Se min nye bil...!
Fra : Esben Tærsker

Dato : 11-02-05 22:28

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=211900129&page=3

....så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

/Esben

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 23:17

Esben Tærsker <esben@essers.dk> skrev i meddelelsen news:420d2154$0$171
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> ...så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

Til lykke!

GB

Fra : Brian

Dato : 11-02-05 23:21

Hejsa!

Esben Tærsker tog fat i nøglebrættet, og skrev:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=211900129&page=3
>
> ...så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

Tillykke, der er sgu ikke meget der slår en ny vogn

/Brian

Fra : Esben Tærsker

Dato : 11-02-05 23:54

Brian wrote:
> Hejsa!

> Tillykke, der er sgu ikke meget der slår en ny vogn
>
> /Brian

Nixen. Fed fornemmelse. Bare ærgeligt man skal vente til tirsdag før man
kan hente den...:(

/Esben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-02-05 00:04

Hej!

Esben Tærsker wrote:

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=211900129&page=3

Hvaaaad, er du gået væk fra Ford?

> ...så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

Skulle nok kunne lade sig gøre. Og tillykke

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-02-05 00:36

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Hvaaaad, er du gået væk fra Ford?

> Skulle nok kunne lade sig gøre. Og tillykke

Ja, men _kun_ fordi der bor en hamrende dygtig og ret billig
VW-mekaniker lidt udenfor byen.
Jeg har ellers svinet Golf'er i den grad når de har ligget i vejen foran
mig, så jeg næsten burde have foged-forbud mod selv at købe en. Men hvad
- alle andre biler ligger jo også i vejen for mig...

/Esben

Fra : Basil

Dato : 12-02-05 08:47

Esben Tærsker wrote:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=211900129&page=3

Tillykke med den, det er altid fedt at sætte sig bag rattet i noget andet.

> ...så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

Det tror jeg ikke jeg kunne. Synd du ikke valgt en japser, det havde jeg
gjort

> /Esben

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 09:17

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=211900129&page=3
>
> ...så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

Har den fået skiftet motor ???
Den har ikke været skadet vel ?
Der er ophugger numre på din motor kan jeg se...

Mvh
Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-05 09:59

Juel wrote:

> Har den fået skiftet motor ???
> Den har ikke været skadet vel ?
> Der er ophugger numre på din motor kan jeg se...

Jeg tror nu nærmere at det er km tallet for hvornår den sidst har fået
skiftet tandremmen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-02-05 11:05

On Sat, 12 Feb 2005 09:58:35 +0100, Per Beer Hansen wrote:

> Jeg tror nu nærmere at det er km tallet for hvornår den sidst har fået
> skiftet tandremmen.

Ikke utænkeligt, der står 116000 på tandremsbeskyttelsesskjoldet
hvilket vel stemmer fint overens med hvad VW siger (er det ikke 120.000
for sådan en G3'er?). Men hvad er de 131.000 der står på ventildækslet
så for? Den har vel ikke fået skiftet tandrem der også? Kan det være
en eller anden underlig mekker der skriver på toppen af motoren hvornår
den sidst var til service?

Thomas

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-02-05 16:20

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> så for? Den har vel ikke fået skiftet tandrem der også? Kan det være
> en eller anden underlig mekker der skriver på toppen af motoren hvornår

Hmm. Jeg gik også ud fra, at det var 116.000 km for tandremsskift, men
de 131.000 lagde jeg ikke lige mærke til.
Jeg har ikke fået noget at vide om evt. motorskift.

/Esben

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-02-05 16:31

On Sat, 12 Feb 2005 16:19:37 +0100, Esben Tærsker wrote:

> Hmm. Jeg gik også ud fra, at det var 116.000 km for tandremsskift, men
> de 131.000 lagde jeg ikke lige mærke til.
> Jeg har ikke fået noget at vide om evt. motorskift.

Det er ikke for at kaste grus i dit bilkøb, men jeg syntes lige du skal
have pumpet forhandleren for nogle info omkring disse, og så få papir
på udtalelserne. Mener at du kan hive bilen på en lift og finde
stelnummeret på motoren (og gearkasse) og sammenligne med den på bilen.
hvis de passer sammen så er motoren original, hvis ikke, så har sælger
et forklaringsproblem. Det bør (er?) god kotyme at fortælle hvis der er
skiftet motor på bilen, specielt når den ikke er mere end 10 år gammel.

Thomas

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-02-05 17:49

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> et forklaringsproblem. Det bør (er?) god kotyme at fortælle hvis der er
> skiftet motor på bilen, specielt når den ikke er mere end 10 år gammel.

Ok. Sagen er som følger:

Handelen er aftalt. Jeg skal give 59.000,- i bytte med den gamle Escort.
Jeg har _ikke_ betalt endnu. Det skal jeg først når jeg henter bilen på
tirsdag.

Jeg har forklaret sælger, at jeg kører bilen til en dygtig, pålidelig og
lokal men dog uautoriseret VW-mekanikker og får bilen chekket igennem.
Hvis der så er noget mekanikkeren mener jeg bør brokke mig over hører
sælger fra mig.

Men jeg vil i hvert fald forhøre mig ang. de numre.

Takker for input.

/Esben

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-02-05 22:25

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> et forklaringsproblem. Det bør (er?) god kotyme at fortælle hvis der er
> skiftet motor på bilen, specielt når den ikke er mere end 10 år gammel.

Hvordan skal de passe sammen? Identiske eller starte eller slutte ens?
Og hvor sidder de? Jeg mener der engang var en der havde et link til en
side med alle mulige info om stel- og motornumre på VW...?

/Esben

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-02-05 22:48

On Sat, 12 Feb 2005 22:25:12 +0100, Esben Tærsker wrote:

> Hvordan skal de passe sammen? Identiske eller starte eller slutte ens?
> Og hvor sidder de? Jeg mener der engang var en der havde et link til en
> side med alle mulige info om stel- og motornumre på VW...?

Jeg kan ikke lige huske det, fik det at vide på et tidspunkt.

Men denne side indeholder hvert fald en masse info og VW:

http://www.doppel-wobber.de/

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-05 16:36

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> hvilket vel stemmer fint overens med hvad VW siger (er det ikke
> 120.000 for sådan en G3'er?). Men hvad er de 131.000 der står på

Det har du sq da ret i, jeg havde overset det tal på tandremsdækslet.
Så virker det da lidt underligt og mine tanker går nu også hen mod en hugger
motor.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-05 16:37

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg tror nu nærmere at det er km tallet for hvornår den sidst har fået
> skiftet tandremmen.

Og jeg er nu lige blevet opmærksom på at der er 2 tal, så Juel har sq nok
ret alligevel mht at det er en huggermaskine.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-05 09:59

Esben Tærsker wrote:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=211900129&page=3

Jamen tillykke med den da.

> ...så må vi jo se om man kan vænne sig til at køre folkevogn....

Man kan jo vænne sig til meget