Juel wrote:
>>
>
> Jeps En ny simmerring burde da kunne gøre tricket
> Den ene gang jeg har skiftet en sådan, har jeg fået hevet den ud med en
> kniv, altså lirket den ud.. ved ikke om der er en mere proff metode, det er
> der sikkert..
Utvivlsomt Morten!
Til Kresten:
Har du set olielækken med egen øjen, eller er det svineri omkring
forreste kædehjul der får dig til at konkludere at den lækker?
Det er sjældent set at lige dén pakdåse bliver utæt, og når det sker er
det ofte i forbindelse med et udgangsleje der er færdigt
(wheelie-belastning?) og det skønner jeg umiddelbart ikke GN'eren til at
matche. Det er langt mere sandsynligt at lortet inde bag forreste
kædehjuls-dæksel er kædefedt/olie der lettest bliver slynget af ved det
mindste tandhjul, og i givet fald kan du ved at ændre din
kædesmørings-procedure gøre meget ved "problemet":
- Smør hellere mindre, men oftere!
- Smør ikke lige før du skal køre, men derimod bedre lige efter at du
har kørt (ved hjemkomst om aftenen), hvor kæden dels er lun og således
bedre vil afdampe kædesprayens opløsningsmidler og dels har hele natten
til indtrængen/afdampen!
Èr det pakdåsen, er det ikke givet at den kan skiftes udefra - Hvis ikke
at der ligefrem er en kant på motorblokken som den ikke kan komme ud
for, kan selve pakdåsen have en kant der enten spærrer inderst eller
ligefrem sidder i en rille i selve pasningen :-/
At fremskaffe sig en pakdåse er den enkleste metode at forvisse sig om
konstruktionen - hvis ikke at forhandleren ligefrem kan se det på sin
reservedels-fiche!
I første fald kan man (á: vold!!) fjerne den spærrende kant mekanisk og
skifte pakdåsen udefra; men står så med problemet med at konstruere en
spærring der forhindrer pakdåsen i fremover at blive skudt ud
Ellers er der kun den lange vej - Og lige dén pakning ligger så fjernt
inde i motoren som man næsten kan komme
I så fald er det et spørgsmål om ikke at lidt kosmetisk svineri er til
at leve med :-/
--
Armand.