Ducati - avs
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 16-01-05 18:08

Den her ser ikke godt ud :
http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=10677

Billige lortefælge :)

Thomas

Fra : Hekto

Dato : 16-01-05 19:05

Thomas Buus Andersen wrote:
> Den her ser ikke godt ud :
> http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=10677
>
> Billige lortefælge :)
>
> Thomas

Ja, den kan vist ikke reddes med et 12" dæk og montering på en scooter!
Det har været en spændende oplevelse!

Magnesium er også et yndet materiale til fælge, og det har heller ikke
langtidsholdbare genskaber. Køb ikke brugte magnesiumfælge, uden at vide
hvor gamle de er!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-01-05 10:11

Avs !! det der ser da ikke specielt rart ud
Kunne den slags ske med aluminiums fælge osse ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-01-05 11:49

"Eg Egemarke" wrote:

> Avs !! det der ser da ikke specielt rart ud
> Kunne den slags ske med aluminiums fælge osse ??

ZX10R'eren blev kaldt tilbage i 2004, da alu-fælgen foran ikke var stærkt
nok... Der havde været nogle eksempler på folk, der var stået på snotten
pga. det, så fabrikken tilbød en ny fælg.
Kedelig fejl, synes jeg nok!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-01-05 14:15

Bagfælgen lyder spændende, men ligefrem forhjulet NEJ TAK det er en
oplevelse jeg helt vil være foruden Gyys

Er der evt andre eksempler på dette evt med billeder ?!?

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-01-05 17:30

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bagfælgen lyder spændende, men ligefrem forhjulet NEJ TAK det er en
> oplevelse jeg helt vil være foruden Gyys

Sidst i 70'erne var der en tilbagekaldelse på nogle Suzuki GS modeller med
for svage fælge (støbte), men jeg kan ikke huske om det var for eller bag.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 17-01-05 21:46

Claus Rittig wrote:
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sidst i 70'erne var der en tilbagekaldelse på nogle Suzuki GS modeller med
> for svage fælge (støbte), men jeg kan ikke huske om det var for eller bag.

Den første serie af BMW K100 havde problemer med revner i såvel fælge
som bremseskiver!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-01-05 17:46

Eg Egemarke wrote:
> Bagfælgen lyder spændende, men ligefrem forhjulet NEJ TAK det er en
> oplevelse jeg helt vil være foruden Gyys
>
> Er der evt andre eksempler på dette evt med billeder ?!?

Jeg husker at der tidligere har cirkuleret et link til et klip med en
Isle of Man -RC30 hvis (magnesium?-)bagfælg nærmest pulveriserer under
indlægning til en 100mph-kurve =

--
Armand.

Fra : Søren Johansen

Dato : 18-01-05 12:07

"Armand" skrev:
> Jeg husker at der tidligere har cirkuleret et link til et klip med en Isle
> of Man -RC30 hvis (magnesium?-)bagfælg nærmest pulveriserer under
> indlægning til en 100mph-kurve =

Det har måske været Robert Dunlops crash fra 1994 da Honda'ens carbon
baghjul brød sammen ved udgangen af Ballaugh!

I 1994 havde man endnu ikke styr på hvordan man fik carbonhjul til at holde
(og Honda måtte derfor senere slippe en erstatning ). Jeg troede dog at de
problemer var overstået med dagens carbonhjul, men hvem ved hvad hjulet i
fotoserien har været udsat for...?

Mvh
Søren
888

Fra : Armand

Dato : 18-01-05 17:25

Søren Johansen wrote:

> [...]
> problemer var overstået med dagens carbonhjul, men hvem ved hvad hjulet i

OK, nok!

Måske at det er et ældgammelt hjul tilbage fra samme tid - 916-serien
har jo kørt siden da og dyre stumper finder ofte sin arvtager indenfor
RR-sportens amatørliga :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-01-05 17:44

Psycho Cowboy wrote:

> ZX10R'eren blev kaldt tilbage i 2004, da alu-fælgen foran ikke var stærkt
> nok...

- - - - Fordi der var støbefejl i den første serie af fælge!

> Der havde været nogle eksempler på folk, der var stået på snotten
> pga. det, så fabrikken tilbød en ny fælg.
> Kedelig fejl, synes jeg nok!

Jup!
Lidt trist at skulle betale et par hundrede tusinde kroner for at være
materialetester for fabrikken :-|

Noget andet er at et tidligere medlem i klubben, fortalte at han holdt
op med at springe faldskærm da det gik op for ham at man fremstillede
faldskærme på samme måde =

--
Armand.