plusser og minusser ved Suzuki Vitara
Fra : Christabel & Anders

Dato : 12-02-05 22:25

En af mine venner har forelsket sig i denne vogn, hvilke plusser og minuser
er det ved sådan en vogn. Bilen skal og vil blive købt med hjertet,
fornuften er ikke det vigtigste ved dette bilkøb.
http://www.bilzonen.dk/findbilen/annoncevisning:findbilen_person=1:advert_id=939420

Det skal lige nævnes, at der i handlen indgår en undervognsbehandling, jeg
har selv set bilen i dag og må sige at den ser pæn ud - uden at have været
inde under den.

Anders

Fra : Nicolaj Damgaard

Dato : 13-02-05 15:29

> En af mine venner har forelsket sig i denne vogn, hvilke plusser og
> minuser
> er det ved sådan en vogn.

Hej

Jeg vil mene prisen er for høj. Bilen har kørt over 100.000 er snart 10 år
gammel. Et alternativ kunne være ny Grand Vitara. Den fås i en 2,5 V6 fra ny
for ca. 185.000.

Nicolaj

Fra : BJ

Dato : 13-02-05 15:52

"Nicolaj Damgaard" <hkkndamgaard@TJUHEJcity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil mene prisen er for høj. Bilen har kørt over 100.000 er snart 10 år
> gammel. Et alternativ kunne være ny Grand Vitara. Den fås i en 2,5 V6 fra
> ny for ca. 185.000.

På hvide plader og med 3 døre..?

Det er satme godt nok billigt.

Kan du ikke henvise til nærmeste danske forhandler..??

--
Bjørn J.

Fra : Nicolaj Damgaard

Dato : 13-02-05 19:00

> [...]
>
> På hvide plader og med 3 døre..?
>
> Det er satme godt nok billigt.
>
> Kan du ikke henvise til nærmeste danske forhandler..??

'
Pladsen bagi kan ikke bruges til noget, antallet af døre er vel irelevant i
denne situation........især når man ikke har råd til tag

Nicolaj

Fra : BJ

Dato : 13-02-05 21:10

"Nicolaj Damgaard" <hkkndamgaard@TJUHEJcity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pladsen bagi kan ikke bruges til noget, antallet af døre er vel irelevant
> i denne situation........

Det tror jeg måske evt. børn eller børnebørn ville blive kede af. De må ikke
"opbevares" i "grisekassen"..;)

>især når man ikke har råd til tag

Du har helt ret, de ville være en dødssynd at sætte tag på denne fætter:

http://www.suzuki.de/content/concept-bike/c-bikes/b-king/leiste.jpg

--
Bjørn J.

Fra : Henrik Bøgh \(væk hj~

Dato : 13-02-05 21:49

[...]

> Det tror jeg måske evt. børn eller børnebørn ville blive kede af. De må
ikke
> "opbevares" i "grisekassen"..;)

Jeg har haft fornøjelsen af at køre rundt i sådan en fætter i en måneds tid
og seriøst: De bagerste sæder kan ikke bruges til en bjælde, med mindre
passagererne er ældre en til barnestolsbrug og yngre end 1,20 meter.
Til to personer og på guleplader er den derimod et ganske glimrende valg.

[...]

--
MVH Boegh

Fra : BJ

Dato : 13-02-05 22:10

"Henrik Bøgh (væk hjemmefra)" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i
en meddelelse news:420fbd37$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
> og seriøst: De bagerste sæder kan ikke bruges til en bjælde, med mindre
> passagererne er ældre en til barnestolsbrug og yngre end 1,20 meter.

O.k., men svarer pladsen ikke til i f.eks Peogeot 106/206 eller Renault
Clio.. (bagsæde)..?

> Til to personer og på guleplader er den derimod et ganske glimrende valg.

Hvordan er den køre- og støjmæssigt i forholdt til en (person-)Van i samme
prisklasse..?

Konen kan godt lide dens udseende og vil overveje at køre i en diesel som
arbejds-/rejsevogn.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-02-05 09:36

En helt masse bits fra BJ til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvordan er den køre- og støjmæssigt i forholdt til en (person-)Van i samme
> prisklasse..?

Bom - der er sgu' svært at sammenligne.
Den Vitara jeg har kørt rundt i var en benziner og stort set alt andet jeg har
kørt har været diesel. Og dieseler er nu engang lidt mere støjende af natur.
Det kan man jo så isolere sig ud af. Og vejstøj afhænger en hel del af vejens
beskaffenhed og de dæk der køres med, så det er heller ikke lige til at
sammenligne.
Men til sammenligning syntes jeg at Vitaraen havde temmeligt meget vindstøj i
forhold til en Nissan Patrol, der i øvrigt var lidt ældre.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Three words: Virgin - for - ever"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-02-05 21:22

Nicolaj Damgaard wrote:

> '
> Pladsen bagi kan ikke bruges til noget,

Jo til to sæder

> antallet af døre er vel
> irelevant i denne situation.

Da ikke når der er sæder bagi

........især når man ikke har råd til tag

Råd til tag bagi ????????

Så vidt jeg kan se er der da tag bagi. Har du ondt i hovedet efter en hård
weekend eller???

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Nicolaj Damgaard

Dato : 14-02-05 21:58

Så tager vi den lige stille og roligt for Hans.

1) Anders spørger på en Vitara Canvas med blødt tag. se link:
http://www.bilzonen.dk/findbilen/annoncevisning:findbilen_person=1:advert_id=939420
2) Jeg anbefaler en Grand Vitara på gule plader, da det er min opfattelse at
pladsen bagi den lille Suzuki er for trang, og nærmest ikke eksisterende.
3) I den lille Suzuki er der 2 døre hvoimod der er 4 (hvoraf de bagerste
ikke kan bruges til en skid da den er på gule plader) i den store.

Med venlig hilsen

Nicolaj.....der faktisk ikke kører Suzuki men Skoda Superb

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-05 17:30

Christabel & Anders telepaterede følgende til sin PC:
> En af mine venner har forelsket sig i denne vogn, hvilke plusser og
> minuser er det ved sådan en vogn.

Den har 4x4, det hjælper lidt i det vejr vi har lige nu, men ikke meget - i
forhold til en rigtig 4x4...

Dog kan jeg sige meget god for forhandleren...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Hornsved

Dato : 26-02-05 18:22

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:<420f8051$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>...
> Christabel & Anders telepaterede følgende til sin PC:
>
> Den har 4x4, det hjælper lidt i det vejr vi har lige nu, men ikke meget - i
> forhold til en rigtig 4x4...
>
> Dog kan jeg sige meget god for forhandleren...

Helt forkert,

Modsat mange "soft roadere", så har Suzuki'en reduktionsgear, der i
kombination med en sej HDI dieselmotor gør at den kommer frem mange
steder hvor RAV-4, CR-V og Santa Fé må gi' op. Man bør dog under ingen
omstændigheder køre om vinteren på de standardmonterede
sommer/helårsdæk, sæt nogle ordentlige lamelvinterdæk på, så er det
kun frihøjden der sætter begrænsningen.
Og hvor ved jeg så det fra? Tjah, 4 års ejerskab og bopæl for enden af
en 1,5 km lang grusvej.
Med hensyn til kørselskomfort så er hastigheder op til 130 km/t
relativt komfortable. Alt derover tangerer selvpineri. Sæderne er
elendige til længere ture, men bilen er ikke specielt sidevindsfølsom.
Til gengæld er vores erfaringer med forhandleren i Horsens (F.S.
Motors) ikke gode. Da aircon'en strejkede efter 14 mdr.'s hævdede
forhandleren at problemet ikke var omfattet af 3-års garantien og
fakturede os for hele beløbet, siden da har vi fået alle service lavet
i Flensborg (til halv pris).

Mvh
Hornsved