Køb af brugt i DE
Fra : Jannick Andersen

Dato : 04-01-05 00:44

Som så ofte før har en sølle stakkel forelsket sig i et jern, som er
alt for dyrt for SUén.
Men intet er så slemt, at det ikke kan være godt for nogen andre.
Jeg har fundet drømme modellen i DE og spørger nu, hvad er
faldgruberne for køb dernede.
Har de en Købelov fks. ? hvor kan den findes?
Har i set en salgskontrakt på tysk? er der link til den?

Der må være en enkel eller to herinde der har været i situationen før.
jvf. tidligere tråde.

Jannick
Som låne til afgiften hos Staten til Diskontoen+1%

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-01-05 09:12

Du skal bare have Fahrzeugbrief og Abmeldungschein

--
Mvh.
Henrik (som igen har fået fingrene i en "tysker")

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jannick Andersen

Dato : 04-01-05 10:16

Henrik Nielsen <xng@post.cybercity.dk> skrev:
>Du skal bare have Fahrzeugbrief og Abmeldungschein
>
>Som jeg går ud fra svarer til en registreringsattest og et eller
andet dokument hvor man afmelder de tyske plader.
Er det noget sælger sørger for? eller skal jeg forbi de tyske
myndigheder?

Jannick

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-01-05 13:56

Hvis den er afmeldt, har den tyske sælger sørget for det. Er der plader på
kan du selv gøre det her i DK. Men det er de færreste som vil udlevere
nummerpladen til dig. Men jeg har gjort det en enkelt gang.

Du skal ikke forbi tyske myndigheder, takket være EU

--
Mvh.
Henrik

Fra : Hekto

Dato : 04-01-05 09:19

In article <11047960200.736728020735217@dtext.news.tele.dk>, jannick@
50GQ3direkte.org says...
> Som låne til afgiften hos Staten til Diskontoen+1%

Der er mange måder at blive fattigERE, på!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-01-05 12:04

Jannick Andersen wrote:

> Jeg har fundet drømme modellen i DE og spørger nu, hvad er
> faldgruberne for køb dernede.
> Har de en Købelov fks. ? hvor kan den findes?
> Har i set en salgskontrakt på tysk? er der link til den?

Hvis du får registreringsattesten med dernedefra, er det ikke i Tyskland
faldgrupperne er! Den største udfordring af både tålmodighed og
temperement får du helt sikkert i din kamp mod Told & Spat.
De fleste nye hjemmeimportørere herinde bliver som regel altid spurgt: Hvad
er grunden til, du vil købe din motorcykel i Tyskland?
Hvis du drømmer om den store gevindst i kr/øre kan du godt glemme det - Told
& Skvat er godt klar over *alle* finterne for at komme længere ned i afgift,
og de funker som regel ikke!

Skal du rigtig gøre en svinehandel, bør du finde et røverbilligt eksemplar
langt nede i Tyskland, for afgiften bliver helt sikkert sat, så den svarer
til prisen her i landet... Og så kan du måske være heldig at have sparet
lidt ved at have købt cyklen monsterbilligt der nede.

Eneste fordel ved hjemmeimport jeg lige kan komme på, er størrelsen på
udvalget i Tyskland... Det er enormt meget større end her i landet, og man
kan være heldig at finde modeller i specielle farver osv.

> Der må være en enkel eller to herinde der har været i situationen før.
> jvf. tidligere tråde.

Ork ja, der er mange der har været møllen igennem.
Hvis du søger på google i gamle indlæg får du stortset svar på, hvordan hele
møllen forløber og hvad du skal være mest opmærksom på.
Gruby har skrevet nogle gode guldkorn omkring importering af køretøjer, som
jeg fik beskrevet, da jeg var turen igennem for halvandet års tid siden:
http://makeashorterlink.com/?T54E2172A

Held og lykke med det.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Jannick Andersen

Dato : 04-01-05 13:21

Psycho Cowboy <chrijac@gmail.com> skrev:

>De fleste nye hjemmeimportørere
>herinde bliver som regel altid spurgt: Hvad
> [...]

Mit umiddelbare inticament for at købe i Tyskland, var jeg kunne
finde en maskine der var lidt yngre og lidt færre kilometer på
bagen, end hvad de kan findes til herhjemme. Jeg har forelsket mig
i en CBR600f4 fra 01, med 16K på klokken. Har ikke kunne finde en
model herhjemme som passede de specifikationer. Modellen skal
ifølge den tyske forhandler koste 5600 euro. Umiddelbart meget
fornuftigt.

Har så foretaget en mellem regning på T&S hjemmeside som indikerer
en afgift på 63000 dkr. Det er for mit vedkommende ok.
Kan jeg slet ikke stole på den mellemregning? kan jeg forvente at
afgiften bliver meget højere?

>Eneste fordel ved hjemmeimport jeg
> [...]
Lige præcis, hvilket også har været med i mine overvejelser

>http://makeashorterlink.com/?T54E2172A

Tråden er hermed føjet til foretrukne

>Held og lykke med det.
>
>--
>Psycho Cowboy
>Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
>http://dfmc.dk/?id=234

Jeg takker mange gange

Jannick

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-01-05 14:05

Jannick Andersen wrote:

> [...]
> en afgift på 63000 dkr. Det er for mit vedkommende ok.
> Kan jeg slet ikke stole på den mellemregning? kan jeg forvente at

I mine øjne må du under ingen omstændigheder bruge tallene fra Told & Fnat's
hjemmeside til noget som helst, i modsætning til hvad mange her i
nyhedsgruppen anbefaler. :-/
I følge Told & Pjat i Korsør (som jeg havde med at gøre) er opgivelserne på
deres side komplet intetsigende i forhold til de reelle afgiftsbeløb ved
import. Problemet er, i følge den "rare" dame jeg havde med at gøre, at de
ved export noget lavere afgiftspriser også er af finde blandt de opgivne
tal - det fremgår bare ingen steder på siden, hvilke der er import- eller
exporterede. Desuden har du ingen som helst mulighed for at vide noget om,
hvad afgiften på de pågældende modeller er ned- eller opvurderet udfra, så
ring heller og spørg dem direkte om den pågældende model, årgang og antal
kørte km - det får du helt sikkert et mere brugbart svar ved!

Og hvis jeg må anbefale dig den letteste måde at komme igennem hele møllen
på, så start med at kræve en visuel vurdering, som noget af det første hos
skattemyndigheden. Jeg ventede i over 4 måneder på svar om, hvorvidt mit
depositum var højere eller lavere end dét jeg havde betalt, og da jeg
efterfølgende krævede min ged vurderet, gik der yderligere lidt over en
måneds tid, inden den blev slået ret kræftig ned i pris. Har hørt fra flere
andre, at det går hurtigt, hvis man kræver den vurderet med det samme, så
skulle jeg en dag stå i samme situation, ved jeg godt, hvilken vej jeg
vælger.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Hekto

Dato : 04-01-05 15:59

In article <41da9456$0$13754$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
chrijac@gmail.com says...
> [...]
> andre, at det går hurtigt, hvis man kræver den vurderet med det samme, så
> skulle jeg en dag stå i samme situation, ved jeg godt, hvilken vej jeg

MIN oplevelse var, at der var fin overenstemmelse imellem talene på
siden, hvad jeg skulle af med i depositum og hvad den reelle
handelspris er.
Jeg kunne godt vente ½ år på at fremstille den; men fandt det inderligt
overflødigt, da cyklen var i pæn (100% som ny) stand, og der
overhovedet ikke var skyggen af chance for at få sat afgiften ned, ved
at fremvise den. Tvært imod!

Så jeg afleverede checken og gik over på den anden side af p-pladsen og
hentede pladen.
Hvis de rammer inden for 5%, er livet for kort til alt det ævl.
Nogle modeller er sjældne, og der er usikkerheden naturligvis større,
da de sjældent handles.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-01-05 22:39

Hekto wrote:

> MIN oplevelse var, at der var fin overenstemmelse imellem talene på
> siden, hvad jeg skulle af med i depositum og hvad den reelle
> handelspris er.

Fint, jeg refererer blot til Told og Pjat's egen holdning til siden, og
opfordrer i den sammenhæng folk til at bruge de 2 min. på at ringe og få et
mere konkret og sikkert svar, istedet for at nøjes med data fra en yderst
usikker kilde - som dog så tilsyneladende også kan risikere at være sand i
visse tilfælde.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Bruno lind

Dato : 05-01-05 06:52

De gange jeg har forsøgt at ringe til told og skat for at få bedre besked om
afgiftens størrelse er jeg blevet afvist med beskeden om at sende papirerne
ind.... de var overhovedt ikke til at lokke en pris ud af!
Told og skat horsens.

Mvh b.l

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-01-05 15:06

Bruno lind wrote:

> [...]
> besked om afgiftens størrelse er jeg blevet afvist med beskeden om at
> sende papirerne ind.... de var overhovedt ikke til at lokke en pris

Undrer mig egentlig ikke, for Told & Pat er sjældent nemme at arbejde sammen
med.
Næste gang skal du prøve at ringe til Told & Fnat i Korsør. Dem havde jeg
med at gøre, og de var ikke blege for at oplyse depositumets størrelse ved
forspørgsel.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-01-05 14:27

On 04 Jan 2005 12:21:22 GMT, Jannick Andersen
<jannick@4U4URdirekte.org> (slet 4U4UR) wrote:

> Modellen skal
>ifølge den tyske forhandler koste 5600 euro.

Lyder som denne :
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111138563392

>Umiddelbart meget fornuftigt.

Har du travlt da, selvom forhandleren i givet fald ikke ligger så
langt væk, så overvej lige om og hvor meget du vil benytte en
reklamationsret, det kan du evt. benytte overfor forhandleren til at
presse prisen lidt, eller du kan overveje at købe privat, hvor du
antageligt kan nå ned i noget lign. 1000 Euro mindre, til
sammenligning fik jeg tilbudt en 02 F4 (12.000 km) for 4600 Euro i
sommeren '04 (og en 03' RR for 6500 Euro) - relativt få private
udbyder lige nu, men venter du 1-1½ md begynder de at dukke op i
større antal igen, en overvejelse man kan gøre sig - jeg køber altid
hos private i D.

> [...]
>en afgift på 63000 dkr. Det er for mit vedkommende ok.
>Kan jeg slet ikke stole på den mellemregning? kan jeg forvente at

Pas meget på med at stole alt for meget på den hjemmeside idet der er
den helt store ubekendte nemlig standen, T&S har udarbejdet
værdilister for de fleste årgange CBR600, disse bliver opdateret 2
gange årligt og danner udgangspunkt for den foreløbige afgift =
depositum, selvom din ikke lige er iblandt så så denne i sommeren '04
således ud (og kan give dig en ide om depositum og i mindre grad om
den endelige afgift) :

årstal - afgiftspligtig værdi - foreløbig afgift = depositum

CBR600 (PC19/23)
1988 - 15000 - 24931
1989 - 16000 - 26731
1990 - 17000 - 28531
1991 - 18000 - 30331

CBR600 (PC25)
1991 - 20000 - 33931
1992 - 21000 - 35731
1993 - 22000 - 37531
1994 - 23-24.000 (den er ikke på listen!) - 39331-41131

CBR600 (PC31)
1994 - 26000 - 44731
1995 - 28000 - 48331
1996 - 30000 - 51931
1997 - 33000 - 57331

CBR600 (PC35)
1998 - 35000 (over 6 år) - 60931
1998 - 36000 (under 6 år) - 60331
1999 - 38000 (over 5 år) - 63931
1999 - 39000 (under 5 år) - 63436

01'eren er som du ser ikke i (værdiliste-) systemet men T&S har i
øjeblikket 2 01'ere PC35 inde og de er begge sat sindsygt højt til
51.000 i afgiftpligtig værdi med et depositum på ca 83.000 og selvom
den endelige afgift antageligt havner noget lavere så _PAS PÅ_ og tag
en snak med T&S _inden_ du drøner ned efter den....

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 04-01-05 23:09

Michael K. S. wrote:

> Lyder som denne :
> http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111138563392

Mnjaeeh :-/
Den er måske lige rigelig ny til at der vil være den store gevinst!

Gevinsten bliver sjældent i T&S's regi, og skal derfor findes i den
tyske afskrivning, og (først) efter det 3. år begynder brugtpriserne at
falde markant syd for grænsen!!

--
Armand

Fra : Jannick Andersen

Dato : 05-01-05 20:06

Jeg takker for de mange svar. Jeg er blevet en smule klogere, en
mængde mere forvirret og meget usikker på om det er et fornuftigt
foretagende jeg har gang.
Men hvad fa'en det er jo i reglen ikke fornuft der driver en.
(mand)
Tror jeg skal trække lidt på evt. bekendte med insiderviden fra
den lokale t&s
Måske man skal til at bruge sit momsnr. på noget sjovere, måske
firma køb af motorckel

Jeg ønsker jer alle en kort vinter og en lang sommer.

Jannick