Kiel eller Hamborg? Indkøb af tøj.
Fra : BatmanDeLuxe

Dato : 12-01-05 11:12

Mig og min kammy skal købe tøj. Vi kører lørdag d 22 / 1 fra Aalborg, men
hvortil?

De tre store kæder (Hein Gericke, Louis, Polo) har alle en butik i Kiel og
Hamborg.

Hvilken by vil i foreslå?

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-01-05 11:20

"BatmanDeLuxe" <mbrSlet@tiSlet.com> writes:

> Mig og min kammy skal købe tøj. Vi kører lørdag d 22 / 1 fra Aalborg, men
> hvortil?

Fornuftigt :)

> De tre store kæder (Hein Gericke, Louis, Polo) har alle en butik i Kiel og
> Hamborg.
>
> Hvilken by vil i foreslå?

Jeg kender ikke butikkerne i Kiel, men Louis "biks" i Hamborg er
rigtig lækker.. Det er slaraffenland for mc-folket.. Nåhja, det er
deres Gigastore, jeg snakker om.. Og i "baggården" er deres
"flohmarkt", hvor man kan gøre nogle gode køb.. Hein-Gericke og Polo
ligger ikke langt derfra.

--
Ole Hansen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-01-05 11:48

Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:

> [...]
> deres Gigastore, jeg snakker om.. Og i "baggården" er deres
> "flohmarkt", hvor man kan gøre nogle gode køb.. Hein-Gericke og Polo

Men så går man til gengæld glip af schnitzlerne i 'Ratskeller' i Kiel
Ganske fantastiske og ikke mindst store portioner af både mad og øl.

Louis butikken i Kiel har en del tøj, men Hamburg shoppen er noget større.
Ellers kan man jo også besøge Hein G. ved Flensburg (ude i Handewitt)

Hamburg vil også være mit valg.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Jan

Dato : 12-01-05 13:21

> Louis butikken i Kiel har en del tøj, men Hamburg shoppen er noget større.
> Ellers kan man jo også besøge Hein G. ved Flensburg (ude i Handewitt)

I Händewitt taler "fruen" dansk, det kan jo være en fordel, køber selv det
meste tøj der, skulle der være noget de ikke har hjemme skaffer de det gerne
og sender det til danmark.

Jan

Fra : Peter Risager

Dato : 12-01-05 14:57

> Mig og min kammy skal købe tøj. Vi kører lørdag d 22 / 1 fra Aalborg,
> men hvortil?

Lyder som en fantastisk ide, hvis nogen har planlagt en tur derned senere på
foråret,
så betaler jeg gerne noget til benzinen hvis jeg kan komme med.

I siger jo der er penge at spare ;)
--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : m0rt3n

Dato : 12-01-05 17:27

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> I siger jo der er penge at spare ;)

hmm jeg shoppede i Louis Berlin i sommer. Var nu ikke imponeret. Deres mærke
Vanucci er billigt, men det er dårlig kvalitet og sidder elendigt. Det er jo
vigtigt at eksempelvis albuebeskytteren sidder på albuen. Med det mærke får
man hvad man betaler for. Jeg endte med at købe Dainese og det sæt var
faktisk 200 kroner dyrere end hvis jeg havde købt det hos Aagesen
m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Armand

Dato : 12-01-05 23:10

m0rt3n wrote:

> hmm jeg shoppede i Louis Berlin i sommer. Var nu ikke imponeret. Deres mærke
> Vanucci er billigt, men det er dårlig kvalitet .......

Jeg kender efterhånden et par stykker der kører i Vanucci, og ingen af
dem har haft noget at brokke sig over omkring kvaliteten!

> .......... og sidder elendigt.

Et par af de ovennævnte er kvindfolk, og på dem sidder vanucci-læderet
enddog særdeles godt

>.......Det er jo vigtigt at eksempelvis albuebeskytteren sidder på albuen.

I modsætning til hvad man er forvænt med herhjemme, og dermed også for
de Dainese-sæt du har erhvervet dig, sælger ingen af "de tre store"
læderdragter - De sælger derimod læderjakker og læderbukser i matchende
design/farvesammensætning, og som kan lynes sammen indbyrdes. Derved
opnår man den fordel netop at kunne finde sig de ½-parte som passer ens
kropsbygning bedst, hvilket også bør influere på bl.a. beskytteres
optimale placering!
Vanucci's (og forøvrigt også din Dainese's) beskyttelsesskaller er af
hård plast foret med et tyndt lag neopren og sådanne vil man
øjeblikkeligt generes af ifald de ikke sidder optimalt. Til gengæld er
de aftagelige, og derfor gælder det også at deres (gen-)placering er
væsentlig og individuel. Derfor er det forkert at dømme protektorernes
pasform ude på en tilfældig prøvet dragt fra bøjlestangen :-|

> Med det mærke får man hvad man betaler for. Jeg endte med at købe
> Dainese og det sæt var faktisk 200 kroner dyrere end hvis jeg havde
købt det hos
> Aagesen

På min første Dainese-dragt, købt til Racebrug for 4.200,- i '90,
knækkede det trekantede Dainese-logo på jakkens lynlås af efter kort
tids brug og den tilbageværende dims var for lille til at kunne trække
lynlåsen sammen v.h.a. (= stigende problem med årene ) hvorfor jeg
stort set alle de 10 år jeg brugte den havde en tynd strips hængende i
gliderens dims!
Kvalitet?

Førnævntes personers tilfredshed med Vanucci skal ses i kontrast til at
det er beklædning der er billigere end det altid negativt omtalte Frank
Thomas tøj som er noget af det billigeste på denne side af grænsen :-|

Jeg har gemt mig en gammel test fra MOTORRAD hvori man sammenligner
mærkerne:
Alpinestars "TLD 2PC".
Dainese "T-Age".
Büse "Performance".
PSX Track (Hein Gericke).
Erbo "Pro Flame".
Furygan "Manx".
IXS "Boge".
Vanucci "Art VI" (Louis).
Kushitani "Kamisori".
Schwabenleder "Aero sport supertec".
Modeka "Bol d'Or".
FLM "Carbon" (POLO).
Spidi "RS Touring".
Spykre "4 Race"

Kun Erbo fik dommen: "ikke anbefalelsesværdig" og kun Schwabenleder fik
topkarakteren: "meget anbefalelsesværdig" - Derudover var der tre
dragter der skillede sig ud fra mængden med: "ekstra anbefalelsesværdig"
og det var dragterne fra POLO; HG og Louis
Plus-kontoen ved Vanucci'en bestod af:
- God bevægelses-komfort.
- God Pasform.
- Godt siddende protektorer.

Kom igen!

--
Armand.
(Siden år 2000på sin 2. Dainese - Måtte springe fre str 52 til 56 for at

Fra : m0rt3n

Dato : 13-01-05 18:53

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dragter der skillede sig ud fra mængden med: "ekstra anbefalelsesværdig"
> og det var dragterne fra POLO; HG og Louis

Jeg tror i hvert fald ikke, vi skal forvente at se Rossi eller nogen af de
andre i en Vanucci-dragt, uanset hvor meget Motorrad end roser den.
-m0rt3n i Dianese M4 på zrx1100

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-01-05 08:55

m0rt3n wrote:
> [...]
> købe Dainese og det sæt var faktisk 200 kroner dyrere end hvis jeg
> havde købt det hos Aagesen m0rt3n zrx1100

Jeg har et par Vanucci (læder)touringbukser - købt på tilbud til 140 euro -
de virker væsentligt bedre i læderkvaliteten end mit 16 årige Jaguar sæt, og
de kunne fås i ekstra længde. Det er den bedste pasform jeg har oplevet i MC
tøj - også beskytterne sidder "lige i øjet" - err - knæet.. Kvalitet af
strech og syninger er det for tidligt at sige noget om. Anne Mette (konen)
har fået et par nylonbukser der er for små, men det kan Vanucci vist ikke
klandres for

vh
Torben

Fra : Kenneth T

Dato : 12-01-05 16:25

> Mig og min kammy skal købe tøj. Vi kører lørdag d 22 / 1 fra Aalborg, men
> hvortil?

Hvis i kan vente en uge mere, så er der messe i Hamburg, der sakl nok være
nogle gode tilbud & jeg er sikker på at flere at de store forhandlere er
der. Jeg skal forøvrigt selv derned :)
http://www.hamburger-motorrad-tage.de/start1.htm

Ellers ligger de 4 store forhandlere inden for ca 800m i Hamburg, det er et
besøg være, men det er en god ide med en kørselsvejledning eller GPS. (Jeg
var der sidste år)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Stefan

Dato : 12-01-05 18:30

Jeg har lige være her Louis Hamburg, Süderstrasse 83
Her har de så meget at du bliver kuller i hovede, men en ting er sikker,
HUSK mange penge !

Jeg har i dag modtaget et dæk Aron 170/60-17" pris lev. hos mig kr.1.050,-
så skulle jeg dog" give kr.50,. for at få det sat på !

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Armand

Dato : 12-01-05 23:17

Kenneth T wrote:

> [...]
> nogle gode tilbud & jeg er sikker på at flere at de store forhandlere er

Hørt!

> Ellers ligger de 4 store forhandlere inden for ca 800m i Hamburg, det er et
> besøg være, men det er en god ide med en kørselsvejledning eller GPS. (Jeg
> var der sidste år)

Ved HMT har de tre store, samt indtil flere andre
beklædnings-leverandører hver deres store stand hvorved man dér har rig
mulighed for at teste alle forekommende muligheder, og sætte dem op imod
givne messetilbud - Hvorfor så besvære sig med at tage rundt i
Hamborg (ved godt at de stort set ligger klods op af hinanden!) med det
samme formål.
Skulle det kikse med salget eller tiden koster det kun en 50'er mere at
bestille det valgte on-line derhjemmefra!

--
Armand.

Fra : brian pedersen

Dato : 13-01-05 01:43

Nu når i nu er i hamburg så tjek lige www.profil-hamburg.de
næsten ved siden ef hein gericke i Spaldingstrasse
de er schwabenleder forhandler det er super lækkert tøj
selv om det er lidt dyrt (ca. 10000 kr.) for en dragt syet efter mål
Jeg fik selv syet en dragt for et par år siden og har ikke et
øjeblik fortrudt

Brian