|
| Suzuki Bandit kåbe afmontering Fra : Bo Christensen |
Dato : 31-12-04 20:47 |
|
Hejsa derude,
og godt nytår,
Jeg har forelsket mig i en suzuki bandit 600 fra 2001,
men det er en S model, jeg syntes bedre om N modellen
uden kåbe, så spørgsmålet er,
hvor nemt er det at afmontere den ?
2001 modellen har spejle på kåben, så disse skal genanskaffes,
men hvad med speedomoter og omdrejningstæller (og andre ting) ?
mvh bo
| |
Hekto (01-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-01-05 13:05 |
|
In article <41d5acc1$0$67961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
bo@bcconsult.com says...
> hvor nemt er det at afmontere den ?
>
> 2001 modellen har spejle på kåben, så disse skal genanskaffes,
> men hvad med speedomoter og omdrejningstæller (og andre ting) ?
> mvh bo
>
Er det ikke bare ud med skruerne og købe en forlygte m. holdere?
Sidder speedometer m.m. ikke på øverste gaffelbro?
+ lidt husflid med kabler å' så'n.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Bo Christensen (01-01-2005)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 01-01-05 14:58 |
|
> Er det ikke bare ud med skruerne og købe en forlygte m. holdere?
> Sidder speedometer m.m. ikke på øverste gaffelbro?
>
> + lidt husflid med kabler å' så'n.
Det var jo det jeg kunne håbe på, men ikke var klar over,
derfor spørgsmålet...
/bo
| |
Hekto (01-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-01-05 15:09 |
|
Bo Christensen wrote:
>>Er det ikke bare ud med skruerne og købe en forlygte m. holdere?
>>Sidder speedometer m.m. ikke på øverste gaffelbro?
>>
>>+ lidt husflid med kabler å' så'n.
>
> Det var jo det jeg kunne håbe på, men ikke var klar over,
> derfor spørgsmålet...
> /bo
>
>
Den jeg liige kender til, kan man i forvejen tage den nederste del af
kåben af, så den øverste del sidder tilbage.
Instrumenterne sidder separat.
En lygte og lygteholdere kan vel fås på ebay, hvis ikke man kan få det
originalæe samme sted.
Ellers kan det ikke være så vanskeligt igen at bygge den om selv.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Jacob Bunk Nielsen (01-01-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 01-01-05 13:46 |
|
"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> writes:
> Jeg har forelsket mig i en suzuki bandit 600 fra 2001,
> men det er en S model, jeg syntes bedre om N modellen
> uden kåbe, så spørgsmålet er,
>
> hvor nemt er det at afmontere den ?
En Bandit er jo ikke ligefrem en sjælden motorcykel, og S-modellen er
normalt lidt dyrere end N-modellen. Hvorfor ikke bare finde en N-model
og samtidig spare en lille sjat penge, som du så i stedet kan bruge på
noget fornuftigt såsom bedre affjedring?
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Bo Christensen (01-01-2005)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 01-01-05 14:57 |
|
> En Bandit er jo ikke ligefrem en sjælden motorcykel, og S-modellen er
> normalt lidt dyrere end N-modellen. Hvorfor ikke bare finde en N-model
> og samtidig spare en lille sjat penge, som du så i stedet kan bruge på
> noget fornuftigt såsom bedre affjedring?
Det er korrekt,
Men hvis man har chancen for en rimeligt billig S,
så kunne man måske få begge modeller i en.
Jeg regner med at købe den i tyskland, og køre møllen
igennem med told og skvat, og indkøbsprisen er ikke meget
forskellig på de to, det er afgiften der gør den store forskel.
/bo
| |
Armand (02-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-01-05 07:56 |
|
Bo Christensen wrote:
>>En Bandit er jo ikke ligefrem en sjælden motorcykel, og S-modellen er
>>normalt lidt dyrere end N-modellen. Hvorfor ikke bare finde en N-model
>>og samtidig spare en lille sjat penge,
>
> Det er korrekt,
> Men hvis man har chancen for en rimeligt billig S,
> så kunne man måske få begge modeller i en.
> regner med at købe i tyskland ... indkøbsprisen er ikke meget
> forskellig på de to, det er afgiften der gør den store forskel.
Told og skat ser ikke den lille detalje med kåben, eller ej. De ser på
stenummeret, hvoraf det tydelig vil fremgå om det er en "N" eller en S!
Drfor betaler du reg.afgift efter S'en uanset om du afmonterer kåben
eller ej!
Hvis du omvendt skaffer dig en nøgen, vil den både blive indkøbt og
indreg. til den laveste pris, hvorefter du kan begynde at sysle med
indkøb og montering af den originale kåbe - Eller måske en anden som du
finder kønnere end den i mine øjne noget tungt udseende originale!
Også omkring forsikring gør det samme sig gældende!
Omend jeg ikke tror at der er den store forskel i forsikringspræmie på
de to modeller, så er det nok lige værd at undersøge forinden køb, og
hvis der er forskel (á "N" er billigst) så er der ingen regler om at man
ikke efterfølgende må eftermontere en kåbe på den selvom man derved i
praksis står med en S
Der er altså al mulig grund til at sigte mod en nøgen model fra starten
af:-|
--
Armand
| |
Bo Christensen (02-01-2005)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 02-01-05 16:42 |
|
> Told og skat ser ikke den lille detalje med kåben, eller ej. De ser på
> stenummeret, hvoraf det tydelig vil fremgå om det er en "N" eller en S!
> Drfor betaler du reg.afgift efter S'en uanset om du afmonterer kåben eller
> ej!
> Hvis du omvendt skaffer dig en nøgen, vil den både blive indkøbt og
> indreg. til den laveste pris, hvorefter du kan begynde at sysle med indkøb
> og montering af den originale kåbe - Eller måske en anden som du finder
> kønnere end den i mine øjne noget tungt udseende originale!
OK, fin info
> Også omkring forsikring gør det samme sig gældende!
> Omend jeg ikke tror at der er den store forskel i forsikringspræmie på de
> to modeller, så er det nok lige værd at undersøge forinden køb, og hvis
> der er forskel (á "N" er billigst) så er der ingen regler om at man ikke
> efterfølgende må eftermontere en kåbe på den selvom man derved i praksis
> står med en S
ditto
> Der er altså al mulig grund til at sigte mod en nøgen model fra starten
> af:-|
/bo
| |
Moller (02-01-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-01-05 12:15 |
|
Bo Christensen wrote:
> Hejsa derude,
> og godt nytår,
> Jeg har forelsket mig i en suzuki bandit 600 fra 2001,
> men det er en S model, jeg syntes bedre om N modellen
> uden kåbe, så spørgsmålet er,
>
> hvor nemt er det at afmontere den ?
Det er ganske nemt at afmontere den, men du skal så ud og ha lygten fra
en N model + stille beslaget til højdejusteringen, samt lygteholderne
som holder den fast til forgaffel benenden... altså nemt nogen tusind
kroner hvis ikke du er tolmodig på ebay.de
> 2001 modellen har spejle på kåben, så disse skal genanskaffes,
> men hvad med speedomoter og omdrejningstæller (og andre ting) ?
på 2001 modellerne deler de ikke spedo+ omdr. mere så vidt jeg husker,
og derved ikke lige så let som før 01 modellen, hvor det var samme
holdeblik + instrumenter på både N og S modellen.
Jeg har selv bygget min om til en N model, eller rettere jeg bruger
lygten fra en SV-N, og efter denne ombygning, så vil jeg klart fraråde
folk i denne ombygning, hvis ikke de har en meget meget god grund ala.
f.eks. det 1500Kr. styr som ikke kunne passe uden min kåbe blev
skiftet... og man skal på ingen måde gøre det hvis man ik liiige har
tænkt at poste nogen penge i det. min er en 12'er men det er samme front
som sådan, men det er en 96'er og derved lettere end en 01+ model.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
|
|