/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den næste klassikker
Fra : jesper


Dato : 09-01-05 13:59

Hej NG

Sad med en kammerat forlede og talte om hvad den næste MC-klassikker
bliver. Der er jo penge i det skidt Se bare en CB750F fra de
første årgange, de koster mere nu end da de var nye...
Men altså, vi blev enige om at en MC der nok har klassikker potentiale
er en GSXR750R af de første modeller, 85-86. Den var jo noget nyt og
helt vildt da den kom frem.

Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?

Jesper

 
 
Armand (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-01-05 14:43

jesper wrote:
> Hej NG
>
> Sad med en kammerat forlede og talte om hvad den næste MC-klassikker
> bliver. Der er jo penge i det skidt Se bare en CB750F fra de
> første årgange, de koster mere nu end da de var nye...
> Men altså, vi blev enige om at en MC der nok har klassikker potentiale
> er en GSXR750R af de første modeller, 85-86. Den var jo noget nyt og
> helt vildt da den kom frem.
>
> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?

GPZ900R, ubetinget :-|
Dén åbnede ballet før GSXR og VFR - Jeg noterede mig at MOTORRAD i et
"20-års tilbageblik" kommenterede at "før GPZ900 hed alle motorcykler
"F" til efternavn. Kawa'en introducerede R'et hvorefter alle andre måtte
have sådant et også"
Eneste sag der dengang kom på siden af Ninja'en var Hondas VF1000; men
de bliver nok ikke ligefrem klassikere. Og dog VFR1000R var voldsom og
anderledes men meget dyr og derfor sjældent set, også i 80'erne. Ligesom
GPZ900 led den under en høj egenvægt, hvilket er den detalje som
konkurrenterne hurtigt opfattede at skulle konkurrere på. Jeg har
faktisk tænkt den tanke at man skulle købe sig en pæn VFR1000R uden
afgift og stille den på loftet nogle år
I Tyskland formåede GPZ900R at fastholde sig på markedet ved fortsat at
overgå både GPZ100RX og ZX10 i salgstal, og modellen er produceret med
meget få modelændringer (forhjuls-dimensioner og teleskoptykkelse)i
næsten 20 år(*)inden den forrige år blev pillet af programmet med en
afsluttende limiteret serie i den oprindelige bemaling og med
6-stemplede bremser foran!

(*):
- Hvor længe holdt CB750 sig kørende?
Ca. 10 år og derunder forandret til ukendelighed!
- Hvor længe blev Bonneville 750 produceret??

--
Armand.

Jesper (10-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-01-05 08:40

>> Men altså, vi blev enige om at en MC der nok har klassikker potentiale
>> er en GSXR750R af de første modeller, 85-86. Den var jo noget nyt og
>> helt vildt da den kom frem.
>>
>> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?

> GPZ900R, ubetinget :-|
> Dén åbnede ballet før GSXR og VFR - Jeg noterede mig at MOTORRAD i et
> "20-års tilbageblik" kommenterede at "før GPZ900 hed alle motorcykler
> "F" til efternavn. Kawa'en introducerede R'et hvorefter alle andre måtte
> have sådant et også"

Hov!!! Du glemmer CB1100R den kom før mht R'et

> Eneste sag der dengang kom på siden af Ninja'en var Hondas VF1000; men
> de bliver nok ikke ligefrem klassikere.

Den kæmpede da også mod FJ1100....

> I Tyskland formåede GPZ900R at fastholde sig på markedet ved fortsat at
> overgå både GPZ100RX og ZX10 i salgstal, og modellen er produceret med
> meget få modelændringer (forhjuls-dimensioner og teleskoptykkelse)i
> næsten 20 år(*)inden den forrige år blev pillet af programmet med en
> afsluttende limiteret serie i den oprindelige bemaling og med
> 6-stemplede bremser foran!

Ja den sidste model ligner meget den første.

> (*):
> - Hvor længe holdt CB750 sig kørende?
> Ca. 10 år og derunder forandret til ukendelighed!

Ja og dog. Den seneste Seven Fifty kan man da godt se hvor stammer fra...

Men ellers så skal det da nok være at man også skal sætte en GPZ900R på
loftet sammen med en GSXR750R årg. 85

Jesper
www-buff-mc.dk


Torben Scheel (10-01-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-01-05 09:28

Jesper wrote:
> Den kæmpede da også mod FJ1100....

Jah - og tabte! I hvert fald klassikerræset. FJ1100 er i mine øjne en
stensikker klassiker - enkle linier der binder hele MC'en sammen - ikke
rigtigt noget der skærer i øjnene, måske lige bortset fra spejlene. At den
også er bundsolid i motoren (men ikke gearkassen) er endnu et plus. Desuden
lægger den op til både morfar og frisk kørsel, og var hurtigere end det
meste da den kom frem.

Jeg er stærkt i tvivl om jeg skal vælge originallakering til min - jeg har
lige skilt den ad i aftes for at gøre klar til lak. Een ting er sikker -
linierne får den lov at beholde - muligvis i sølvgrå/koks/sort i stedet for
rød/hvid/navy.

--
vh
Torben - FJ1100 med 1200 motor og gearkasse.



Armand (11-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-01-05 03:35

Jesper wrote:
>>>
>>> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?
>
>> GPZ900R, ubetinget :-|
>> Dén åbnede ballet før GSXR og VFR - Jeg noterede mig at MOTORRAD i et
>> "20-års tilbageblik" kommenterede at "før GPZ900 hed alle motorcykler
>> "F" til efternavn. Kawa'en introducerede R'et hvorefter alle andre
>> måtte have sådant et også"
>
> Hov!!! Du glemmer CB1100R den kom før mht R'et

MOTORRAD glemte!

>> Eneste sag der dengang kom på siden af Ninja'en var Hondas VF1000; men
>> de bliver nok ikke ligefrem klassikere.
>
> Den kæmpede da også mod FJ1100....

Jup!
Jeg kom til kun at focusere på vandkølede
>
>> (*):
>> - Hvor længe holdt CB750 sig kørende?
>> Ca. 10 år og derunder forandret til ukendelighed!
>
> Ja og dog. Den seneste Seven Fifty kan man da godt se hvor stammer fra...

Retro-plagiat!
Den legendariske CB750SOHC uddøde med FII'eren!

> Men ellers så skal det da nok være at man også skal sætte en GPZ900R på
> loftet sammen med en GSXR750R årg. 85

Ifald ville det være smart om det var en af de limiterede modeller

--
Armand.

k (11-01-2005)
Kommentar
Fra : k


Dato : 11-01-05 22:32


"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> wrote in message
news:rWGEd.82451$Vf.3705852@news000.worldonline.dk...
> Jesper wrote:
>>>>
>>>> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?
>>
>>> GPZ900R, ubetinget :-|
>>> Dén åbnede ballet før GSXR og VFR - Jeg noterede mig at MOTORRAD i et
>>> "20-års tilbageblik" kommenterede at "før GPZ900 hed alle motorcykler
>>> "F" til efternavn. Kawa'en introducerede R'et hvorefter alle andre måtte
>>> have sådant et også"
>> Hov!!! Du glemmer CB1100R den kom før mht R'et
>
> MOTORRAD glemte!
>
CB1100R bliver aldrig en klassiker, det var den alt for dyr til. Jeg købte
en i 1982 på grænseplader til kr. 44.400, så vidt jeg husker. Prisen med
afgift og moms blev noget med kr. 140.000 tror jeg nok. Jeg så faktisk
aldrig den danske pris i 1982.
For at en maskine kan blive en klassiker kræver det et vist salg. Derfor
tror jeg at GPZ900R er et godt bud også selvom jeg aldrig har brudt mig om
Kawazaki.

mvh

Kent



Armand (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-01-05 17:25

k wrote:
>
>>Jesper wrote:
>>
>>> Hov!!! Du glemmer CB1100R den kom før mht R'et
>
> CB1100R bliver aldrig en klassiker, det var den alt for dyr til. Jeg købte
> en i 1982 på grænseplader til kr. 44.400, så vidt jeg husker. Prisen med
> afgift og moms blev noget med kr. 140.000 tror jeg nok. Jeg så faktisk
> aldrig den danske pris i 1982.

Jup!
Holddakæft hvor den kostede og det til trods for at den i bund og grund
ikke var meget andet end en kåbebeklædt CB1100 :-/

Når man ser hvilke modeller man kan få for samme 140KKR idag og hvilke
tekniske finesser samt eksotiske materialer der ovenikøbet er brugt, er
CB1100R'eren stort set kun en traktor med dagens øjne

--
Armand.

Oliver Bruchhaus [60~ (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 09-01-05 14:44

> Hej NG
> Sad med en kammerat forlede og talte om hvad den næste MC-klassikker
> bliver. Der er jo penge i det skidt Se bare en CB750F fra de
> første årgange, de koster mere nu end da de var nye...
> Men altså, vi blev enige om at en MC der nok har klassikker potentiale
> er en GSXR750R af de første modeller, 85-86. Den var jo noget nyt og
> helt vildt da den kom frem.
> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?
> Jesper
------------
Hehe..
Uden tvilvl må det bliver honda hornet..

Jeg kunne måske forestille mig at det kunne gå hen og blive et 900'er
fejeblad?
-Det er ihvertfald mit bud..


--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Per (10-01-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 10-01-05 10:25


"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:crrcee$m36$1@news.cybercity.dk...
>> Hej NG
>> Sad med en kammerat forlede og talte om hvad den næste MC-klassikker
>> bliver. Der er jo penge i det skidt Se bare en CB750F fra de
>> første årgange, de koster mere nu end da de var nye...
>> Men altså, vi blev enige om at en MC der nok har klassikker potentiale
>> er en GSXR750R af de første modeller, 85-86. Den var jo noget nyt og
>> helt vildt da den kom frem.
>> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?
>> Jesper
> ------------
> Hehe..
> Uden tvilvl må det bliver honda hornet..
>
> Jeg kunne måske forestille mig at det kunne gå hen og blive et 900'er
> fejeblad?
> -Det er ihvertfald mit bud..
>

--

Nok ikke så ringe et gæt endda - tror dog ikke på Hornetten.

Men CBR modellerne 600 og 900 vil være et rigtig seriøst bud.

Banebrydende design og yderst holdbare.

Mvh. Per!



D@n Dethlefsen (10-01-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 10-01-05 18:37

jesper wrote:
>
> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?
>

Ducati 748/916/996/998 model-rækken, men deres nypris i DK opnår de nok ikke
igen ;-(

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Hekto (11-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-01-05 09:55

In article <41e2bd4c$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
> Ducati 748/916/996/998 model-rækken, men deres nypris i DK opnår de nok ikke
> igen ;-(
>
748'eren er en designmæssig klassiker.
Tamburini slår Terblanche med rigtig mange hestehoveder IMHO.

Skal vi endelig grave lidt i Duc'erne, så er Monsteren en nyskabelse,
der startede en hel ny stil. Successen var hjemme, og
produktionstallene har været store.
Af samme årsag kunne man godt forestille sig at den ikke ville ende som
klassiker.
748'eren burde dog have en fair chance.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste