Fejl på stelnummer vs reg. attest på MC he~
Fra : Martin B

Dato : 12-01-05 18:54

Hej,

Jeg hentede sidste sommer en MC i england. Jeg har først nu fået råd til at
få den afgiftet. Imidlertid har jeg opdaget at der er en fejl på
registreringsattesten i forhold til selve stelnummeret. Der er 14 karakterer
i stelnummeret, og på registreringsattesten har de skrevet et "5-tal" i
stedet for et "S-bogstav". Altså tydeligvis en tastefejl.

Mit spørgsmål er at om der nogen der har prøvet at få afgiftet en MC med en
ligende historie i bagagen?

Evt. gode råd til hvordan man får SBI og T&S til at "æde" ovenstående
modtages med kyshånd.

Mvh

Martin

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-01-05 22:21

Martin B wrote:

> [...]
> med en ligende historie i bagagen?
>
> Evt. gode råd til hvordan man får SBI og T&S til at "æde" ovenstående

Hmm, det er der vist ikke ret mange der oplever, så der er nok ingen fast
måde at gøre det på...? Mon ikke du skal forhøre dig lidt rundt omkring på
motorkontoret, SBI osv, for at høre deres idé til hvordan den klares?
Hvis det var mig, ville jeg nok være lidt diskret og anonym i starten,
indtil man ved hvordan faen man skal forholde sig.
Skulle de brænde helt sammen når de hører det, er det da bare hjem og give
den et 5-tal istedet for S'et! ...ej spøg til side, det skal du nok ikke
gøre!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 11:49

Jeg var til syn med en Triumph årg 1972, med næsten samme problem.
Ejeren før havde kørt den igennem systemet, uden det blev opdaget hele
stelnr. der stod i papirene ikke var i stellet.
Jeg viste det til synsmanden i SBI og efter at han selv havde konstateret at
det var rigtigt, at de sidste tal ikke var der, ændrede han til de rigtige
nr. i papirene.
Ingen problemer, men det var en hel original cykel og det hele så ellers
"rigtig" ud, så det var kun chefen i SBI, der året før havde lavet toldsyn
på den, der løb lidt rundt om sig selv

Så jeg ville køre til SBI i deres "kontortid" uden at have bestilt tid, bare
for at vise dem problemmet.
Når det er et "S" er det vel en del af typen og kunne du så ikke finde en
cykel magen til eller få fat i typegodkendelses nr.
Der kan man også se hvordan stelnr. på en sådan cykel skal se ud.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-01-05 07:24

Da jeg var til det endelige syn med IZH Planeta´en opdagede de først DER at
der slet ikke var noget stelnr på den overhovedet !!
Og med 5 og S burde det kunne forklares som værende en fejl !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265