Blæser. hvor er den placeret???
Fra : Søren Ottosen

Dato : 12-02-05 17:07

Hej NG.

Jeg har en Ford Escort fra 94 som skal have skiftet blæsermotoren,(til
varmen i kabinen)

Er der nogen der ved hvor den er placeret, og hvad man skal adskille for at
komme ind til den?
Umiddelbart ser det ikke ud til den er så nem at blotligge.

Venlig hilsen

Søren Ottosen

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 12-02-05 21:57

neden under forruden under motorhjælmen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-05 10:37

Søren Ottosen wrote:
> [...]
> for at komme ind til den?
> Umiddelbart ser det ikke ud til den er så nem at blotligge.

Den befinder sig i motorrummet ved torpedovæggen (den adskillelse der er
mellem kabine og maskinrum).
Du skal først fjerne den plastic væg, som går fra side til side lige bag ved
motoren, så kommer du ned til blæseren.
Alt i alt er det temmeligt nemt at komme til, når først man ved hvor man
skal kigge

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Søren Ottosen

Dato : 13-02-05 12:39

> [...]
> ved motoren, så kommer du ned til blæseren.
> Alt i alt er det temmeligt nemt at komme til, når først man ved hvor man

Jeg takker mange gange, den er fundet og repareret.
Lejerne var "groet" helt fast, en adskillelse, rensning og smøring af
lejerne gav blæsermotoren et nyt liv.

Søren Ottosen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-05 12:45

Hej!

Søren Ottosen wrote:

> Jeg takker mange gange, den er fundet og repareret.
> Lejerne var "groet" helt fast, en adskillelse, rensning og smøring af
> lejerne gav blæsermotoren et nyt liv.

Burde jeg også få taget mig sammen til i min Escort '96. Blæseren hyler slemt de
første par minutter i køreturen

Og nej, det er ikke kileremmen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Olesen

Dato : 13-02-05 17:34

> Burde jeg også få taget mig sammen til i min Escort '96. Blæseren hyler
slemt de
> første par minutter i køreturen

Fik skiftet motor/blæser samtidig ved skift
af varmeapparatet.
Nu kan jeg køre rundt i sneen på trin 2, uden
lyden generer. Faktisk bekvemt.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-05 18:04

Hej!

Olesen wrote:

> Fik skiftet motor/blæser samtidig ved skift
> af varmeapparatet.
> Nu kan jeg køre rundt i sneen på trin 2, uden
> lyden generer. Faktisk bekvemt.

Erhmm, hvad har sne med det at gøre?

Du kan vel bruge blæseren uden at det sner eller hvad?

--
Mvh, Kim Voss Schrader