/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Trailer til mc
Fra : Moe


Dato : 12-01-05 20:53

Hej DFM

Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om det
er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle gode
råd til at sikre den bagpå ?

På forhånd tak

Mvh. Martin



 
 
Arne Lorenzen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 12-01-05 21:37

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i
news:41e5802c$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej DFM
>
> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om
> det er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald
> nogle gode råd til at sikre den bagpå ?

Bare op på en alm. trailer med den.
Placer den diagonalt så forhjulet kiles op i det ene hjørne og på
sidestøttebenet, spænd den fast med spændegjorde med knarre så du trykker
affjedringen "nok" sammen samt forhindrer den i at rykke bagud, har selv
brugt det adskillige gange. 3 gjorde er sikkert nok. Check undervejs om det
stadig holder.

Emnet har også været behandlet før. Prøv en søgning herfra:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.motorcykel

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Moe (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Moe


Dato : 12-01-05 23:00

Takker for svaret - kunne godt se der var mange løsningsforslag - ja faktisk
stort set én for hver der deltog i tråden

Men er det ikke muligt at leje en egentlig mc-trailer - eller er markedet
for lille til sådanne findes - og er det overhovedet bedre ? Nogen der
kender nogen steder de udlejes ?

/martin



Niels Pein (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 14-01-05 19:21

"Arne Lorenzen" skrev ...
>
> Bare op på en alm. trailer med den.
> Placer den diagonalt så forhjulet kiles op i det ene hjørne og på
> sidestøttebenet, ...
[snip]

Jeg vil anbefale _ikke_ at sætte den på noget som helst støtteben.
En MC står i sagens natur glimrende fast på sine dæk.
Og den skal helst stå lige på traileren. Kun hvis traileren ikke er lang nok
til at MC'en kan stå lige, sætter jeg forhjulet ind i hjørnet af traileren.

Jeg har kørt en del med DT125R og med TransAlp på en 2,05 meter alm.
trailer, også på elendige veje, som f.eks. hullede grusveje, hvilket er
meget værre end 120 (ca. ude på motorvejen.
--
Niels
TransAlp



Richard (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-01-05 21:45

Niels Pein wrote:
>>Placer den diagonalt så forhjulet kiles op i det ene hjørne og på
>>sidestøttebenet, ...
>
> Jeg vil anbefale _ikke_ at sætte den på noget som helst støtteben.
> En MC står i sagens natur glimrende fast på sine dæk.

Ja, men cyklen behøver jo ikke være spændt ned over støttebenet - lad
remmen til modsat side tage hovedtrækket og spænd remmen i
støttebenssiden lettere, så den bare holder cyklen, hvis hovedremmen
skulle svigte/knække. Er man alene om at læsse, er det hurtigt at spænde
op, mens cyklen står på sidestøttebenet IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Niels Pein (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 15-01-05 16:46

"Richard" skrev ...
>
> Ja, men cyklen behøver jo ikke være spændt ned over støttebenet - lad
> remmen til modsat side tage hovedtrækket ...

Der skal jo ikke spændes ret meget i modsat side, så letter sidestøtten
alligevel.

> og spænd remmen i støttebenssiden lettere, så den bare holder cyklen, hvis
> hovedremmen skulle svigte/knække.

Remmen i højre side skal forhindre at cyklen falder til venstre og omvendt.
Hvis højre rem knækker, vil venstre rem ikke kunne forhindre cyklen i at
falde til venstre, tvært imod.

> Er man alene om at læsse, er det hurtigt at spænde op, mens cyklen står på
> sidestøttebenet IMHO

Det er også hurtigt uden. Jeg har altid været alene om at sætte cyklen på
trailer og spænde den fast. DT'eren (som jeg ikke har mere) havde slet ikke
noget støtteben. TransAlp'en vejer ca. 200 kg. køreklar, men det er ikke
noget problem (for mig).

Det er nok et tilfælde af, at du spænder MC fast på en komplet anderledes
måde end jeg gør, og jeg ikke kan forestille mig hvordan du gør.

Min erfaring er bare, at det er en dårlig ide at bruge støtteben (man mister
friktion), og at cyklen helst skal stå så lige som muligt (lodret, lige i
længderetning og midt på traileren), med forbehold for om der er plads til
det.
Det har virket upåklageligt for mig mange gange under vekslende forhold og
på dårlige veje.

Mvh.
Niels Pein



Michael K. S. (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 15-01-05 17:24

On Sat, 15 Jan 2005 16:46:00 +0100, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

>Min erfaring er bare, at det er en dårlig ide at bruge støtteben (man mister
>friktion), og at cyklen helst skal stå så lige som muligt (lodret, lige i
>længderetning og midt på traileren), med forbehold for om der er plads til
>det.

Samme her, de typiske fysiske påvirkninger og ditto ved f.eks uheld
tilsiger næsten at det er det bedste.

>Det har virket upåklageligt for mig mange gange under vekslende forhold og
>på dårlige veje.

Ditto...

--
-Michael

Armand (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-05 17:50

Niels Pein wrote:
> "Richard" skrev ...
>
>
>>og spænd remmen i støttebenssiden lettere, så den bare holder cyklen, hvis
>>hovedremmen skulle svigte/knække.
>
>
> Remmen i højre side skal forhindre at cyklen falder til venstre og omvendt.
> Hvis højre rem knækker, vil venstre rem ikke kunne forhindre cyklen i at
> falde til venstre, tvært imod.
>
>
Og er remmene løse vil modellen kunne "slå sig i tøjret" hvorved
belastningen deraf bliver hårdere :-|

Min erfaring er at man skal fastspænde på de uaffjedrede punkter hvor
modellen ikke vik kunne vugge i fjedrene og derved heller ikke kunne
belaste (slide?) remmene undervejs.
Hidtil har jeg ikke stået med en USD-monteret model, så det har været
enkelt at fæstne på teleskopet i højde med pakdåsen mellem inder og yder
-rør og føre skråt fremefter til et punkt på traileren.
Med forhjulet fikseret i et cykelstativ-lignende (to strøer skruet på
forreste ladside) beslag står motorcyklen faktisk klippefast alene ved
sådanne to stropper; men for at forhindre bagenden i at vandre på tværs
undervejs samt at modellen slår en koldbøtte i tilfælde af hård
opbremsning/påkørsel har jeg i tilgift haft en strop tværs over
baghjulets øvre punkt (og én tur rundt om dæk/fælg dér) - Vupti intet
andet er nødvendigt udover en kontrol af opspændingen efter nogle km's tid.
Opspændingen er benyttet i de seks sæsoner jeg tourede DK og Skåne rundt
for at race på RGV'en, og da jeg var med Mikael i Oldenburg for at hente
en CBR600 kiggede både sælger og Mikael vantro på at tre stroppe skulle
kunne gøre det, men 600 km's kørsel understregede at alt over disse tre
stroppe er overflod :-|

--
Armand.

Michael K. S. (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 15-01-05 17:58

On Sat, 15 Jan 2005 17:50:25 +0100, Armand <armand@mcchaufforerne.dk>
wrote:

>Opspændingen er benyttet i de seks sæsoner jeg tourede DK og Skåne rundt
>for at race på RGV'en, og da jeg var med Mikael i Oldenburg for at hente
>en CBR600 kiggede både sælger og Mikael vantro på at tre stroppe skulle
>kunne gøre det, men 600 km's kørsel understregede at alt over disse tre
>stroppe er overflod :-|

Michael tak ikke Mikael , nå men dengang var jeg jo rimelig grøn og
vidste ikke bedre og jeg stolede jo trods alt på at du havde ret,
trods min skepsis - Siden har jeg transporteret MC'er et pænt antal
gange, og ja 3 er fuldt ud tilstrækkeligt hvis den stilles lige
støttende på hjulene...men der sker jo intet ved evt. at bruge et par
ekstra hvis man er den nervøse type .

--
-Michael

Armand (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-05 20:39

Michael K. S. wrote:
> On Sat, 15 Jan 2005 17:50:25 +0100, Armand <armand@mcchaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>Opspændingen er benyttet i de seks sæsoner jeg tourede DK og Skåne rundt
>>for at race på RGV'en, og da jeg var med Mikael i Oldenburg for at hente
>>en CBR600 kiggede både sælger og Mikael vantro på at tre stroppe skulle
>>kunne gøre det,
>
> ....dengang var jeg jo rimelig grøn og vidste ikke bedre .....
> Siden har jeg transporteret MC'er et pænt antal gange, og ja 3
> er fuldt ud tilstrækkeligt hvis den stilles lige støttende på
> hjulene.
>
> men der sker jo intet ved evt. at bruge et par ekstra hvis man er
> den nervøse type .
>
Tjaeh :-/
På den anden side set, så sigter man ringere når man ved der er
spredhagl i bøssen

--
Armand.
(til overflod benådet med en trailer med vippe-bart lad)

Niels Pein (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 16-01-05 00:50

> snip (gode tips)

Og skal vi have et par detaljer med, så;

På en almindelig havetrailer er der små kroge i siden, men remmene skal
sidde i noget mere solidt end det, så ned på en vange med remkrogen.
Og skulle en rem alligevel blive løs (hen over et bump f.eks.), så skal
remkrogen jo helst ikke falde af vangen, så bind selve remkrogen fast så den
bliver siddende selvom remmen er helt løs. Til det formål kan man sagtens
bruge f.eks. de små "kroge" beregnet til presenning snoren.

Og hvis en rem sidder hen over trailerkanten og derfra helt lige og stramt
op til et sted på motorcyklen, så vil vinden når man kører let få det til at
vibrere. En eller anden aerodynamisk effekt får den til at gå i selvsving.
En generende lyd, men værre; det betyder øget slid på både rem og første
berøringspunkt i begge ender af svingningspunktet.
Så lad være med at sætte remmen helt lige. Sno den en halv eller en hel
omgang.

--
Mvh. Niels Pein
TransAlp



Richard (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-01-05 14:03

Armand wrote:

>>>og spænd remmen i støttebenssiden lettere, så den bare holder cyklen, hvis
>>>hovedremmen skulle svigte/knække.
>>
>> Remmen i højre side skal forhindre at cyklen falder til venstre og omvendt.
>> Hvis højre rem knækker, vil venstre rem ikke kunne forhindre cyklen i at
>> falde til venstre, tvært imod.
>>
> Og er remmene løse vil modellen kunne "slå sig i tøjret" hvorved
> belastningen deraf bliver hårdere :-|

Alt er relativt, Armand - og mange ting er svære at besvare både klart og
kort

> Min erfaring er at man skal fastspænde på de uaffjedrede punkter hvor
> modellen ikke vik kunne vugge i fjedrene og derved heller ikke kunne
> belaste (slide?) remmene undervejs.

Helt enig

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Richard (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-01-05 14:00

Niels Pein wrote:

>> Ja, men cyklen behøver jo ikke være spændt ned over støttebenet - lad
>> remmen til modsat side tage hovedtrækket ...

> Der skal jo ikke spændes ret meget i modsat side, så letter sidestøtten
> alligevel.

Det er blot et tilspændingsspørgsmål, og der kunne jo være mere end een
rem i hver side; højest muligt i den uaffjedrede masse både for og bag...

Men nok om det, vi har hver især vores foretrukne metoder, og mon ikke
spørgeren har fået nogle ideer nu

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Karl-Ove Pedersen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Karl-Ove Pedersen


Dato : 12-01-05 22:32

På Shell på Horsensvej i Vejle, kan du leje en lukket trailer.

kop

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> wrote in message
news:41e5802c$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej DFM
>
> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om
det
> er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle gode
> råd til at sikre den bagpå ?
>
> På forhånd tak
>
> Mvh. Martin
>
>



Moe (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Moe


Dato : 12-01-05 22:55


"Karl-Ove Pedersen" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41e59745$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> På Shell på Horsensvej i Vejle, kan du leje en lukket trailer.
>
> kop
>

En lukket trailer går vel ikke - der er det vel svært at spænde noget fast
i - eller ??

For kunne det lade sig gøre med en lukket ville jeg nok overveje det frem
for min egne åbne og så betale de par håndører. Men kan ikke lige se hvordan
den skal spændes fast i en lukket...

/martin



Karl-Ove Pedersen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Karl-Ove Pedersen


Dato : 12-01-05 23:42

Jeg bruger en hestetrailer, der er en masse bespændingsmuligheder. Jeg
spænder min fast med én af de dér orange stropper, det virker fint.
kop
http://www.dfmc.dk/?id=706





"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> wrote in message
news:41e59cdb$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Karl-Ove Pedersen" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41e59745$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > På Shell på Horsensvej i Vejle, kan du leje en lukket trailer.
> >
> > kop
> >
>
> En lukket trailer går vel ikke - der er det vel svært at spænde noget fast
> i - eller ??
>
> For kunne det lade sig gøre med en lukket ville jeg nok overveje det frem
> for min egne åbne og så betale de par håndører. Men kan ikke lige se
hvordan
> den skal spændes fast i en lukket...
>
> /martin
>
>



anders majland (13-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 13-01-05 00:09

> Jeg bruger en hestetrailer

En hestetrailer eller anden lukket trailer gør selvfølgelig at mc'en ikke
bliver så beskidt som ved at stå på en åben eller kører selv. Hvem var det
der havde pakket mc'en ind i "vita-wrap" ... Men hvis mc'en ikke er defekt,
hvfor så ikke bare køre den ?

Men det er jo heller ikke til at vide om "til at køre langt med" dækker over
en tur til odense eller til spanien ....

/A



Moe (13-01-2005)
Kommentar
Fra : Moe


Dato : 13-01-05 00:55

> En hestetrailer eller anden lukket trailer gør selvfølgelig at mc'en ikke
> bliver så beskidt som ved at stå på en åben eller kører selv. Hvem var det
> der havde pakket mc'en ind i "vita-wrap" ... Men hvis mc'en ikke er
> defekt, hvfor så ikke bare køre den ?
>
> Men det er jo heller ikke til at vide om "til at køre langt med" dækker
> over en tur til odense eller til spanien ....
>
> /A


Det er en tur på ca. 250 km hvis det bliver aktuelt - og da der jo tvivlsomt
er vinterforsikring på mc'en må den jo ikke køre nu. Derfor må den
transporteres på anden vis.

Hvordan skal man egentlig forholde sig mht. prøvetur nu det er vinter og
dermed ingen forsikring ?



anders majland (13-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 13-01-05 13:01

> Det er en tur på ca. 250 km hvis det bliver aktuelt - og da der jo
> tvivlsomt er vinterforsikring på mc'en må den jo ikke køre nu. Derfor må
> den transporteres på anden vis.

Det kan da arrangeres. Et enkelt opkald til forsikringsselskabet skal nok
kunne klare det. Så er det bare om selskabet vil tillade betaling for en
kort perioder eller insistere på betaling af 3månders vinterdækning. Men
ellers så på en prøveplade..

Men afhængigt af mc's ens pris og om man tør køre uden kasko, ville jeg nok
vælge at køre den fremfor at køre 250km med trailer. Hvis det er en der skal
på tværs af landet kan jeg måske endda hjælpe ? Jeg kører alligevel frem og
tilbage hver uge (på mc).

> Hvordan skal man egentlig forholde sig mht. prøvetur nu det er vinter og
> dermed ingen forsikring ?

Med en prøveplade - eller se ovenfor.

/A



Brassball (13-01-2005)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 13-01-05 00:12

Har for 4 uger siden kørt min MC ca 80 km i en 120x200cm trailer,
kunne lige være der, se billede i dk binaer , MC i trailer, gik fint,
trukket af daihatsu charade 1,0 bare kør stille og roligt, jeg brugte
3 gjorder godkendt til 300kg .

MVH

On Wed, 12 Jan 2005 20:52:37 +0100, "Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk>
wrote:

>Hej DFM
>
>Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om det
>er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle gode
>råd til at sikre den bagpå ?
>
>På forhånd tak
>
>Mvh. Martin
>


phk (13-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 13-01-05 07:40


"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:41e5802c$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej DFM
>
> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om
> det er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle
> gode råd til at sikre den bagpå ?

Godt op imod forsmækken (som ikke kan give sig), reb omkring styr ned til
trækstangen, så fjedrene kommer godt i bund på MC´en, sikring bagtil omkring
hjul. Snor omkring håndbremsegreb, så den er låst.

Og check så regelmæssigt mens du kører.

Alternativt og bedste løsning er at låne en trailer til formålet hos en
MC-forhandler.


--
Per, Esbjerg



anders majland (13-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 13-01-05 13:02

> Alternativt og bedste løsning er at låne en trailer til formålet hos en
> MC-forhandler.

Og hvis man har muligheden så at låne en varevogn ...

/A



Rene Mikkelsen (13-01-2005)
Kommentar
Fra : Rene Mikkelsen


Dato : 13-01-05 13:07

Hej Martin!
Det er jo godt nok ikke lige i omegnen af Vejle,men hos Shell i Randers kan
man leje en mc trailer,kan Shell i Vejle ikke hjælpe?.
Pris:
1 time 60kr
4 timer 175kr
1 døgn 300kr
1 weekend 575kr
1 uge 1450kr
mvh Rene

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:41e5802c$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej DFM
>
> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om
det
> er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle gode
> råd til at sikre den bagpå ?
>
> På forhånd tak
>
> Mvh. Martin
>
>



Armand (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-01-05 15:21

Moe wrote:
> Hej DFM
>
> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om det
> er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle gode
> råd til at sikre den bagpå ?

Tip:
http://www.freetrailer.dk/

Ellers befinder DFM-redningstjenestens trailer så nær ved som i
Fredericia - Dén må du låne kvit og frit, blot du gider lægge en smule
arbejde i det og montere to nye forreste pos.lygter som ér indkøbt men
ikke blevet monteret!

--
Armand.

Futte & Co. (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 14-01-05 16:25

Moe wrote:
> Hej DFM
>
> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller om det
> er til at køre langt med en mc bagpå en alm trailer - i så fald nogle gode
> råd til at sikre den bagpå ?

Hej Martin!
Uanset hvilken type af trailer, eller kassevogn du bruger, kan du sikre
cyklen ved at lægge en kraftig strop på tværs af ladet, lægge en god
bred kraftig plade over, parkere cyklen, helst på centerben, på pladen
hvorefter du slår stroppen over cyklen og spænder det hele sammen.
På den måde står cyklen fint og med en bred sideværts sikring.
Du bør sikre forud ved at kile forhjulet op i hjørnet så cyklen står
diagonalt hvis der er mulighed for det.

--
Jørgen , Brøndby, snart Victoria ejer
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
http://dfmc.dk/?id=70

Arne Lorenzen (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 14-01-05 16:49

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i
news:41e7e3c2$0$13732$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Moe wrote:
>> Hej DFM
>>
>> Nogen der ved om man kan leje en mc-trailer i omegnen af Vejle. Eller
>> om det er .......
>
> Hej Martin!
> Uanset hvilken type af trailer, eller kassevogn du bruger, kan du sikre
> cyklen ved at lægge en kraftig strop på tværs af ladet, lægge en god
> bred kraftig plade over, parkere cyklen, helst på centerben, på pladen
> hvorefter du slår stroppen over cyklen og spænder det hele sammen.

????
Den forstod jeg ikke.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
(videbegærlig)

Futte & Co. (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 14-01-05 22:07

Arne Lorenzen wrote:
> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i
> news:41e7e3c2$0$13732$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

>>
>>Hej Martin!
>>Uanset hvilken type af trailer, eller kassevogn du bruger, kan du sikre
>>cyklen ved at lægge en kraftig strop på tværs af ladet, lægge en god
>>bred kraftig plade over, parkere cyklen, helst på centerben, på pladen
>>hvorefter du slår stroppen over cyklen og spænder det hele sammen.
>
>
> ????
> Den forstod jeg ikke.
>

Jamen det var heller ikke en af de lette
Jeg smutter lige hen til Randers i morgen, lørdag, for at kigge på en
fornem victoria. Hvis jeg køber den, skal jeg nok lige ta' et par
billeder af opsætningen i kassevognen.

--
Jørgen , Brøndby, snart Victoria ejer
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
http://dfmc.dk/?id=70

Armand (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-05 17:17

> Arne Lorenzen wrote:
>
>> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i
>> news:41e7e3c2$0$13732$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:
>
>
>>>
>>> Hej Martin!
>>> Uanset hvilken type af trailer, eller kassevogn du bruger, kan du
>>> sikre cyklen ved at lægge en kraftig strop på tværs af ladet, lægge
>>> en god bred kraftig plade over, parkere cyklen, helst på centerben,
>>> på pladen hvorefter du slår stroppen over cyklen og spænder det hele
>>> sammen.
>>
>>
>>
>> ????
>> Den forstod jeg ikke.

á "containerlad"!

--
Armand.

Futte & Co. (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 15-01-05 20:43

Futte & Co. wrote:
> Arne Lorenzen wrote:
>

>> ????
>> Den forstod jeg ikke.
>>

> Jeg smutter lige hen til Randers i morgen, lørdag, for at kigge på en
> fornem victoria. Hvis jeg køber den, skal jeg nok lige ta' et par
> billeder af opsætningen i kassevognen.
>
Billeder i dk.binaer.motor

--
Jørgen , Brøndby,http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er

Niels Pein (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 15-01-05 16:54

"Futte & Co." skrev ...
>
> Uanset hvilken type af trailer, eller kassevogn du bruger, kan du sikre
> cyklen ved at lægge en kraftig strop på tværs af ladet, lægge en god bred
> kraftig plade over, parkere cyklen, helst på centerben, på pladen
> hvorefter du slår stroppen over cyklen og spænder det hele sammen.
> På den måde står cyklen fint og med en bred sideværts sikring.
> Du bør sikre forud ved at kile forhjulet op i hjørnet så cyklen står
> diagonalt hvis der er mulighed for det.
>
Den med pladen var da egentlig en snedig ide. Den skal måske afprøves
engang, men jeg har desværre ikke en passende plade.

Resten kan jeg ikke tilslutte mig.
Det er et simpelt faktum, at cyklen står bedre fast på egne dæk end på
centralstøttebenet, når man nu alligevel har remme til at sørge for den
holder balancen.

Og ved en kraftig opbremsning (hvilket man jo som regel undgår hvis man er
heldig hver gang) er der ingen sidelæns påvirkning hvis cyklen står lige,
men det er der hvis den står diagonalt, og det vil sætte kraftigt pres på en
af remmene.
--
Mvh.
Niels Pein
TransAlp



Futte & Co. (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 15-01-05 17:23

Niels Pein wrote:


> Den med pladen var da egentlig en snedig ide. Den skal måske afprøves
> engang, men jeg har desværre ikke en passende plade.

Næææe, men det er jo let at skaffe i den lokale tømmerhandel eller
genbrugsplads. Størrelsen er ikke vigtig, bare den kan ligge i
vognbunden. Jeg har da en plade hvis nogen skulle få de lyster. Jeg har
os' en rampe med sider på, den ka' da os' lånes Stroppen har jeg osse

> Resten kan jeg ikke tilslutte mig.
> Det er et simpelt faktum, at cyklen står bedre fast på egne dæk end på
> centralstøttebenet, når man nu alligevel har remme til at sørge for den
> holder balancen.

Tro mig, det er bedst med centralstøttebenet.Min første mc vinter i
nyere tid, havde jeg "kun" min transit til vinteropbevaring. Da jeg
samtidig skulle bruge madkassen til den daglige transport, kom systemet
på hårde test

> Og ved en kraftig opbremsning (hvilket man jo som regel undgår hvis man er
> heldig hver gang) er der ingen sidelæns påvirkning hvis cyklen står lige,
> men det er der hvis den står diagonalt, og det vil sætte kraftigt pres på en
> af remmene.

Okey, argumentet er noteret. Min ovennævnte vintertest var med lige
monteret Honda
Det skal nævnes at jeg i dag har hentet en Victoria i Randers i en
kassevogn hvor jeg var nød til at dreje forhjulet, men ellers næsten
lige parkeret mc. 330 km. uden problemer
Billeder følger i dk.binaer.motor

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem årgang 54
http://dfmc.dk/?id=70

Lazy (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Lazy


Dato : 15-01-05 20:53

Hej

Man må da kunne købe en trailer, der er indrettet til 2 motorcykler.

Men hvor?

Kunne jeg tænke mig at vide.

Mvh

Lazy



Futte & Co. (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 15-01-05 21:44

Lazy wrote:
> Hej
>
> Man må da kunne købe en trailer, der er indrettet til 2 motorcykler.
>
> Men hvor?
>
> Kunne jeg tænke mig at vide.
>
> Mvh
>
> Lazy
>
>
Prøv hos http://www.dfmc.dk/?id=18
Jeg mener han har sådan noget import

--
Jørgen , Brøndby,http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er

Lazy (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Lazy


Dato : 16-01-05 17:40
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste