/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV1000K3
Fra : Martin Lausen


Dato : 12-01-05 15:48

Hej

Det kan være der er nogen der kan hjælpe mig. På www.suzuki-mc.dk, har jeg
læst om de 03 modeller der bliver sat ned i pris. Men jeg er lidt forvirret.
På siden står der de har 129 HK, men i de test jeg har læst, der står der
120 HK. Samtidig mangler jeg nogen tal på hvor meget moment den har.

Er der nogen der kan svare mig på dette??

Venlig hilsen

Martin Lausen
Snart ejer af en SV1000K3



 
 
Michael K. S. (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 12-01-05 16:04

On Wed, 12 Jan 2005 15:48:17 +0100, "Martin Lausen" <lausen@aragon.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan svare mig på dette??

Max effekt 88 kW (120 hk) ved ca. 9.000 rpm
Max moment 102 Nm ved ca. 7000 rpm

<http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/2003/Motorcykler_fra_A_til_Y/Suzuki__SV_1000_S.jpg>
http://www.suzuki.de/code/td.php?id=17

Reinhardt smører vel bare tykt på som sædvanligt - Men ellers 120
eller 129 ...who gives a F***

--
-Michael

Martin Lausen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Lausen


Dato : 12-01-05 16:39

Mange tak. Du har ret, 120 eller 129, det gør jo nok ingen forskel. Men jeg
er nysgerrig af natur

"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:13fau01l5bo4gs4n818i1sk7t19raac6hf@4ax.com...
> On Wed, 12 Jan 2005 15:48:17 +0100, "Martin Lausen" <lausen@aragon.dk>
> wrote:
>
> >Er der nogen der kan svare mig på dette??
>
> Max effekt 88 kW (120 hk) ved ca. 9.000 rpm
> Max moment 102 Nm ved ca. 7000 rpm
>
>
<http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/2003/Motorcyk
ler_fra_A_til_Y/Suzuki__SV_1000_S.jpg>
> http://www.suzuki.de/code/td.php?id=17
>
> Reinhardt smører vel bare tykt på som sædvanligt - Men ellers 120
> eller 129 ...who gives a F***
>
> --
> -Michael



Michael K. S. (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 12-01-05 17:09

On Wed, 12 Jan 2005 16:38:59 +0100, "Martin Lausen" <lausen@aragon.dk>
wrote:

>Mange tak. Du har ret, 120 eller 129, det gør jo nok ingen forskel. Men jeg
>er nysgerrig af natur

Det forstår jeg skam godt og det er da også meget fint til bar/sparke
dæk snak hvor man så tager de bedste tal man kan finde uanset at
kilden kan være let dubiøs . Men i realiteten er det ofte sådan at
dels opgives mange cykler lidt forskelligt på de forskellige markeder
ofte uden grundlag (helt identiske versioner af en given model) andet
end indplacering i markedet og dels er fabriksopgivelser tit ikke det
papir værd det er trykt på, hverken når det gælder effekt/moment eller
vægt. Det "interessante" når det gælder effekt er på baghjulet, men
selv sådanne data målt på en dyno varierer pænt meget (meget mere end
det burde) afhængigt af hvem der har målt det, for mange steder vil de
jo gerne gøre kunderne lidt glade (og har derfor en lidt "glad" dyno).
Et gennemsnit af uafhængige målinger fra større blade plejer at være
et bedste bud på den reelle ydelse og data iøvrigt - fabriksopgivelser
er ikke sjældent svært afvigende herfra og derfor generelt ikke
noget man bør tillægge større værdi.

--
-Michael

Armand (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-01-05 23:21

Michael K. S. wrote:
> On Wed, 12 Jan 2005 15:48:17 +0100, "Martin Lausen" <lausen@aragon.dk>
> wrote:
>
>
>>Er der nogen der kan svare mig på dette??
>
> ..........Reinhardt smører vel bare tykt på som sædvanligt
> Men ellers 120 eller 129 ...who gives a F***

Og hvor væsentligt er drejningsmomentet på en ét-liters V2?
Der er bøf nok til at klare Storebæltsbroen i kraftigste modvind i selv
12.-gear (hvis dét fandtes), og mere har man ikke brug for :-|

--
Armand.
(notorisk D.F.M. moment-revser)


Jes Vestervang (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-01-05 17:15

"Martin Lausen" <lausen@aragon.dk> writes:

> På siden står der de har 129 HK, men i de test jeg har læst, der
> står der 120 HK. Samtidig mangler jeg nogen tal på hvor meget moment
> den har.

I sommers var der en, der lagde 109 hk på baghjulet og vistnok havde
en ganske pæn momentkurve. Så den skal nok have de 120 på motoren.

I øvrigt hamrende billigt for den model - gid jeg lige havde 100k til
overs
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Martin Lausen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Lausen


Dato : 12-01-05 17:24

Ja, det var så billigt at jeg ikke kunne sige nej
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message
news:87u0pmr5dd.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Martin Lausen" <lausen@aragon.dk> writes:
>
> > På siden står der de har 129 HK, men i de test jeg har læst, der
> > står der 120 HK. Samtidig mangler jeg nogen tal på hvor meget moment
> > den har.
>
> I sommers var der en, der lagde 109 hk på baghjulet og vistnok havde
> en ganske pæn momentkurve. Så den skal nok have de 120 på motoren.
>
> I øvrigt hamrende billigt for den model - gid jeg lige havde 100k til
> overs
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R



Jes Vestervang (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-01-05 17:24

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> I sommers var der en, der lagde 109 hk på baghjulet og vistnok havde
> en ganske pæn momentkurve. Så den skal nok have de 120 på motoren.

Nåja, det var på rullefeltet til Træf på toppen. Svjv. er det kendt
for at give nogenlunde reelle tal.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Ukendt (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-05 18:14


Jes Vestervang skrev i meddelelsen <87u0pmr5dd.fsf@dellen.royal.flof.dk>...
>
>I øvrigt hamrende billigt for den model - gid jeg lige havde 100k til
>overs


Jes dog ! det er jo en 90° V-twin I øvrigt med et rent elendigt
bundtræk :-|

mvh
Orla


>--
>mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R



S.G (12-01-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 12-01-05 18:45


> Jes dog ! det er jo en 90° V-twin I øvrigt med et rent elendigt
> bundtræk :-|
>
> mvh
> Orla

SKAM DIG!




Jes Vestervang (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-01-05 19:58

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Jes Vestervang skrev...
>>
>>I øvrigt hamrende billigt for den model - gid jeg lige havde 100k til
>>overs
>
> Jes dog ! det er jo en 90° V-twin I øvrigt med et rent elendigt
> bundtræk :-|

Jaeh :*-)
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste