MC kørekort til sommer i Aalborg
Fra : television-begbie-20~

Dato : 05-01-05 13:15

Så skal det altså være i 2005 at jeg erhverver mig MC kortet, men
spørgsmålet er så hos hvilken kørelære?

Jeg bor i Aalborg Øst, så derfor har jeg kikket på Heinrich Nielsen i
Vejgaard. Jeg har hørt godt om køreskolen, og han tilbyder også uge
kurser i sommerferien, hvilke er vigtig for mig, da sommerferien er
det eneste tidspunkt, hvor jeg ikke har for travlt med studierne,
arbejde osv. Jeg kan se at det koster 7,9K
http://www.heinrichnielsen.dk/dk/motorcykel/prisliste/ Det er vel også
rimelig nok eller..?
Men lige inden jeg tilmelder mig, vil jeg lige høre om der nogen som
har andre forslag til køreskoler, som er evt. bedre, både med hensyn
til kvaliteten af undervisningen og prisen.

På forhånd tak.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 05-01-05 13:32

> [...]
> det eneste tidspunkt, hvor jeg ikke har for travlt med studierne,
> arbejde osv. Jeg kan se at det koster 7,9K

Oh my god.. er det godt nok blevet så dyrt? For bare 8 år siden gav jeg
3500 + prøve.. 4000,- ialt :-/

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Peter Risager

Dato : 05-01-05 22:12

> Oh my god.. er det godt nok blevet så dyrt? For bare 8 år siden gav
> jeg 3500 + prøve.. 4000,- ialt :-/

Ja, og for 5 år siden kostede det 12.000 kroner i Hjørring....

Jeg var så "fremsynet" nok til at tage det sidste forår i Nørresundby, hos
Lone, der gav jeg i omegnen af 7500. (Hvis man modregner de 27.000 jeg
betalte for meget i første forsøg. Lad det være en lektion til jer alle, der
er ikke tusindtalsseperator på SparNords netbank :) )

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Brassball

Dato : 05-01-05 13:46

Tog selv kortet hos Heinrich for over 10 år siden. For mig var det et
rigtigt godt sted at komme, god undervisning, gode råd, kan kun
anbefales, tog kortet til bil ca 5 år senere, nøjagtigt det samme.

MVH

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-01-05 14:09

>Men lige inden jeg tilmelder mig, vil jeg lige høre om der nogen som
>har andre forslag til køreskoler, som er evt. bedre, både med hensyn
>til kvaliteten af undervisningen og prisen.

Et par tips, så det ikke tager flere måneder at få kortet. Der
reklameres altid med, at det tager 3½ uge at få kortet. Det er
sjældent realistisk. Du skal igennem tre milepæle undervejs:

1. Teoriprøve
2. Køreteknisk anlæg
3. Køreprøve

Der er altid flere ugers ventetid på de tre seancer. Bestil plads så
tidligt som muligt. Bestilling af køreprøve er betinget af bestået
teoriprøve. Det er køreteknisk anlæg ikke.

Bestil teoriprøve samme dag du starter på skolen. Det kan være du selv
skal gøre det på motorkontoret. Sigt efter en dag tæt på sidste
teoritime. Hav lægeattest+pasfoto klar første dag. Tag foto med til
lægen.

Straks når du kender en dato for din teoriprøve, så bed din køreskole
bestille plads på køreteknisk anlæg umiddelbart efter.

Samme dag du består teoriprøven tager du ned på din køreskole og beder
dem planlægge køreprøven.

Få klar besked fra køreskolen om, hvad der er dit ansvar, og hvad der
er deres ifm. de administrative ting i forløbet.

/Jan

Fra : Johnny

Dato : 05-01-05 17:20

"television-begbie-20th" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har andre forslag til køreskoler, som er evt. bedre, både med hensyn
> til kvaliteten af undervisningen og prisen.

Måske du kan bruge http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?t=167 til et
eller andet.

Hilsen Johnny

Fra : Morten Poulsen

Dato : 05-01-05 19:30

television-begbie-20th wrote:
> Men lige inden jeg tilmelder mig, vil jeg lige høre om der nogen som
> har andre forslag til køreskoler, som er evt. bedre, både med hensyn
> til kvaliteten af undervisningen og prisen.

Jeg kan selv anbefale Birgittes Køreskole
(<http://www.birgittes-koereskole.dk>), men det ligger godt nok i
centrum så det er nok ikke så praktisk for dig. Prisen er helt fair (ca
7.500 mener jeg -- du finder næppe noget ret meget som er både billigere
+ lovligt)

Og jeg er forresten helt enig med Jan Bachmans kommentar om ventetid -
de 3½ uger kontra de 3½ måned som er mere sandynligt. Begynd så tidligt
som overhovedet muligt for hvis du først begynder til sommerferien
starter MC-sæson'en for dig nok først marts 2006.

--
mvh Morten
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=244

Fra : Thomas

Dato : 05-01-05 21:24

> Så skal det altså være i 2005 at jeg erhverver mig MC kortet, men
> spørgsmålet er så hos hvilken kørelære?

Hvis du gider køre til Nørresundby for at tage kortet, så kan det erhverves
hos Wandmoses Køreskole for 6580 kr. alt inklusive.

Der tog jeg det selv sidste år.

Thomas

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-01-05 22:15

>Hvis du gider køre til Nørresundby for at tage kortet, så kan det erhverves
>hos Wandmoses Køreskole for 6580 kr. alt inklusive.

Hehe, den skole dukker også op som følge af Johnnys indlæg i tråden.

Wandmose får lidt stryg for sit temperament her:
http://www.citroensport.dk/forum_viewtopic.php?2.1682

/Jan

Fra : HKS

Dato : 06-01-05 07:20

Thomas wrote

> [...]
erhverves
> hos Wandmoses Køreskole for 6580 kr. alt inklusive.

Der er nævnt flere ret gode tilbud allerede i forhold til andre steder.
Havde en kammi der tog pap forrige år, 9000,- uden noget ekstra ved downtown
i silkeborg.

Godt man selv tog i tidernes morgen for alt det med stor/lille. Gav vist
3700,- for mit eget, osse ved downtown, så det er generelt blevet en dyr
fornøjelse at erhverve pappet nu om dage.

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-01-05 13:15

HKS" <xanthrax_@hotmail"fjernes wrote:

> Godt man selv tog i tidernes morgen for alt det med stor/lille. Gav
> vist 3700,- for mit eget, osse ved downtown, så det er generelt
> blevet en dyr fornøjelse at erhverve pappet nu om dage.

Det er blevet rigtig dyrt på grund er hvordan reglerne er. Da jeg i sommers
skulle tage MC kørekortet i Svendborg, kunne jeg starte på reduceret
undervisning, fordi det var under 2 år siden jeg tog bil kørekortet.
Reduceret undervisning betyder, at der ikke er ligeså mange teoritimer og
der bliver vist også høvlet 5 køretimer af.. Teoritimerne var min kørelærer
ligeglad med, dem får man alligevel så mange af som man overhovedet vil
indtil man består teoriprøven, og det er gratis (denne praksis benytter
mange kørelærerer vist)..
Dog synes jeg bare det er åndsvagt at jeg skulle køre så meget på vejen..
Det var både spild af tid og penge.. Jeg er rimelig sikker på, at jeg kunne
klare en teoriprøve før jeg tilmeldte mig køreskolen, og motorcyklen havde
jeg aldrig nogle problemer, fra jeg satte mig op på den i kravlegården til
jeg bestod køreprøven var der intet af betydning.. Det ville være rart hvis
man blot kunne blive indstillet til prøverne, uden at man absolut *skulle*
have et vist antal undervisningstimer...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Corty

Dato : 05-01-05 21:33

y2j66_99@yahoo.dk (television-begbie-20th) wrote in

> Så skal det altså være i 2005 at jeg erhverver mig MC kortet, men
> spørgsmålet er så hos hvilken kørelære?

Hej du.

Jeg kan anbefale Claus' køreskole nede i Turøgade - kig på www.frigear.dk

Tog pap dernede i sommeren 2004. 0 fejl i teori, clean igennem køreprøven.

Meget fin skole, alle er lige og ingen spm er for dumme.

Claus, Niels, Nils, Glen og Ole fra skolen er alle kanon kørelærere - syns
jeg.

De kører på Suzuki GS500 og Suzuki GZ250....

--- snip fra hjemmesiden ----
MC Pakkeløsning kun kr 6300,-
26 teorilektioner
4 lektioner på lukket øvelsesplads
12 lektioner på vej
1 mørkelektion
5 lektioner på køreteknik
1 leje af mc til køreprøve
1 gebyr teori/køreprøve

/Corty

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 05-01-05 22:18

> Så skal det altså være i 2005 at jeg erhverver mig MC kortet, men
> spørgsmålet er så hos hvilken kørelære?

Jeg havde nær sagt... prøv at kigge omkring i nabolaget, måske findes der en
kørelærer, som du kan "svinge med"?
Naturligvis træffes valget ofte pga. et godt rygte og godt for dét, for så
kommer både kørekort-fabrikkerne, lorte og andre brådne kar frem i lyset.
Men lad endelig være med, at stole 100% på enkeltes små-oplevelser, for vi
er jo heldigvis forskellige og dit valg bør ikke afhænge af een enkel
persons dårlige/positive oplevelse, en skjult reklame eller blot:
kammarateri!

Der findes en del køreskoler i Danmark, hvér med sin undervisningsform, men
det er alle steder et stykke personlig undervisning, som du køber: Ikke et
nyt typegodkendt stereoanlæg! Det skal IMO være både sjovt og lærigt, at
tage MC-kørekort, men disse faktorer bliver svære at indfrie, hvis
køreskolens "ånd" passer dårligt fra starten.
Tag dog en fornuftig snak med de enkelte køreskoler i dit lokalområde og tag
evt. imod en prøve-lektion eller overhøre en teorilektion? Lyder måske ret
teoretisk, men hvorfor ikke stille disse krav?

> [...]
> det eneste tidspunkt, hvor jeg ikke har for travlt med studierne,
> arbejde osv. Jeg kan se at det koster 7,9K

Joh, det er ikke så galt. Jeg har mødt et par stykker, der har taget kortet
hos Heinrich-Nielsen og de har (så vidt jeg ved) været meget tilfredse med
dén seriøse undervisning, som de har fået. Kørelærerne kører *selv* MC og
dyrker MC-interessen, dette betragter /jeg/ som en særdeles positiv detajle
hos en motorcykel køreskole. Især fremfor enkelte andre køreskoler, der kun
dyrker det hele i teorien (kan hurtigt virke ret sur-realistisk, skal jeg
lige sige!).

Hilsen
Lars

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 06-01-05 14:12

Hvis du tager det hos Wandmose, som jeg forresten synes er en rigtig god
kørelærer kører man ude fra vejgaard mens teorien foregår i nørresundby

Fra : Kong

Dato : 07-01-05 18:26

Gav selv 6500 inkl alt hos Bo's Køreskole i Åbybro. Han har en afdeling på
Kastetvej også, vist nok samme pris. Tager du teorien i Åbybro foregår
køretimerne i Aalborg.

Fra : Anne & Torben

Dato : 08-01-05 10:33

Hej.

Der er også en mulighed i Hjallerup/Vodskov køreskole ved Heidi Morell.
Har selv taget erhvervs-kørekort der. En af mine kammerater tog mc-kort der
og var ovenud tilfreds.

//Torben