/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki!!! Hvorfor det dårlige ry?
Fra : Erik Jensen


Dato : 16-01-05 16:08

Hej

Jeg står og tænker på at invister i en GSX R1000, men jeg har lidt
betænkligheder....
Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?

Mvh
Martin



 
 
Stefan (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 16-01-05 16:36

Jeg tror ikke der er de km i en Suzuki som der er i en Honda.

Forskellen er sikker i de materialer de bruger, jeg kan nævne en ting som er
sikker, skal en Suzuki til syn skal går de efter skiverne med det samme !

En forhandler fortalte mig at Kawasaki bliver lev. med Suzuki motor til
næste år, Kan det nu også være rigtig ?

Måske har de alle et rygte, om Honda siger nogle, bøsser maskine.
--


V Hilsen
Stefan Sørensen
www.dfmc.dk/?id=453


"Erik Jensen" <EJensen@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea8338$0$48659$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg står og tænker på at invister i en GSX R1000, men jeg har lidt
> betænkligheder....
> Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
> Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?
>
> Mvh
> Martin
>
>



Dan (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 16-01-05 16:59


"Stefan" <sts@stsnet.dk> skrev i en meddelelse
news:MQvGd.387$4_6.118@news.get2net.dk...
> Jeg tror ikke der er de km i en Suzuki som der er i en Honda.
>

Yikes!! Here we go!!

--
Mvh
Dan (som sidder med 3d briller og popcorn;)
cb500




Claus Rittig (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-01-05 20:27

"Stefan" <sts@stsnet.dk> skrev i en meddelelse
news:MQvGd.387$4_6.118@news.get2net.dk...
> Jeg tror ikke der er de km i en Suzuki som der er i en Honda.

Så enkelt kan det nok ikke gøres op.

> En forhandler fortalte mig at Kawasaki bliver lev. med Suzuki motor til
> næste år, Kan det nu også være rigtig ?

Tjah... Suzuki og Kawasaki har lavet fælles udviklingsafdeling, og nogle
(identiske) modeller markedsføres allerede nu af begge mærker.

Rittig



Ronni (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 16-01-05 17:15

Erik Jensen wrote:

> Jeg står og tænker på at invister i en GSX R1000, men jeg har lidt
> betænkligheder....
> Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
> Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?

Nej, det er det bestemt ikke.
Under ét er Suzuki hverken dårligere eller bedre end andre mærker, men du
skal huske på at du får hvad du betaler for, også når du køber en
motorcykel.

Suzuki har måske været bedre til at lave billige motorcykler, som ikke
koster en hel årsløn at få på danske plader.
Men det betyder igen, at de motorcykler der sælges mange af, er dem der er
bygget for at være billige, og på den måde kan et dårligt rygte opstå.

En GSX-R er ikke bygget for at holde prisen nede, og den er nøjagtig lige
så robust og holdbar som en Yamaha YZF-R1, Honda Fireblade eller lignende
i samme prisklasse.

Den korte udgave: sammenlign æbler med æbler, så er Suzuki præcist lige så
godt som alt andet.

Held og lykke med købet, det er en fed kværn!

//Ronni (YZF-R1, og ikke mærke-fanatiker)



Keld (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Keld


Dato : 16-01-05 17:19

Erik Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg står og tænker på at invister i en GSX R1000, men jeg har lidt
> betænkligheder....
> Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
> Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?

I DK har de er "dårligt" ry, sikkert fordi de var billigere end de andre
mærker på samme niveau !!!!!
Efter den nye generation af GSX R'erne er kommet til, synes jeg endda selv
at de er blevet en del pænere, førhen var finishen ikke helt så pæn som de
andre maskiner.
Prisen på Suzuki er jo også kommet derop ad og det er vel heller ikke uden
grund, at netop GSX 1000 R blev kåret som årets masterbike det første år den
kom frem.
Personligt køber jeg MC efter hvad jeg vil have og ikke hvad andre synes er
fedt, men det er jo selvfølgeligt altid godt at høre lidt kritik først.

--
>>>>>- Keld -<<<<<<
Kawa Z 1000 03'
YZF R1 99' til salg



S.G (16-01-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 16-01-05 17:39

indenfor de sidste par år er der vist intet at være bange for.
Kvalitetsmæssig ligger mærkerne på samme niveau




Steen Gruby (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-01-05 18:08

On Sun, 16 Jan 2005 16:07:41 +0100, "Erik Jensen"
<EJensen@jensen.mail.dk> wrote:

Hej Martin.

>Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
>Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?
>
Næ, det tror jeg ikke, men der er jo en del af dem på vejene.
Faktisk har Suzuki ført i antallet af solgte cykler i Danmark de
sidste 8-10 år, så noget må de jo kunne
Dermed er der jo også et større antal cykler at "finde fejl på".
Rigtige mærkefanatikkere vil påstå at rygter om dårlig kvalitet og
holdbarhed er udspredt af konkurrenterne, andre vil blot mene at
rønnebærrene er sure.
At Suzuki tidligere havde en dårlig finish er vist et faktum der ikke
er til at komme uden om, men det har de vist fod på nu.
Ladesystemet havde tidligere heller ikke det bedste ry, hvilket der de
senere år er ændret så meget på at det har samme stabilitet som alle
andre mærker, hvilket nu ikke siger så meget - MC elektro er noget
bras
Så var der den med de dårlige knaster, men der delte Suzuki vist
skæbne med så mange andre - Jeg mindes noget med Honda og vist også
Kawasaki.
For slet ikke at tale om Yamaha R1 og olieforbrug.
Og således har alle MC fabrikanter nogle lig i skabene der først
vælter ud efter at modellerne har kørt nogle år
Jeg ville ikke turde mene at Suzuki er dårligere end andre mærker hvad
angår kvalitet og holdbarhed.
Jeg tør heller ikke pege på et bestemt mærke og sige at ud fra
kvalitet og holdbarhed er det netop DEN model du skal vælge.
MC køb er vist noget meget individuelt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-01-05 19:01

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 16 Jan 2005 16:07:41 +0100, "Erik Jensen"
> <EJensen@jensen.mail.dk> wrote:
>
> Hej Martin.
>
>
>>Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
>>Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?
>>
>
> Næ, det tror jeg ikke, men der er jo en del af dem på vejene.
> Faktisk har Suzuki ført i antallet af solgte cykler i Danmark de
> sidste 8-10 år, så noget må de jo kunne
> Dermed er der jo også et større antal cykler at "finde fejl på".
> Rigtige mærkefanatikkere vil påstå at rygter om dårlig kvalitet og
> holdbarhed er udspredt af konkurrenterne, andre vil blot mene at
> rønnebærrene er sure.
> At Suzuki tidligere havde en dårlig finish er vist et faktum der ikke
> er til at komme uden om, men det har de vist fod på nu.
> Ladesystemet havde tidligere heller ikke det bedste ry, hvilket der de
> senere år er ændret så meget på at det har samme stabilitet som alle
> andre mærker, hvilket nu ikke siger så meget - MC elektro er noget
> bras
> Så var der den med de dårlige knaster, men der delte Suzuki vist
> skæbne med så mange andre - Jeg mindes noget med Honda og vist også
> Kawasaki.
> For slet ikke at tale om Yamaha R1 og olieforbrug.
> Og således har alle MC fabrikanter nogle lig i skabene der først
> vælter ud efter at modellerne har kørt nogle år
> Jeg ville ikke turde mene at Suzuki er dårligere end andre mærker hvad
> angår kvalitet og holdbarhed.
> Jeg tør heller ikke pege på et bestemt mærke og sige at ud fra
> kvalitet og holdbarhed er det netop DEN model du skal vælge.
> MC køb er vist noget meget individuelt.
>

Ét mærke skal jo være det dårligste! Det er altid en god ting at være
overbevist om at et andet mærke er dårligere end det man selv har købt.
Næste step er at lokke andre til at købe det, så man ikke føler sig så
alene med problemerne!

Suzuki har lavet en del gode motorer, med enkelte undtagelser, som det
også ses på andre mærker.
Desværre har lakkeringen, specielt af stellet, ikke været af specielt
god kvalitet. Man skal være omhyggelig med rengøringen, og rustbeskyttelsen.

Priserne er vist mest et resultat af en god importør, der dels får
forhandlet dem ned, og med T&S mellemkomst, bliver en tudse jo til 3, i
køberens favør.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Martin Sørensen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-01-05 19:42

> At Suzuki tidligere havde en dårlig finish er vist et faktum der ikke
> er til at komme uden om, men det har de vist fod på nu.

Det ved jeg nu ikke.. Prøv at kigge nærmere på f.eks. en nyere SV650/SV1000.
Finishen er altså ikke særligt gennemført, f.eks. er der en stor fed
svejsning midt på stellet på et meget synligt sted. Detaljerne er der kælet
noget mere for på f.eks. en nyere BMW eller Ducati, men der er prisen også
helt anderledes, hvis man skal have en cykel i ca. samme model med samme
antal Hk.

signing off.. Martin Sørensen



Richard (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-01-05 20:03

Martin Sørensen wrote:

>> At Suzuki tidligere havde en dårlig finish er vist et faktum der ikke
>> er til at komme uden om, men det har de vist fod på nu.

> Det ved jeg nu ikke.. Prøv at kigge nærmere på f.eks. en nyere SV650/SV1000.

Rigtigt, MO eller PS kontrolmålte for et par år siden stel på SV650 af
første generation. De fandt forbavsende store udsving i kronhovedets
hældning - både forover og sideværts...

Og det er da muligt, at S. er gået bort fra at lakere stel med frugtfarve
uden primer, men hvorfor skulle man tage chancen, hvis man kan få - og
betale - en tilsvarende mc af et mærke med bedre renommé? Ingen nævnt,
ingen glemt

Og så kan S. måske undskyldes herhjemme, hvor mærket til dels sælges på
lav pris; men i Sverige, Tyskland og andre lande, hvor prisen er tættere
på konkurrenternes?

Når det er sagt, har de da indimellem nogle sjove modeller, som man
sikkert godt kunne leve med en eventuel dårligere finish på, fordi der
ikke rigtig er noget alternativ. Goose fx

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Claus Rittig (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-01-05 20:32

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:csedoo$inc$1@abbeden.bunk.cc...

> Rigtigt, MO eller PS kontrolmålte for et par år siden stel på SV650 af
> første generation. De fandt forbavsende store udsving i kronhovedets
> hældning - både forover og sideværts...
>
> Og det er da muligt, at S. er gået bort fra at lakere stel med frugtfarve
> uden primer, men hvorfor skulle man tage chancen, hvis man kan få - og
> betale - en tilsvarende mc af et mærke med bedre renommé? Ingen nævnt,
> ingen glemt

Nemlig!
Min Suzuki er en af frugtfarvemodellerne, og min Suzuki BIL var af
tilsvarende ringe kvalitet.

Man skal huske på at alle mærker har nogle prestige modeller som de har
gjort lidt ekstra ud af, men generelt set er Suzuki af _lidt_ dårligere
kvalitet end fx. Honda og Yamaha. Prisen er nu typisk også lidt lavere, så
tingene passer jo sammen.

Rittig



Hekto (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-01-05 21:13

Martin Sørensen wrote:
>>At Suzuki tidligere havde en dårlig finish er vist et faktum der ikke
>>er til at komme uden om, men det har de vist fod på nu.
>
>
> Det ved jeg nu ikke.. Prøv at kigge nærmere på f.eks. en nyere SV650/SV1000.
> Finishen er altså ikke særligt gennemført, f.eks. er der en stor fed
> svejsning midt på stellet på et meget synligt sted. Detaljerne er der kælet
> noget mere for på f.eks. en nyere BMW eller Ducati, men der er prisen også
> helt anderledes, hvis man skal have en cykel i ca. samme model med samme
> antal Hk.
>

Der er ikke nogen direkte sammenligning.
En Suzuki, og flere andre japanske MC'er, er industriprodukter, der
produceres på industri-maner, i store serier.
De europæiske fabrikker, kommer slet ikke op på det samme antal, og
derfor er produktionsmetoder og priser også anderledes.

Jeg tror at det er netop dér den største forskel skal findes i de to
'katagorier'.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Rene Mikkelsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Rene Mikkelsen


Dato : 16-01-05 20:13


"Erik Jensen" <EJensen@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea8338$0$48659$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg står og tænker på at invister i en GSX R1000, men jeg har lidt
> betænkligheder....
> Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
> Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?
>
> Mvh
> Martin

Hej Martin
Du har ret, man kan undre sig over det dårlige rygte Suzuki har,
dårlig crom,hurtig rust angreb på stel(svoger´s GS 500)..for at nævne nogle,
af dem jeg har hørt på,personlig undre jeg mig så over, hvorfor Suzuki har
så stor markedsandel,det vil de næppe have,hvis det var dårligt alt hvad der
kom ud fra samlebåndet,meningerne er mange er jeg sikker på............

Smider lige et citat ang. holdbarehed på diverse TT- 600ccm mcér,
som jeg vist læste her i gruppen.

Citat:

> When we did the TT600 the target engine durability was
> determined by taking all the 600 supersport engines and
> running them flat out on dyno till they blew. The r6 engine
> lasted 35 minutes while the zx6r engine lasted 54 hours.
> Hence the triumph durabilty target became 55 hours.

> the proceedure was to break the engine in with some accels
> up to differing engine speeds with load. then after an oil
> change and engine check to run the engine at Max power
> until the power dropped off significantly, stopping every 8
> hours for an oil change and engine check (possibly service)
> then back up to speed again....

> Yes a second engine was purchased from Yamaha, and that
> one did not last much longer either. The GSXR engine lasted
> about 12 hours and the CBR was about 33 or something.

> There was a reasonable spread of duration but the Kawasaki
> just seemed to hold within the 10% power margin for the longest......

> The first R6 engine did actually go POP, put a rod through
> the side. the second engine just lost power

Citat slut.

Mvh
Rene Mikkelsen
www.dfmc.dk/?id=601



>
>



Hekto (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-01-05 21:10

Rene Mikkelsen wrote:
> "Erik Jensen" <EJensen@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:41ea8338$0$48659$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>Hej
>>
>>Jeg står og tænker på at invister i en GSX R1000, men jeg har lidt
>>betænkligheder....
>>Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
>>Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?
>>
>>Mvh
>>Martin
>
>
> Hej Martin
> Du har ret, man kan undre sig over det dårlige rygte Suzuki har,
> dårlig crom,hurtig rust angreb på stel(svoger´s GS 500)..for at nævne nogle,
> af dem jeg har hørt på,personlig undre jeg mig så over, hvorfor Suzuki har
> så stor markedsandel,det vil de næppe have,hvis det var dårligt alt hvad der
> kom ud fra samlebåndet,meningerne er mange er jeg sikker på............
>
> Smider lige et citat ang. holdbarehed på diverse TT- 600ccm mcér,
> som jeg vist læste her i gruppen.
>
> Citat:
>
>
>>When we did the TT600 the target engine durability was
>>determined by taking all the 600 supersport engines and
>>running them flat out on dyno till they blew. The r6 engine
>>lasted 35 minutes while the zx6r engine lasted 54 hours.
>>Hence the triumph durabilty target became 55 hours.
>
>
>>the proceedure was to break the engine in with some accels
>>up to differing engine speeds with load. then after an oil
>>change and engine check to run the engine at Max power
>>until the power dropped off significantly, stopping every 8
>>hours for an oil change and engine check (possibly service)
>>then back up to speed again....
>
>
>>Yes a second engine was purchased from Yamaha, and that
>>one did not last much longer either. The GSXR engine lasted
>>about 12 hours and the CBR was about 33 or something.
>
>
>>There was a reasonable spread of duration but the Kawasaki
>> just seemed to hold within the 10% power margin for the longest......
>
>
>>The first R6 engine did actually go POP, put a rod through
>>the side. the second engine just lost power
>
>
>

Uhyggelig test ... når man kender en der gerne vil have en R6'er!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Frank zx636r (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Frank zx636r


Dato : 18-01-05 17:57


>
> Uhyggelig test ... når man kender en der gerne vil have en R6'er!!!
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Ja jeg blev helt glad for min Kawasaki!!

P.S. Enig med din dankort holdning


--
Hilsen
Frank zx636r
DMCN#1072 http://www.dfmc.dk/?id=279



Hekto (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-01-05 20:29

Frank zx636r wrote:

> Ja jeg blev helt glad for min Kawasaki!!
>
> P.S. Enig med din dankort holdning
>
>
Ja, næste gang er det 1,- kr. og så bliver det 2,- Kr, og ....

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Jes Vestervang (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-01-05 15:15

"Rene Mikkelsen" <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> writes:

> Smider lige et citat ang. holdbarehed på diverse TT- 600ccm mcér,
> som jeg vist læste her i gruppen.
>
> Citat:
>
>> When we did the TT600 the target engine durability was determined
>> by taking all the 600 supersport engines and running them flat out
>> on dyno till they blew. The r6 engine lasted 35 minutes while the
>> zx6r engine lasted 54 hours. Hence the triumph durabilty target
>> became 55 hours.
[...]
>> The first R6 engine did actually go POP, put a rod through the
>> side. the second engine just lost power
>
> Citat slut.

Og det citat regner jeg for værende en solid omgang bullshit, eftersom
den oprindelige poster absolut ikke ville ud med hvem kilden
var. "Kilden er kendt af skribenten og arbejder for [indsæt smart navn
her]".

Her er tråden btw:
<http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/2d5f355d20fa3cb5/c1d56777eaefa0b6#c1d56777eaefa0b6>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Psycho Cowboy (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 16-01-05 22:06

Erik Jensen wrote:

> Hvorfor taler man så dårligt om mærket SUZUKI ...
> Er det virkelig et så dårligt mærke som folk går og siger?
______________________________________________

Det undrer mig meget at der sidder så mange tilsyneladende begavede
skribenter bag skærmene og udtaler at Suzuki er en kvalitet (god eller
dårlig) helt for sig.
Er der slet ingen der har tænkt over hvor ens motorcykler er i dag, og hvor
få ting andet end pris og farve, der til syvende og sidst skiller dem ad?

Er jeg den eneste, der har undret mig en del over, at en fornyelse af
modellerne i fx. R4 1000-klassen praktisk talt tæller 4 ens japanske
motorcykler, hvis man ser bort fra stel, kåbe og visse andre ting?
Tag nu den store "revolution" her til 2004... Suzuki var af gode grunde ikke
med, da de stadig håbede at spinde guld på 2003-modellen af gixxer1000'eren.
Men bortset fra dét kom Yamaha, Honda og Kawasaki med en model hver, der
havde radialbremser, var steget 20-25 hk i motorydelse, Yamaha og Kawasaki
havde nu begge fået et stel der gik over motoren istedet for rundt om,
Yamaha'ens udstødningsrør gik nu op under bagsæde som på Honda'ens og find
selv flere ligheder.
Jeg er ikke i tvivl om at meget af motorcykelverdenen i dag er udviklet, om
ikke i fællesskab, så på fælles plan. Alle producenter er klar over hvilke
produkter de skal bruge, og alle ved hvor de andre står.
Jeg skruede lige alt elektronikken ud af min tank på gixxeren i dag, da
denne skal sendes til maler, og sørme om ikke der stod mitsubishi på
elektronikken, og jeg som troede at de kun lavede biler.

Min konklusion er derfor:
Regn ikke med at suzuki er værre end noget andet på markedet pt.
For 10-20 år siden havde alle mærker vel dybest set et par modeller som
stank og var fyldt med fejl og deraf kedelige historier, men produktionen er
efterhånden så ensrettet at ingen af de 4 mærker skiller sig synderligt ud
mere.
Vil man have noget specielt, skal man købe italiensk eller amerikansk, men
de mangler som bekendt de 2 sidste cylindre i at være rigtige motorcykler,
så spørgsmålet er, om man ikke bare skal tage til takke med det ret
ensformede udvalg fra japanerne?

Til slut må det hellere lige pointeres, at jeg jo er ejer af en suzuki, som
jeg da er mægtig glad for og ikke har haft de mindste problemer med, men var
det ikke for de skyhøje priser herhjemme, ejede jeg med garanti ikke en
suki. Jeg kan nemt finde 10 andre og IMO meget federe cykler som jeg hellere
vil eje, hvis pengepungen tillod det, så på dette område er det bestemt ikke
en religion for mig, hvis nogen vil begynde i den dur.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
http://dfmc.dk/?id=234



Hekto (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-01-05 23:13

Psycho Cowboy wrote:
>
> Er jeg den eneste, der har undret mig en del over, at en fornyelse af
> modellerne i fx. R4 1000-klassen praktisk talt tæller 4 ens japanske
> motorcykler, hvis man ser bort fra stel, kåbe og visse andre ting?
> Tag nu den store "revolution" her til 2004... Suzuki var af gode grunde ikke
> med, da de stadig håbede at spinde guld på 2003-modellen af gixxer1000'eren.
> Men bortset fra dét kom Yamaha, Honda og Kawasaki med en model hver, der
> havde radialbremser, var steget 20-25 hk i motorydelse, Yamaha og Kawasaki
> havde nu begge fået et stel der gik over motoren istedet for rundt om,
> Yamaha'ens udstødningsrør gik nu op under bagsæde som på Honda'ens og find
> selv flere ligheder.
> Jeg er ikke i tvivl om at meget af motorcykelverdenen i dag er udviklet, om
> ikke i fællesskab, så på fælles plan. Alle producenter er klar over hvilke
> produkter de skal bruge, og alle ved hvor de andre står.
> Jeg skruede lige alt elektronikken ud af min tank på gixxeren i dag, da
> denne skal sendes til maler, og sørme om ikke der stod mitsubishi på
> elektronikken, og jeg som troede at de kun lavede biler.
>


Man skal ikke undervurdere japanernes evne til markedsundersøgelser!
Du er selv et glimrende eksempel! Du tror også fuldt og fast på et det
eneste rigtige er R4!!???

Alle biler ser også ens ud, fordi kundernes krav til dem, ikke
underligt, er ens!
At Mitsubishi også laver elektronik, er vel ikke mere underligt end at
Kawasaki laver gravemaskiner, Yamaha laver klaverer og Honda
græsslåmaskiner?
Det der ikke stikker i øjnene, som tank og kåbe, køber man hos billigste
underleverandør, for at tjene mest muligt.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Psycho Cowboy (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 17-01-05 09:08

"Hekto" wrote:

> Man skal ikke undervurdere japanernes evne til markedsundersøgelser!
> Du er selv et glimrende eksempel!
___________________________________________

Det kan vi hurtigt blive enige om, men det er du jo også.
___________________________________________

> Du tror også fuldt og fast på et det eneste rigtige er R4!!???
___________________________________________

Nej, *så* snævertsynet er jeg dog ikke, men jeg skal da ikke lægge skjul på
at jeg bedre kan lide fornemmelsen, lyden osv. i en R4, men nu bevæger vi os
vist ud på et sidespor.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
http://dfmc.dk/?id=234



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste