/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC i tyskland
Fra : S.B.


Dato : 28-12-04 01:13

Hvis man nu hentede en MC i tyskland, som kostede fx. 6000 ECU
Hvad ville den så typisk komme til at koste mig på DK plader, når man fik
betalt div afgifter?

Steen



 
 
Anders Christensen (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 28-12-04 01:46

S.B. wrote:
> Hvis man nu hentede en MC i tyskland, som kostede fx. 6000 ECU
> Hvad ville den så typisk komme til at koste mig på DK plader, når man fik
> betalt div afgifter?
>
> Steen

Cirka det samme som en tilsvarende cykel her i landet, dog lidt billigere.
Kig evt på tidligere vurderinger af en tilsvarende cykel på
http://modep.toldskat.dk/

--
Mvh Anders Christensen

Armand (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-04 02:05

S.B. wrote:
> Hvis man nu hentede en MC i tyskland, som kostede fx. 6000 ECU
> Hvad ville den så typisk komme til at koste mig på DK plader, når man fik
> betalt div afgifter?

Ven det om:
Afgiften herhjemme vil løbe op i ca. 2/3 af brugtprisen for tilsvarende
model på gaden, og dermed står du med 1/3 af den danske brugtpris til at
handle ind for!
Derudover skal du lige beslutte dig for hvor i regnskabet at du vil
placere udgifter til afhentning og besvær i forbindelse med samme, samt
syn+indreg. !

--
Armand.

Matthias H Matthiess~ (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 28-12-04 08:27


"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:Fh2Ad.77804$Vf.3647063@news000.worldonline.dk...

En anden ting man også skal have med i overvejelserne er garantien. Det er
ikke smart at købe en mc langt nede i Tyskland, når den senere går istykker.
Noget af det man har sparet i indkøb kan hurtigt blive sat til igen.
Hilsen Matthias



Armand (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-04 11:36

Matthias H Matthiessen wrote:
> "Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:Fh2Ad.77804$Vf.3647063@news000.worldonline.dk...
>
> En anden ting man også skal have med i overvejelserne er garantien. Det er
> ikke smart at købe en mc langt nede i Tyskland, når den senere går istykker.
> Noget af det man har sparet i indkøb kan hurtigt blive sat til igen.

Selvom forbrugerbeskyttelsen siger noget andet, så er man ofte i
praksis(!) på herrens mark efter at have handlet privat, så dér er der
ikke megen forskel på ind og ud -land!

--
Armand.

Matthias H Matthiess~ (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 28-12-04 16:02



> Selvom forbrugerbeskyttelsen siger noget andet, så er man ofte i
> praksis(!) på herrens mark efter at have handlet privat, så dér er der
> ikke megen forskel på ind og ud -land!
>
> --
> Armand.

Nu er det ikke så meget lovgivningen jeg tænker på, men mere det praktiske.
Hvis maskinen skal til måske sydtyskland for at blive rep. under garanti, så
skal man huske, at det ikke er uden omkostninger. Og derved kan måske hele
den sparede indkøbspris let blive "spist" op.
Hilsen Matthias.



Armand (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-04 12:21

Matthias H Matthiessen wrote:
>>Selvom forbrugerbeskyttelsen siger noget andet, så er man ofte i
>>praksis(!) på herrens mark efter at have handlet privat, så dér er der
>>ikke megen forskel på ind og ud -land!
>
> Nu er det ikke så meget lovgivningen jeg tænker på, men mere det praktiske.
> Hvis maskinen skal til måske sydtyskland for at blive rep. under garanti, så
> skal man huske, at det ikke er uden omkostninger. Og derved kan måske hele
> den sparede indkøbspris let blive "spist" op.

V. privatkøb står jeg ved ovennævnte indstilling; men ved nykøb ved
forhandler (var det i denne tråd at der var tvivl om hvilken af dé to?)
dækker producentens garanti også herhjemme hvilket er klarlagt i TV's
"Rabatten"(?) omkring bilimport fornyligt!

--
Armand.

Intet Navn (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 28-12-04 02:09

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message
news:uy1Ad.641$Gb6.285@news.get2net.dk...

> Hvis man nu hentede en MC i tyskland, som kostede fx. 6000 ECU
> Hvad ville den så typisk komme til at koste mig på DK plader, når man fik
> betalt div afgifter?

Registreringsafgiften beregnes IKKE ud fra hvad du har givet for motorcyklen
i Tyskland, men ud fra hvad Told&Skat bedømmer maskinens 'gadepris' til at
være herhjemme.

Tommelfinger-reglen går (vist nok!) på noget i stil med, at du skal beregne
at erlægge ca. 2/3 af gadeprisen i afgifter - så hvis du kan få maskinen til
mindre end 1/3 af dansk gadepris (eller en motorcykel i bedre stand til 1/3
gadepris), så er det stedet du kan 'hente' lidt.

/Claus



S.B. (28-12-2004)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 28-12-04 09:26


"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
news:41d0b21e$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message
> news:uy1Ad.641$Gb6.285@news.get2net.dk...
>
>> Hvis man nu hentede en MC i tyskland, som kostede fx. 6000 ECU
>> Hvad ville den så typisk komme til at koste mig på DK plader, når man fik
>> betalt div afgifter?
>
> Registreringsafgiften beregnes IKKE ud fra hvad du har givet for
> motorcyklen
> i Tyskland, men ud fra hvad Told&Skat bedømmer maskinens 'gadepris' til at
> være herhjemme.

Er der anderledes regler for MC end for biler?
Er da lige blevet besluttet at man nu rent faktisk skal betale afgift af det
man har givet for bilen i tyskland, frem for hvad den formodes at være værd.
Sådan har jeg da forstået det

Steen



PCkurt (28-12-2004)
Kommentar
Fra : PCkurt


Dato : 28-12-04 09:40


"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:oM8Ad.32$SQ.11@news.get2net.dk...
>
> "Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
> news:41d0b21e$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > "S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message
> > news:uy1Ad.641$Gb6.285@news.get2net.dk...
> >
> >> Hvis man nu hentede en MC i tyskland, som kostede fx. 6000 ECU
> >> Hvad ville den så typisk komme til at koste mig på DK plader, når man
fik
> >> betalt div afgifter?
> >
> > Registreringsafgiften beregnes IKKE ud fra hvad du har givet for
> > motorcyklen
> > i Tyskland, men ud fra hvad Told&Skat bedømmer maskinens 'gadepris' til
at
> > være herhjemme.
>
> Er der anderledes regler for MC end for biler?
> Er da lige blevet besluttet at man nu rent faktisk skal betale afgift af
det
> man har givet for bilen i tyskland, frem for hvad den formodes at være
værd.
> Sådan har jeg da forstået det
Det er KUN for køretøjer der ALDRIG har været registeret før(ind og ud-land)



anders majland (28-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 28-12-04 09:40

> Er da lige blevet besluttet at man nu rent faktisk skal betale afgift af
> det man har givet for bilen i tyskland, frem for hvad den formodes at være
> værd.
> Sådan har jeg da forstået det

Sådan har du misforstået det

Det er kun ved import af nye køretøjer at importprisen har indflydelse på
afgiften.

/A



Torben Scheel (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-12-04 09:57

anders majland wrote:

> Sådan har du misforstået det
>
> Det er kun ved import af nye køretøjer at importprisen har
> indflydelse på afgiften.

Hvorfor tror du (og alle andre) at det handler om en brugt MC? Alene prisen
indikerer at det er sandsynligt at det er en ny MC.

Jeg kan ikke beregningsmodellen, men mon ikke du kan finde den på
www.toldskat.dk under "motor"? Jeg er ganske enig med Steen i at nyprisen i
DE er det der skal svares afgift af forudsat det handler om en ny MC.

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



anders majland (28-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 28-12-04 10:10

> Hvorfor tror du (og alle andre) at det handler om en brugt MC? Alene
> prisen indikerer at det er sandsynligt at det er en ny MC.

Fordi der kun yderst sjældent er noget særligt at spare ved at importere en
ny.



Armand (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-04 11:44

Torben Scheel wrote:
> anders majland wrote:
>
>
>>Sådan har du misforstået det
>>
>>Det er kun ved import af nye køretøjer at importprisen har
>>indflydelse på afgiften.
>
>
> Hvorfor tror du (og alle andre) at det handler om en brugt MC? Alene prisen
> indikerer at det er sandsynligt at det er en ny MC.

Det kan være rigtigt nok, bortset fra at Steen måske kunne have trukket
er beløb op af hatten, som ikke er relevant men derimod temmeligt højt
ud fra hans forventning af "billig" i forhold til danske udsalgspriser :-/

> Jeg kan ikke beregningsmodellen, men mon ikke du kan finde den på
> www.toldskat.dk under "motor"?

Det må være dér at der skal findes et entydigt svar; men det er meget
usandsynligt at man falder over en ny motorcykel der er billig nok til
at det kan svare sig at importere den :-/

--
Armand.




Richard (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-12-04 16:12

Armand wrote:

>> Jeg kan ikke beregningsmodellen, men mon ikke du kan finde den på
>> www.toldskat.dk under "motor"?
>
> Det må være dér at der skal findes et entydigt svar; men det er meget
> usandsynligt at man falder over en ny motorcykel der er billig nok til
> at det kan svare sig at importere den :-/

Det afhæbger vel af, om den skal indregistreres eller ej, jvf mit indlæg
om nedsatte Bimota YB 11 i den anden tråd forleden (Til priser fra
EUR 8.500 til 9.500, uden eller med Öhlins). Har man nogensinde kunnet
købe en sådan for under 90-100 kkr uden afgift herhjemme?

En anledning til at minde S.B. om, at det i dag ikke er nok at spørge om
pris på en brugt eller ny importcykel - det er også nødvendigt at
oplyse, om den skal kunne indregistreres eller blot stå til pynt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Hekto (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-12-04 12:37

In article <41d0b21e$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
noone@nowhere.undeliverable says...
> Tommelfinger-reglen går (vist nok!) på noget i stil med, at du skal beregne
> at erlægge ca. 2/3 af gadeprisen i afgifter - så hvis du kan få maskinen til
> mindre end 1/3 af dansk gadepris (eller en motorcykel i bedre stand til 1/3
> gadepris), så er det stedet du kan 'hente' lidt.
>
Det bedste bud er at gå ind på www.toldskat.dk under vurderinger.
Så ved man hvad vej vinden blæser, og kan smile og se glad ud, når man
betaler! ... not!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-04 12:44

Hekto wrote:
> In article <41d0b21e$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> noone@nowhere.undeliverable says...
>
>>Tommelfinger-reglen går (vist nok!) på noget i stil med... hvis du kan få maskinen
>>til mindre end 1/3 af dansk gadepris...
>
> Det bedste bud er at gå ind på www.toldskat.dk under vurderinger.
> Så ved man hvad vej vinden blæser,

Jup!
Men til den indledende surfen efter mulige emner er tommelfingerreglen á
1/3 af DK-gadeprisen ganske god at have i baghovedet.
Når man ved hjælp af dén har pillet en model ud, kan man så
efterfølgende konsultere T&S's site (som forøvrigt heller ikke giver
særligt klart svar)!

--
Armand.

Richard (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-12-04 16:15

Armand wrote:

> Jup!
> Men til den indledende surfen efter mulige emner er tommelfingerreglen á
> 1/3 af DK-gadeprisen ganske god at have i baghovedet.

Vel at mærke, hvis det er et køretøj, der ikke fås herhjemme i samme
model, farve og udstyrsvariant - kan det ikke, må den enkelte jo gøre
op, hvad han/hun vil ofre på at realisere drømmen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

S.B. (28-12-2004)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 28-12-04 23:00


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41d1788e$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
>> Jup!
>> Men til den indledende surfen efter mulige emner er tommelfingerreglen á
>> 1/3 af DK-gadeprisen ganske god at have i baghovedet.
>
> Vel at mærke, hvis det er et køretøj, der ikke fås herhjemme i samme
> model, farve og udstyrsvariant - kan det ikke, må den enkelte jo gøre op,
> hvad han/hun vil ofre på at realisere drømmen
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Ret underligt hvis prisen i DE er ca. 1/3 af den samlede pris i DK
den koster som sagt omkring 6000 ECU dernede, her i landet er prisen 65.000
kr + leveringsomkostninger, (som jeg endnu aldrig har betalt til en
forhandler)
hænger da ikke sammen, synes jeg
og ja - den er helt ny
Cyklen er en suzuki AN400

Steen



Hekto (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-12-04 23:21

In article <%HkAd.1436$YD1.717@news.get2net.dk>, sfb[slet-dette]
@tele2adsl.dk says...
> Ret underligt hvis prisen i DE er ca. 1/3 af den samlede pris i DK
> den koster som sagt omkring 6000 ECU dernede, her i landet er prisen 65.000
> kr + leveringsomkostninger, (som jeg endnu aldrig har betalt til en
> forhandler)
> hænger da ikke sammen, synes jeg
> og ja - den er helt ny
> Cyklen er en suzuki AN400
>
Så kommer der også moms på!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-04 12:25

Hekto wrote:
> In article <%HkAd.1436$YD1.717@news.get2net.dk>, sfb[slet-dette]
> @tele2adsl.dk says...
>
>>og ja - den er helt ny
>>Cyklen er en suzuki AN400
>>
>
> Så kommer der også moms på!

Modsat, så sparer man den tyske moms á 14-16%!

--
Armand.


Michael K. S. (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 29-12-04 13:01

On Wed, 29 Dec 2004 12:24:44 +0100, Armand <armand@mcchaufforerne.dk>
wrote:

>> Så kommer der også moms på!
>
>Modsat, så sparer man den tyske moms á 14-16%!

Rigtigt nok for jer begge, man kan få refunderet den tyske moms eller
købe momsfrit i D., men du får til gengæld lov at betale den danske do
på 25% (altså en en nettoudgift) samt at beregningsgrundlaget for
indreg.afgiften (såfremt en registrering er påtænkt) skal tillægges 9%
i tvungen forhandlerafgift uanset at man parallelimporterer som
privatperson. Man kan godt finde nye cykler det kan betale sig at
parallelimportere, men det her er vist ikke en af dem .

--
-Michael

Hekto (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-04 16:44

In article <ltwAd.78076$Vf.3663943@news000.worldonline.dk>,
armand@mcchaufforerne.dk says...
> Modsat, så sparer man den tyske moms á 14-16%!
>
Ja, men T&S vil se moms af beløbet alligevel.
Hvis ikke den har været registreret, eller ikke har kørt min. 6000 km =
+ dansk moms af købsprisen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Richard (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-12-04 07:16

S.B. wrote:

> Ret underligt hvis prisen i DE er ca. 1/3 af den samlede pris i DK
> den koster som sagt omkring 6000 ECU dernede, her i landet er prisen 65.000
> kr + leveringsomkostninger, (som jeg endnu aldrig har betalt til en
> forhandler) hænger da ikke sammen, synes jeg og ja - den er helt ny

Du blander æbler og pærer - for nu at skære det ud i pap, bøje det i
neon eller sige det som Bubber:
Tommelfingerreglen om en pris i D på 1/3 af den danske gælder brugte
køretøjer, hvis det skal på DK-plader til en lavere pris end tilsvarende
købt og indregistreret her.

Listeprisen på nye køretøjer i D er typisk 2 - 2½ gange listeprisen i DK.
Går du priserne igennem skal du normalt gange de tyske listepriser i EUR
med 16 for at få den tilsvarende i DK i DKK. Nogle kun 15, andre - typisk
mere eksotiske/mindre solgte mærker som Ducati, MZ og Triumph - 18 - 20
gange. Jo højere forskellen er, jo større sandsynlighed er der for, at det
kan betale sig at hente en ny cykel hjem og spare penge ifht at købe den
fra ny her

> Cyklen er en suzuki AN400

Som er et godt eksempel på et køretøj, der dumpes herhjemme fra restlagre
af en dygtig og aggressiv importør for at kunne sælges overhovedet, mens
det pga efterspørgsel kan sælges til en relativt højere pris i D.

Prøv selv at sammenligne listepriserne på de andre 5-600cc maxiscootere og
se, om ikke du kan gøre en bedre importforretning på dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Richard (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-12-04 18:04

Richard wrote:

> Tommelfingerreglen om en pris i D på 1/3 af den danske gælder brugte
> køretøjer, hvis det skal på DK-plader til en lavere pris end tilsvarende
> købt og indregistreret her.
>
> Listeprisen på nye køretøjer i D er typisk 2 - 2½ gange listeprisen i
> DK. Går du priserne igennem skal du normalt gange de tyske listepriser i
> EUR med 16 for at få den tilsvarende i DK i DKK. Nogle kun 15, andre -
> typisk mere eksotiske/mindre solgte mærker som Ducati, MZ og Triumph -
> 18 - 20 gange. Jo højere forskellen er, jo større sandsynlighed er der
> for, at det kan betale sig at hente en ny cykel hjem og spare penge ifht
> at købe den fra ny her

Ved eftertanke må jeg jo gå i rette med min påstand, for i forlængelse
af sidsnævnte må jo gælde, at når listeprisen på nye køretøjer i D er
1/3 gange den i DK - eller DKK-prisen 22-23 gange EUR-ditto - burde der
være muligheder for at spare penge ved at importere en ny mc fra D

Hvem havde formlen for afgiftsberegning på nye mc'er, så vi kan
efterprøve det? - Michael KS?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Michael K. S. (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 29-12-04 18:48

On Wed, 29 Dec 2004 18:04:05 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Hvem havde formlen for afgiftsberegning på nye mc'er, så vi kan
>efterprøve det? - Michael KS?

OK - lad os tage den i kommenteret udgave med udgangspunkt i den tyske
forhandlerpris inkl tysk moms og lad os kalde denne for X.

Den tyske moms på 16% kan man få refunderet, men man skal så til
gengæld betale den danske moms på 25%, hvorefter den danske købspris
inkl moms men uden reg. afgift bliver :

(X/1.16) * 1.25

Registreringsafgiften beregnes for 2005 på basis af den
afgiftspligtige værdi som følger :

105 pct. af 7.900-14.500 kr. og 180 pct. af resten

Og den afgiftspligtige værdi er så købspris inkl. dansk moms tillagt
en tvungen forhandleravance på 9%, hvorefter registreringsafgiften
bliver :

Reg. afgift = ((X/1.16)* 1.25 * 1.09) - 14500) * 1.8 + 6930

Den samlede pris = dansk pris + reg.afgift dermed :

((X/1.16)*1.25*1.09)-14500) * 1.8 + 6930 + (X/1.16) * 1.25

Simpelt ik' .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Richard (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-12-04 23:47

Michael K. S. wrote:

> OK - lad os tage den i kommenteret udgave med udgangspunkt i den tyske
> forhandlerpris inkl tysk moms og lad os kalde denne for X.

Tak Michael, vil lige prøve med x lig 6, 12 og 18 kEUR og se, hvad
forholdet hhv faktoren listepris i EUR til DKK bliver i de tre prisklasser.

Måske kunne vi få Tony til at sætte ligningen op et sted på dfm, så man
lige kunne checke økonomien i et "godt tilbud" ;-?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-04 00:15

Richard wrote:
> Michael K. S. wrote:
>
>> OK - lad os tage den i kommenteret udgave med udgangspunkt i den tyske
>> forhandlerpris inkl tysk moms og lad os kalde denne for X.
>
>
> Tak Michael, vil lige prøve med x lig 6, 12 og 18 kEUR og se, hvad
> forholdet hhv faktoren listepris i EUR til DKK bliver i de tre prisklasser.
>
> Måske kunne vi få Tony til at sætte ligningen op et sted på dfm, så man
> lige kunne checke økonomien i et "godt tilbud" ;-?

Mener at kunne huske at det var Anders Majland der engang havde et
beregningsprogram liggende på sit site :-/
På den anden side, hvorfor skulle det så være fjernet :-/
Anders?? (fut)

--
Armand

anders majland (30-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 30-12-04 09:39

> Mener at kunne huske at det var Anders Majland der engang havde et
> beregningsprogram liggende på sit site :-/
> På den anden side, hvorfor skulle det så være fjernet :-/
> Anders?? (fut)

Det ligger der stadig, men er ikke blevet opdateret, så beløbsgrænserne er
ikke korrekte mere
http://www.majland.org/sw/afgift/index.html

Men det giver da en ide om afgiften... Men folk skal jo så selv lige regne
baglæns fra en tysk pris med moms ...Dernæst skal der jo også lægges de 9%
på i tvangsavance inden afgiften beregnes...

Det er nok nemmere at lave et regneark til formålet, hvor de aktuelle
parametre er med...

/A



Armand (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-04 15:28

anders majland wrote:
>>Mener at kunne huske at det var Anders Majland der engang havde et
>>beregningsprogram liggende på sit site :-/
>>På den anden side, hvorfor skulle det så være fjernet :-/
>>Anders?? (fut)
>
>
> Det ligger der stadig ....http://www.majland.org/sw/afgift/index.html

Aha!
Gemt under en menu à /SW/ som ikke fremgår på hovedsiden. Så er der jo
ikke noget til at jeg ikke kunne finde den (kunne elsvfølgelig have
scannet indlæg på Google og fundet samme link fra tidligere, hvis ikke
jeg havde været baget af tvivlen :-/ )

> ..men er ikke blevet opdateret, så beløbsgrænserne er ikke korrekte mere
> Men det giver da en ide om afgiften... Men folk skal jo så selv lige regne
> baglæns fra en tysk pris med moms ...Dernæst skal der jo også lægges de 9%
> på i tvangsavance inden afgiften beregnes...
> Det er nok nemmere at lave et regneark til formålet, hvor de aktuelle
> parametre er med...

Lige til DFMC-sitet!
ANYONE??

--
Armand.

anders majland (01-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 01-01-05 23:36

>> Det er nok nemmere at lave et regneark til formålet, hvor de aktuelle
>> parametre er med...
>
> Lige til DFMC-sitet!
> ANYONE??

Det er ikke noget problem at lave et men
- et problem at tage højde for alle eventualiteter som et eu / ikke eu
køretøj mhs til moms og told
- holdet det opdateret (det som mit program nu er ramt af manglen på ...)

/A



Armand (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-05 08:13

anders majland wrote:
>>>Det er nok nemmere at lave et regneark til formålet, hvor de aktuelle
>>>parametre er med...
>>
>>Lige til DFMC-sitet!
>>ANYONE??
>
> Det er ikke noget problem at lave et men
> - et problem at tage højde for alle eventualiteter som et eu / ikke eu
> køretøj mhs til moms og told
> - holdet det opdateret (det som mit program nu er ramt af manglen på ...)

Tjaeh :-/
Hvor mange variabler er der?
Jeg mener: Man går vel ikke fejl af at regne EU-import for at være
normen. Og hvor ofte ændrer T&S ved deres beskatning??

--
Armand.

anders majland (06-01-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-01-05 19:09

> Og hvor ofte ændrer T&S ved deres beskatning??

En gang om året - medmindre de laver nogle hovsa'er. Som de har gjort mhs
til afgiften på biler

/A




Lars Holst (07-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 07-01-05 02:53

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> said in
news:41dda69a$0$51244$14726298@news.sunsite.dk:

>> Og hvor ofte ændrer T&S ved deres beskatning??
>
> En gang om året - medmindre de laver nogle hovsa'er. Som de har gjort
> mhs til afgiften på biler
>
> /A
>
>
>

Når vi nu er ved det.............

Kan man ikke stadig få refunderet den tyske (og hollandske)
registreringsafgift når man hiver en brugt cykel hjem til DK?

--
Lars Holst

Armand (07-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-01-05 14:37

Lars Holst wrote:
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> said in
> news:41dda69a$0$51244$14726298@news.sunsite.dk:
>
>
> Når vi nu er ved det.............
>
> Kan man ikke stadig få refunderet den tyske (og hollandske)
> registreringsafgift når man hiver en brugt cykel hjem til DK?

Tyskerne (og hollænderne?) kender ikke til registreringsagfgift.
Syd for grænsen arbejder man med to moms-satser á hhv. en lavere for mad
og andre fornødenheder og en højere for forbrugsgoder så som
motorcykler. Sidstnævnte er 16%!
Det er sikkert muligt at få den tyske moms udbetalt; men det kræver at
man fremviser en kvittering på at den danske er betalt istedet. Eftersom
den danske er 9% højere er dét ikke en fidus hvis man kan undgå det
Noget andet er at hvis man af givne årsager hár betalt dansk moms af
tysk import, så er der ingen grund til andet end at skaffe sig de tyske
16% som plaster på såret!

--
Armand.

Armand (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-04 00:16

Richard wrote:
> Michael K. S. wrote:
>
>> OK - lad os tage den i kommenteret udgave med udgangspunkt i den tyske
>> forhandlerpris inkl tysk moms og lad os kalde denne for X.
>
>
> Tak Michael, vil lige prøve med x lig 6, 12 og 18 kEUR og se, hvad
> forholdet hhv faktoren listepris i EUR til DKK bliver i de tre prisklasser.
>
> Måske kunne vi få Tony til at sætte ligningen op et sted på dfm, så man
> lige kunne checke økonomien i et "godt tilbud" ;-?

Mener at kunne huske at det var Anders Majland der engang havde et
beregningsprogram liggende på sit site :-/
På den anden side, hvorfor skulle det så være fjernet :-/
Anders?? (fut)

--
Armand

Armand (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-04 12:33

S.B. wrote:
>
> Ret underligt hvis prisen i DE er ca. 1/3 af den samlede pris i DK
> den koster som sagt omkring 6000 ECU dernede, her i landet er prisen 65.000
> kr + leveringsomkostninger ........ en helt ny suzuki AN400

Du har netop lige bevist at køretøjer ikke nødvendigvis er billigere i
udlandet!
Specielt den danske Suzuki-importør er god til at skaffe modeller på
knaldtilbud ind imellem. Maxi-scootererne har længe ligget på nævnte
niveau, og lige nu fremkommer de med en SV1000 til 100.000 som med
sikkerhed også matcher det tyske prisniveau.
Det er forøvrigt snart mange år siden at prisniveauet befandt sig på
ca. "1.000kr pr Hk" - SV1000 har 125 Hk!

--
Armand

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste