Maling af hjul.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-12-04 07:30

Jeg har lige malet min Yamaha RD 125. Plastdele og tank står nu fine og
blanke, men de støbte hjul er ikke så kønne, som de før har været. Jeg kunne
godt finde på, at male dem i samme farve som resten, men ved ikke, om der
skal bruges speciel primer/maling til det. Jeg ved heller ikke om
farvehandleren kan sige noget om det, da jeg ikke er klar over hvilken
legering hjulene er støbt i. Er der nogen, der har erfaring på området? Det
skal selvfølgelig se ordentligt ud, men det er også vigtigt, at det kan
holde på længere sigt, og ikke skalle af.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Stefan

Dato : 30-12-04 10:33

Måske du skulle overveje om en legering ikke er ok, jeg har lige afmonteret
min kaliber på CBR600 for at de kan blive legeret, den nye farve bliver
guldfarve eller hvad den kaldes.

Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.StsNet.dk

Fra : Armand

Dato : 30-12-04 13:23

Stefan wrote:
> Måske du skulle overveje om en legering ikke er ok, jeg har lige afmonteret
> min kaliber på CBR600 for at de kan blive legeret, den nye farve bliver
> guldfarve eller hvad den kaldes.

"Legering"????

--
Armand
(der som smed dagligt bearbejder forskellige legeringer)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-12-04 14:16

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i

> "Legering"????

Ja, du ved - såén med æg og det.....
Det skal nok bli´godt

Eloksering - men på støbegods?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Hekto

Dato : 30-12-04 17:33

In article <Xns95CF91382EFB5alonospamdkfritidmot@62.243.74.162>,
alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Eloksering - men på støbegods?

Nej, det bliver sjældent godt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : cykellapper

Dato : 30-12-04 14:38

Armand wrote:

> "Legering"????

Der menes nok anodisering eller eloxering.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Hekto

Dato : 30-12-04 10:37

In article <41d3a038$0$33580$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
oleaxelsen@privat.dk-k says...
> [...]
> skal selvfølgelig se ordentligt ud, men det er også vigtigt, at det kan
> holde på længere sigt, og ikke skalle af.

Jeg har tidligere brugt fælglak med godt resultat.
Jeg sleb dem og malede på vanlig vis.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-12-04 12:37

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> In article <41d3a038$0$33580$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> oleaxelsen@privat.dk-k says...

> Jeg har tidligere brugt fælglak med godt resultat.
> Jeg sleb dem og malede på vanlig vis.

Spørgsmålet er så bare, om jeg kan få fælglak i den farve jeg ønsker, når nu
mit oplæg er, at de skal males i samme farve som resten. (rød metallic)

Fra : Hekto

Dato : 30-12-04 17:33

[This followup was posted to dk.fritid.motorcykel and a copy was sent
to the cited author.]

In article <41d3e824$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
oleaxelsen@privat.dk-k says...
> Spørgsmålet er så bare, om jeg kan få fælglak i den farve jeg ønsker, når nu
> mit oplæg er, at de skal males i samme farve som resten. (rød metallic)

Det kan nemt løses!!! - vælg en anden farve!

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-12-04 15:02

Er der nogen, der har erfaring på området? Det
> skal selvfølgelig se ordentligt ud, men det er også vigtigt, at det kan
> holde på længere sigt, og ikke skalle af.

Jeg fik en gang at vide af en autolakerer, man skal sørge for de får lov at
hærde længe inden du smider dæk på igen, ellers kan du risikere dækmaskinen
ødelægger det.
Selv om de har varmekabine osv, lader de fælg stå 1 uge efter de har malet
dem, inden der monteres dæk.

Bare et tip

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Stefan

Dato : 30-12-04 19:58

Ups, ord valget var nok ikke korrekt, jeg er ikke fagmand på dette område.
Ved kun at det fortages på aluminium !

Noget jeg kan sige er GOD NYTÅR TIL JER DER UDE

V Hilsen
Stefan