/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Muligt siden allerede kendes...
Fra : Esther


Dato : 01-01-05 02:16

....men JEG kendte den ikke

Fandt "Motorcycles of the 20th Century" ved et tilfælde:

http://home.planet.nl/~motors-20th-century/page_AB.htm

Godt nytår til alle herinde, ser frem til at møde flere af jer i 2005

--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50
http://dfmc.dk/Esther



 
 
Hekto (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-01-05 14:54

In article <41d5f9c1$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Esther@tdcadsl.dk says...
> ...men JEG kendte den ikke
>
> Fandt "Motorcycles of the 20th Century" ved et tilfælde:
>
> http://home.planet.nl/~motors-20th-century/page_AB.htm
>
> Godt nytår til alle herinde, ser frem til at møde flere af jer i 2005
>
>
Åh, jo! ... men den er da stadig værd at 'bladre' i.

Monoaffjedring, mono-ophæng for og bag? ... noget nyt? ... næ!
http://www.2tausend1.de/motors/normal/Imme-R100-1948.jpg
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-05 07:56

Hekto wrote:
> In article <41d5f9c1$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> Esther@tdcadsl.dk says...
>
>>Fandt "Motorcycles of the 20th Century" ved et tilfælde:
>
> Åh, jo! ... men den er da stadig værd at 'bladre' i.
> Monoaffjedring, mono-ophæng for og bag? ... noget nyt? ... næ!
> http://www.2tausend1.de/motors/normal/Imme-R100-1948.jpg


Det ser næsten ud som udstødningen og kædeskærmen samtidig udgør
baghjulsophænget og at motoren ikke sidder monteret i stellet men
derimod i "bagsvingerens" forlængelse

--
Armand.
(Hvis gamle kærlighed er at finde på samme site:
http://www.2tausend1.de/motors/normal/Benelli-Sei-750-1976.jpg)



Hekto (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-05 11:34

Armand wrote:

>
> Det ser næsten ud som udstødningen og kædeskærmen samtidig udgør
> baghjulsophænget og at motoren ikke sidder monteret i stellet men
> derimod i "bagsvingerens" forlængelse
>
Jeg tror du har ret. I så fald ligner den jo en af de 'moderne'
scooterkonstruktioner, hvor sekundær transmissionen dog sidder ved navet.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-01-05 12:55

On Sun, 02 Jan 2005 11:34:04 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej.
>>
>Jeg tror du har ret. I så fald ligner den jo en af de 'moderne'
>scooterkonstruktioner, hvor sekundær transmissionen dog sidder ved navet.

Her er man dog gået helt til yderligheder.
Så vidt jeg kan se er udstødningssystemet også integreret i
bagsvingeren.
En lidt sjov detalje: Bagsvingeren har ingen hydraulisk støddæmper,
men er dæmpet med en friktionsbremse lige som forgaflen.

Forresten fik den bagsvinger mig til at kigge lidt på Britten igen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-05 14:21

Steen Gruby wrote:

>
> Her er man dog gået helt til yderligheder.
> Så vidt jeg kan se er udstødningssystemet også integreret i
> bagsvingeren.
> En lidt sjov detalje: Bagsvingeren har ingen hydraulisk støddæmper,
> men er dæmpet med en friktionsbremse lige som forgaflen.
>
> Forresten fik den bagsvinger mig til at kigge lidt på Britten igen
>

Bedre end Buell der fylder tung olie i baggaflen og dermed foøger den
uaffjedrede vægt. Friktionsdæmperne ses i rigt mål på de Modeller Moto
Guzzi designede efter 1. Verdenskrig, og producerede længe efter den 2.
!!!!!

- Man må igen konstatere at der er langtimellem 'nye' opfindelser.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hekto (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-05 22:42

In article <41d7f550$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
urxgb@urxgb.qxROT-13 says...
> - Man må igen konstatere at der er langtimellem 'nye' opfindelser.
>
Har gravet lidt mere frem om Imme:

http://www.immeschwarm.de/

Der blev imellem 1948 og 1951 lavet 12.000 stk i Immenstadt, hvor
fabrikken lå.
Der er ikke mange data at hente; men er dog an datidig test på
hjemmesiden.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-01-05 22:59

On Sat, 1 Jan 2005 02:15:53 +0100, "Esther" <Esther@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Esther.

>...men JEG kendte den ikke
>
Det gjorde jeg heller ikke.
Der er mange flotte klasikkere iblandt, men der er også mange der
mangler
Læg mærke til hjemmesidens baggrund:
Klasikkeren over dem alle: Velocette Thruxton Venom.
Engelsk fuldblod!
>
>Godt nytår til alle herinde, ser frem til at møde flere af jer i 2005

I lige måde.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Henrik Nielsen (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 03-01-05 16:25

Jeg kendte den ikke. Tak for info, det bliver nok en tidsrøver....


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste