der er vel ingen med deres fornufts fulde brug, der vil anbefale hverken
> XJ600 eller CB500 til en gut på 95kg. Der skal vist lidt mere power til at
> flytte sådan en karl i et bare nogenlunde anstændigt tempo.

Det afhænger da helt af ambitionsniveau - siger ham der har kørt godt
60000km på en mc med 15hk. Men kan sagtens have stor fornøjelse af at køre
en mc selvom kørekortet ikke når at komme i fare på 5 sekunder....

Både CB500 og XJ600 kan da følge med ved lovlige danske hastigheder.... jeg
har også overvejet dem begge.

For at citere lars igen "Skal ikke være en racer, men gerne med kåbe".

Jeg har det sidste år (og godt 25000km) kørt på en gammel xt600z ténéré -
Den er valgt på kørestilling og af hjertet - og så var den lige tilsalg da
jeg skulle have noget andet ... Der er nok ikke nogen der vil mene at en
stor encylindret er et fornuftigt valg til at rakke på tværs af landet, men
jeg kunne godt tænke mig sådan en (ikke nødvendigt xt'en men noget i den
stil) og så stod den der til en fornuftig pris med ny motor....

Den har godt nok ikke decideret kåbe, men den store tank gør at man sidder
rimeligt i læ. Jeg har ikke savnet mere kåbe selvom jeg kører i alt slags
vejr og hele året. Hvis man kan lide stilen på en offroader/enduro kan de da
også sagtens bruges til kørsel på asfalt (min centerstøttefod er da blvet
ridset på begge sider)- evt ombygges lidt af motard. Men kørestillingen er
god for "stor mand".

Jeg er knapt 2 meter og godt 100kg, og kører typisk med fylde sidetasker og
topboks og det gør den meget godt. I modvind skal den pines for at holde de
130 med det læs, men det lader jeg så bare værd med. Jeg vil hellere køre
lidt langsommere end ligge ned over tanken...

Var det for de danske afgifter kunne jeg da godt bruge en honda varadero
eller lign istedet. Det er da altid rart med "heste nok" bag rullen men
mindre kan gøre det... Selvom kone, hus barn & bil jo får mange til at
stalde op er min holdning - så hellere køre på en lille/gammel mc end ikke
at køre

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=111





Peter (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-01-05 21:53


"Karl-Ove Pedersen" <kop@post.tele.dk> wrote in message
news:41eec9b5$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Der er vel ingen med deres fornufts fulde brug, der vil anbefale hverken
> XJ600 eller CB500 til en gut på 95kg. Der skal vist lidt mere power til at
> flytte sådan en karl i et bare nogenlunde anstændigt tempo.

Hvis det ikke er en racer men derimod en allround cykel manden går efter, så
kan de nævnte sagtens trække en gut på 95 kg.

--
Peter
XJ600S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste