> Jeg har en 1999 1,8t (AGU) med knap 135kkm, som meget af tiden kun vil
> køre på 3 cylindre.
> Den er blevet "fixet" på et uautoriseret værksted et par gange, hvor de
> har renset dyserne og skiftet tændrør. Det hjælper kun i en periode, så
> går det galt igen.
> Det kan godt hænde at den kortvarigt kører på alle cylindre.
> Jeg frygter at køre den til det lokale VW da jeg har dårlig erfaring med
> dem, samt at jeg nok bliver lettet for 5-10kkr. Så jeg overvejer at se om
> den kan slæbe sig til Flensburg.
> Men, er der nogle typiske fejl?
> Noget man selv kan ordne hvis man allierer sig med en med olie på
> fingrene?
>
Har hørt om problemet før, mener at det er styringsmodulet til tændspolerner
der går til.
Svj husker er der ikke nogen fejlkode i fejllageret når denne fejl optræder.
Har du lokaliseret hvilken cylinder der sætter ud?
Du kan evt. prøve at bytte tændspolen fra en af de cylindre der kører ok og
se om problemet flytter med, så har du fundet en defekt tændspole.
Hvis ikke fejlen flytter sig med ombytning af tændspoler, ja så er det nok
styringsmodulet.
Det burdre være nemt at skifte, evt prøv at låne et fra en "rask" hvis du
kender en med en 1,8T.
Bare lige for at være på den sikre side.
NB! VW havde på et tidspunkt en ombytningskampagne på tændspoler på motorer
med enkelttændspole, men det var vist på 2001 modeller.
--
/Claus
Golf 3 TDI "GT Special" til salg:
http://vwfanatic.dk