In article <m3k6qs1rv7.fsf@quisling.dhcp.kampsax.dtu.dk>,
bjarke@kampsax.dtu.dk says...
> Jeg kom efter at have læst dette til at tænke lidt over fodtøj til
> mennesker på to hjul. Hvor høj grad af beskyttelse kan man egentlig
> opnå, hvis fusserne stadig skal være anvendelige under kørslen, men det
> ikke er et krav, at man skal kunne gå med fodtøjet ? Hvad anvender
> professionelle piloter ?
>
Helt konkret havde mine støvler en temmelig kraftig sål. Dog ville en
form for kraftig afstivning på tværs af foden have hjulpet. Den skulle
så også tage fra på siden af støvlen, ikke kun i sålen.
Jeg fik et lille brud på en mellemfodsknogle, som først senere blev
opdaget, da leddets bevægelighed blev begrænset af bruddets heling.
Kirurgen klarede det med hammer og mejsel; men det kunne være langt
værre. Det koster også tid på krykker, hvilket kan være temmelig
irriterende.
P.t. har jeg gået med armen i slynge i 6 uger efter en operation i
skulderen, hvor man har geneteableret leddet fra kraveben til
skulderblad. En almindelig skade som ofte opstår ved skiløb og cykelløb
m.m.
Skaden sker når man falder på en uheldig måde på skulderen, og er
rimeligt uafhængigt af beskyttelsen i tøjet. MX-tøj måske undtaget.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!