Emne:Re: Mængde forgaffelolie i en Moto Ma~
Fra : Tremmer

Dato : 11-01-05 11:17

Desværre kendte jeg ikke problemet da jeg skilte gaffelbene ad - jeg
hældte da bare den gl. olie ud. Dumt men sandt.

Men når du foreslår at måle fra toppen af gaffelben ned til oliespejl?
så er det vel for at få lige meget olie i begge ben?

Men hvor meget skal jeg putte i ca ? Hvor langt over dæmper delene
skal olien stå ca. ? Man kunne måske også spørge hvor meget luft der
som minimum skal være for ikke at ødelægge pakningen ved fuldt
sammentrykket gaffelben

Skal benene være trykket sammen når jeg måler ?

Eller ...

Fra : Hekto

Dato : 11-01-05 12:37

In article <1ccb8d18.0501110216.4573bb4b@posting.google.com>, jtxj900
@yahoo.dk says...
> [...]
>
> Men når du foreslår at måle fra toppen af gaffelben ned til oliespejl?
> så er det vel for at få lige meget olie i begge ben?

Ja, og den 'rigtige' mængde luft.

> [...]
> skal olien stå ca. ? Man kunne måske også spørge hvor meget luft der
> som minimum skal være for ikke at ødelægge pakningen ved fuldt

Hvor meget er jo lige netop det der er spørgsmålet!?

> Skal benene være trykket sammen når jeg måler ?

Det er da et udgangspunkt, så du lettere kan måle oliespejlet.
Nogle foreskriver et antal cc, andre et antal cm målt fra toppen, med
eller uden sammentrykning.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650