Honda Firestorm
Fra : N & H

Dato : 10-01-05 22:47

Hej NG

Går og overvejer at købe sådan en.
Men kan ikke finde nogle test af den er der nogen
der har et par link eller erfaring men den

hilsen
Heidi

Fra : Martin Poll

Dato : 11-01-05 00:20

"N & H" <nlhh@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Går og overvejer at købe sådan en.
> Men kan ikke finde nogle test af den er der nogen
> der har et par link eller erfaring men den

Hej Heidi
Der er er test af 4 MC´er bla en Firestorm på dette link.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=39794&perpage=15&pagenumber=2

Med venlig hilsen
Martin Poll'
SL1000 Falco

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 19:24

N & H skrev i meddelelsen ...
>Hej NG
>
>Går og overvejer at købe sådan en.
>Men kan ikke finde nogle test af den er der nogen
>der har et par link eller erfaring men den

Jeg har kørt knap 20.000 Km. på "fie". Købt brugt, og har sammenlagt gået
40.000 Km. Jeg vil mene at:

Langt hen ad vejen en helt "ligetil" maskine, og ganske letkørt. Kåben
dækker pænt, og kørestillingen er ikke ekstrem, faktisk sidder jeg, med mine
ca. 176 cm., ganske afslappet så snart hastigheden er over 60-70 Km/t.
Bykørsel lægger nogen vægt på håndledene.

Affjedringen er ikke i "racerklasse", men det kan man vist ikke forvente i
denne klasse. Forgaflen er for blød i fjedrene, men dæmpningen er ok.
Derimod er baghjulsaffjedringen alt for hård til mine 75 Kg. Den slags kan
man så vælge at betale sig fra ved Wilbers eller Wirth. (For hård eller
for blød er selvfølgelig lidt en smagssag.)

Særheder:

Tanken er lille, 16 liter hvoraf vel kun de 15 er tilrådighed, hvilket
rækker til alt mellem 190 - 250 Km. alt efter "temperament" (Sejgtræk i
høje gear koster benzin. 130 Km/t. i 4. gear giver 16 Km/liter, 130 Km/t. i
6. gear giver 12-13 Km/liter). 19 liter tank blev indført i 2001, men der
står stadig nye "gamle" modeller ved forhandlerne, så vær på vagt for der er
rig mulighed for at købe et overgemt eksemplar uden 2001 fordelene.

Gearingen er for høj til at være praktisk, 6. gear er stortset uanvendelig,
og det kan stærkt anbefales at ændre dette forhold, når kæde og tandhjul
skal skiftes. 5-6 % nedgearing er praktisk.

Speedometret er håbløst optimistisk, når det viser 100 Km/t. så kører man
reelt ikke engang 90 Km/t.

I regnvejr kaster forhjulet kaskader af vand op gennem kåben (En joke
af et forskærmsdesign).

Sine små ulemper til trods, så er en "fie" alligevel dybt vanedannende, det
er en rigtig køremaskine, og Du får ihvertfald ikke lov til at købe min.

mvh
Orla
VTR Fie "touringstyle" http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi/

Fra : Ole Hansen

Dato : 11-01-05 21:07

Orla Pedersen wrote:

> I regnvejr kaster forhjulet kaskader af vand op gennem kåben (En joke
> af et forskærmsdesign).

Findes der monstro ikke noget lignede den her:
http://www.runes-mc.dk/Galleribillede.asp?Filnavn=simg0837.jpg til en
"Fie"? Rune har købt den hos www.sbfiberdesign.com - eller det er måske
slet ikke i den "ende" problemet er?

> mvh
> Orla
> VTR Fie "touringstyle" http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/

Uhh.. Det har krævet meget mod, at skære huller i sin cykel.. :|

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 21:45

Ole Hansen skrev i meddelelsen
<41e431d0$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Findes der monstro ikke noget lignede den her:
> [...]

Den lille forlænger ? Det vil givetvis hjælpe en del, men det ser lidt
"påskruet" ud. Jeg satser på at finde en/to næsten "gratis" forskærm/e på
E-bay at ombygge, og derefter male så det bliver en helhed.

>Uhh.. Det har krævet meget mod, at skære huller i sin cykel.. :|

Næeh, egentlig ikke. Det kræver blot at man har set det juks Givi foreslår
:-/

mvh
Orla