/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billigere MC afgift
Fra : BadAzz


Dato : 24-12-04 10:28

Hejsa.

I TV programmet Rabatten i forgårs var der eksempler på at man kunne spare
næsten 100.000 kr., el. i snit 22 % på nye biler handlet i udlandet.

http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/december/22_bil_udland.htm

Gælder det samme mon for MC. ???


Mvh. & Glædelig Jul
Michael

Yamaha XV 1100 Virago



 
 
Michael K. S. (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 24-12-04 11:13

On Fri, 24 Dec 2004 10:27:54 +0100, "BadAzz" <xxx@xxx.dk> wrote:

>Gælder det samme mon for MC. ???

Der gælder præcis de samme regler om at afgiftsgrundlaget kan være den
reelle købspris i udlandet og ikke behøver være importørens std.-pris
ja. Så det eneste det kræver er at du kan finde cyklen passende
billigt andetsteds i EU. Jeg lavede for et stykke tid siden et
regneeks. med en CBR600 der viste at der kan være penge at spare fordi
priserne i udlandet svinger meget med mange tilbud specielt i
slutningen af et modelår. Værd at huske er dog besværet og udgifterne
forbundet med at hente cyklen, muligvis mere besværligt med en evt
reklamationsret samt at visse modeller også kommer på tilbud i DK -
Men altså i princippet fuldt muligt.

Armand (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-12-04 13:03

Michael K. S. wrote:
> On Fri, 24 Dec 2004 10:27:54 +0100, "BadAzz" <xxx@xxx.dk> wrote:
>
>
>>Gælder det samme mon for MC. ???
>
>
> Der gælder præcis de samme regler om at afgiftsgrundlaget kan være den
> reelle købspris i udlandet og ikke behøver være importørens std.-pris
> ja. Så det eneste det kræver er at du kan finde cyklen passende
> billigt andetsteds i EU.

Og hvis man på DR-linket følger op på linket til EU-rapporten vil man
hurtigt se atdet umiddelbart kan blive svært:
Blandt Øvro-landene er Holland billigst og sætte derfor index100 for
råpris (uden afgift (der for det meste er (luxus-)moms)), og derfor vil
det være dumt ikke at køre gennem tyskland og til Holland og derved
spare sig for at handle til index-115.8 (=ca. 16% dyrere) i Tyskland.

MEN: kigger man videre blandt ikke-Øvro landene kan man hurtigt
konstantere at i Danmark har ligger samme index på 92.9 (=ca. 7%
billigere), og kun Polen ligger med index-88,1 (ca 12% billiger end
Holland og ca. 5% billigere end i Danmark!

> .........der kan være penge at spare fordi
> priserne i udlandet svinger meget med mange tilbud specielt i
> slutningen af et modelår.............

Nu gælder ovennævnte bilpriser indhentet i forbindelse med en
EU-undersøgelse og MC-markedet kan jo være meget anderledes :-/
Men på den anden side så er det et spring fra index-116 til index-93
(=23%!) der skal hentes for at prisen blot er den samme - Og hvor
billigt derudover skal det være for at man sparer betragteligt? 10%??
Helt ærligt, hvor mange krumspring kan det svare sig at udføre for blot
at spare et par procent/tusindekrone-sedler ??
Pludselig er vi opp på 33% prisfald, og dét vil være sjældent at finde :-|

> .........Værd at huske er dog besværet og udgifterne
> forbundet med at hente cyklen, muligvis mere besværligt med en evt
> reklamationsret

Jup!
Dér løber der mindst et par tusinde kr. på, hvorved at førnævnte 10%
besparelse bør være mindstemål for at kunne holde side-udgifterne dækket :-|

> ............ samt at visse modeller også kommer på tilbud i DK -

Reinhardt har netop knaldtilbud på SV1000 á 100.000,- hhv. 120.000 for
den nøgne/S'eren. Dern nøgne pris på dén finde man nok ikke konkurrence
til, selv i Polen :-|

> Men altså i princippet fuldt muligt.

Sidste men, er at man samtidig underlægger sig det modelvalg som givne
udenlandske prisnedsættelser drejer sig om - Akkurat som det gælder for
SV1000'eren: Hvad nytter det at dén er billig når man mere er til
kåbebeklædte 600'ere

Prøv at meditere i et par minutter og endevend jeres danske nærigånd, og
erkend så om muligt at det ér enkelt at gå efter bedste danske tilbud og
efterfølgende spare (á nationalånden for nyanskaffelse) sine surt tjente
penge for at ødsles væk på skraldebang-udstødninger; kulfiber; hjelme
med champens spraglede kulører; unødvendigt bredere dæk i ubrugelige
gummi-kvaliteter og alskens andre yndede tilkøb :-|

Men i den sidste ende vil ens mc-køb ofte komme til at dreje sig om én
specifik model, som man forelsker sig i og SKAL have på plader snarrest
muligt - Og så er bargains i såvel indland, som udland alligevel totalt
irrelevante

--
Armand.
(heldigvis gammel nok til (endelig) at magte at købe velovervejet frem
for efter hjertet)

Richard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-12-04 19:02

Armand wrote:

> Sidste men, er at man samtidig underlægger sig det modelvalg som givne
> udenlandske prisnedsættelser drejer sig om -

Apropos, så netop i MO's 2005-katalog at den tidligere tyske
Bimota-importør, ZTK, har nedsat et par af de gamle YB 11-modeller (med
Thunderace-motoren) til ca. EUR 8.5-9.000, dvs. samme niveau som CBR600F.
Humlen er vel sagtens, at de ikke kan overholde Euro 2-emissionskravene og
derfor nu kun kan bruges på bane eller museum. Men det er da billigt for
en Bimota YB 11

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Kai Harrekilde-Peter~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 24-12-04 13:14

Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> On Fri, 24 Dec 2004 10:27:54 +0100, "BadAzz" <xxx@xxx.dk> wrote:
>
>>Gælder det samme mon for MC. ???
>
> Der gælder præcis de samme regler om at afgiftsgrundlaget kan være den
> reelle købspris i udlandet og ikke behøver være importørens std.-pris
> ja. Så det eneste det kræver er at du kan finde cyklen passende
> billigt andetsteds i EU. Jeg lavede for et stykke tid siden et
> regneeks. med en CBR600 der viste at der kan være penge at spare fordi
> priserne i udlandet svinger meget med mange tilbud specielt i
> slutningen af et modelår. Værd at huske er dog besværet og udgifterne
> forbundet med at hente cyklen, muligvis mere besværligt med en evt
> reklamationsret samt at visse modeller også kommer på tilbud i DK -
> Men altså i princippet fuldt muligt.

Det er lidt interessant hvorvidt om man kan kræve at det så også
smitter af på brugtpriserne. Jeg gav f.eks. kun 95.000SEK for min R1
sidste år, hvilket er ca 20% under den danske standardpris. Hmmm -
det ville give et afslag på omkring 45.000Kr efter afgift


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Richard (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 24-12-04 13:39

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Det er lidt interessant hvorvidt om man kan kræve at det så også
> smitter af på brugtpriserne.

Selvfølgelig kan man det - du skal bare overtale alle potentielle købere i
markedet til ikke at give mere end, hvad der modsvarer en rimelig
brugtpris ifht den lavere nypris

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



Armand (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-12-04 15:21

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
> Det er lidt interessant ....Jeg gav f.eks. kun 95.000SEK for min R1
> sidste år, hvilket er ca 20% under den danske standardpris.

Ærgeligt at du har draget mod vest, for du kunne jo være en passende
pris-agent for senere tilfælde af samme karat!

Eg???

--
Armand.

Kai Harrekilde-Peter~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 24-12-04 13:26

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> writes:


[snip moralprædiken]

> Men i den sidste ende vil ens mc-køb ofte komme til at dreje sig om én
> specifik model, som man forelsker sig i og SKAL have på plader
> snarrest muligt - Og så er bargains i såvel indland, som udland
> alligevel totalt irrelevante
>
> --
> Armand.
> (heldigvis gammel nok til (endelig) at magte at købe velovervejet frem
> for efter hjertet)

Sikker på det


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Kai Harrekilde-Peter~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 24-12-04 23:08

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Det er lidt interessant ....Jeg gav f.eks. kun 95.000SEK for min R1
>> sidste år, hvilket er ca 20% under den danske standardpris.
>
> Ærgeligt at du har draget mod vest, for du kunne jo være en passende
> pris-agent for senere tilfælde af samme karat!
>
> Eg???

Det burde ikke være nødvendigt med en pris-agent, selvom det gør det
noget nemmere at checke priserne, når man nu bor derovre. Egentlig er
det jo bare at tage en weekend eller lørdags tur til Malmö/Helsingborg
om foråret, go så holde specielt udkig efter de modeller som har fået
en ny udgave til året. Svenskerne vil jo ikke have fjorårets model,
og så hænger forhandlerne pludselig på en håndfuld maskiner eller så,
som blot er død kapital.

GSX-R1000 årgang 2004 burde være et oplagt mål for forårets "raid"?


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

N/A (24-12-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-12-04 12:13



Jørgen G. (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen G.


Dato : 24-12-04 12:13


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:8eqns0lugdg77nrpfhglpeb5p0c8tvvvvl@4ax.com...
> On Fri, 24 Dec 2004 10:27:54 +0100, "BadAzz" <xxx@xxx.dk> wrote:
>
> Der gælder præcis de samme regler om at afgiftsgrundlaget kan være den
> reelle købspris i udlandet og ikke behøver være importørens std.-pris
> ja. Så det eneste det kræver er at du kan finde cyklen passende
> billigt andetsteds i EU. Jeg lavede for et stykke tid siden et
> regneeks. med en CBR600 der viste at der kan være penge at spare fordi
> priserne i udlandet svinger meget med mange tilbud specielt i
> slutningen af et modelår. Værd at huske at dog besværet og udgifterne
> forbundet med at hente cyklen, muligvis mere besværligt med en evt
> reklamationsret samt at visse modeller også kommer på tilbud i DK -
> Men altså i princippet fuldt muligt.

Hvor meget, sådan circa, var der at spare på en CBR600?

-



Michael K. S. (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 24-12-04 12:25

On Fri, 24 Dec 2004 12:13:00 +0100, "Jørgen G." <no@mail.dk> wrote:

>Hvor meget, sådan circa, var der at spare på en CBR600?

På importørens normalpris ca. 19.000 kr i forhold til 160.000 kr som
udsalgspris, denne cykel kom dog på tilbud i DK senere så besparelsen
var noget mindre - 4-5.000, det er dog ikke sådan at angive en
std.besparelse, det afhænger fuldkommen af hvilken pris man kan
finde/forhandle sig til i udlandet.

--
-Michael

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste