Blæver i olien - igen...
Fra : LL

Dato : 13-02-05 11:55

Jeg skrev for nogen tid siden om min mors gamle Kadett der lider af
blæver(gul/brun snask) i olien... Nu har jeg til min skræk opdaget at min
bil har en smule blæver i olien.

Jeg har lige fået skiftet olie og filter for 9 dage siden, og har siden da
kørt småture hver dag og en enkelt længere tur.

Jeg opdagede, at der på oliepinden sad en lille smule snask, og tjekkede
lige olieproppen - hvor der også sad en smule snask. Jeg kørte derefter en
tur på ca. 15-20 km og tjekkede igen. Det der sad på oliepinden var
forsvundet, men på olieproppen(påfyldning) sad der stadig noget...

Skal jeg være nervøs for toppakning eller kan jeg ånde lettet op og regne
med at det er kondens?

Bilen starter godt og kører pænt og jævnt. Den mister ingen kølervæske og
kølervæsken ser også pæn og klar ude i farven...

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8GLXi 1993

Fra : Olesen

Dato : 13-02-05 17:35

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Seat Ibiza 1.8GLXi 1993

Er det ikke med VW motor ?
Sådan een burde vel ikke snadske basalt set ???

Fra : phk

Dato : 13-02-05 17:45

> Er det ikke med VW motor ?
> Sådan een burde vel ikke snadske basalt set ???

Læs hans mail igen. Det er hans mors Kadyt der snasker ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 13-02-05 17:54

> Læs hans mail igen. Det er hans mors Kadyt der snasker ;)

Nåeh ok..opfattede det sådan, han egen også var snadzket..

Fra : LL

Dato : 13-02-05 22:11

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Nåeh ok..opfattede det sådan, han egen også var snadzket..

Det er det også, altså min egen... og ja, det er en VW 1.8i 90hk motor med
145.000 km på bagen, der sidder i den. Hvad mener du/I med at sådan én ikke
burde snaske? Kan der ikke dannes kondens hvis den ikke bliver gennemvarm,
eller hvordan?

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8 GLXi

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-02-05 10:37

LL skrev:

> Kan der ikke dannes kondens hvis den
> ikke bliver gennemvarm, eller hvordan?

Som udgangspunkt: jo.
Hans

Fra : Olesen

Dato : 14-02-05 17:47

> [...]
ikke
> burde snaske? Kan der ikke dannes kondens hvis den ikke bliver gennemvarm,

Jeg vil vove den påstand, at du VIRKELIG skal
køre bedstefar kørsel i endog rigtig lang tid,
før denne mayonnaise produceres og blir'
synlig og den sætter sig så du kan se den.

Gi' den lidt pedal med mellemrum,
så vandet sies fra.

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-02-05 17:57

phk skrev:

> Læs hans mail igen. Det er hans mors Kadyt der snasker ;)

Prøv selv at læse igen

"Jeg skrev for nogen tid siden om min mors gamle Kadett der lider af
blæver(gul/brun snask) i olien... Nu har jeg til min skræk opdaget at min
bil har en smule blæver i olien.

snip

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8GLXi 1993"