Køb af MC
Fra : Tage

Dato : 26-12-04 16:55

Jeg er ny i det her game, men jeg har tænkt mig at køre til tyskland med en
trailer, købe en brugt MC, køre hjem og senere få den indregistreret.
Spørsmålet er hvad skal der til ud over penge og hvad skal jeg passe på. Evt
hvor kan jeg læse noget om det.
Tage

Fra : jo

Dato : 26-12-04 17:57

"Tage" <tags@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en trailer, købe en brugt MC, køre hjem og senere få den indregistreret.
> Spørsmålet er hvad skal der til ud over penge og hvad skal jeg passe på.

Hej Tage,

Hvorfor vil du selv importere en motorcykel? Er det for at spare penge,
eller har du fundet dig en helt speciel motorcykel i Tyskland?

Det kan under alle omstændigheder godt gå hen og blive dyrere end at købe
motorcyklen i DK, hvor du ikke har de store omkostninger ved at tage hjem
igen, hvis motorcyklen ikke viser sig at være som du forventede.

Afgiften kan du finde på www.toldskat.dk /
motorkøretøjer/registreringsafgift og vurdering af brugte
køretøjer/vurderinger, der giver et fingerpeg om, hvad du skal betale til
den danske stat.

Hvis du ikke er skap til at vurdere en brugt cykel, vil jeg ikke råde dig
til at importere selv. Hvis du gør det alligevel, så sørg for at købe en
rigtig sund og flot motorcykel med få kilometer på klokken, også selv om den
koster en smule mere. Afgiften bliver nemlig ikke mærkbart større af det.

Det danske marked ar fuldt af motorcykler uden afgift. Hvorfor mon?

Held og lykke!

Jo.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-12-04 17:57

> [...]

> en trailer, købe en brugt MC, køre hjem og senere få den indregistreret.
> Spørsmålet er hvad skal der til ud over penge og hvad skal jeg passe på.

http://www.dmcn.dk/?/FAQ/VisEmne.asp?ID=27

Postnumre i DE
http://www.dmcn.dk/?/FAQ/VisEmne.asp?ID=31

Om registreringsafgift i DK