"Klumper i benzinen" efter skift af tandre~
Fra : Søren Andersen

Dato : 11-02-05 18:59

Jeg har lige fået skift tandrem, og nu klager konen over "klumper i
benzinen"
Det er en audi a4 1.6 fra 95, og nu har jeg selv taget en tur i den... og
den er sgu' sådan set god nok. Når man accelerer lidt "frisk" i området fra
1600 - 2300 omdrejninger, så kan motoren godt finde på ligesom at lave et
"hak", som får bilen til at lave et lille hop.
Det kan ske et vilkårligt sted i nævnte omdrejningsområde og nogle gange
mere end een gang på vej op...
Bortset fra dette lader det til at bilen kører som den plejer.
Er der nogen der har et bud på, hvad dette kan skyldes og kan det have
direkte eller indirekte årsag fra tandremsskiftet ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 19:42

"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har et bud på, hvad dette kan skyldes og kan det have
> direkte eller indirekte årsag fra tandremsskiftet ?

Defekt tændkabel

--
Tom

Fra : Søren Andersen

Dato : 18-02-05 12:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Defekt tændkabel

Jeps det var det... tak for hjælpen :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-02-05 21:56

> [...]

> Er der nogen der har et bud på, hvad dette kan skyldes og kan det have
> direkte eller indirekte årsag fra tandremsskiftet ?

Sjovt nok har jeg oplevet det samme i 2 forskellige Omegaer med 2
forskellige motorversioner, INDEN jeg skiftede tandremmen!
Der blev ikke skiftet andet end tandrem og vandpumpe ved begge lejligheder,

Jeg har selv ment at fænomenet skyldes en for slap tandrem, i begge tilfælde
var tandremmen blevet kørt langt ud over skiftetidspunktet af ejeren.

Måske du ikke har strammet remmen ordentlig? Fejlbeskrivelsen paser
_nøjagtig_ til det vi dengang oplevede.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Juhl

Dato : 12-02-05 01:11

Hej Søren. Det kan være fordi tandremmen måske står en enkelt tan forkert. ?

""Klumper i benzinen" efter skift af tandrem ?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.10.226.212)

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-02-05 09:46

Ja tanken har selvfølgelig strejfet mig, men troede ærligt talt at motoren
så ville gå underligt hele tiden.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-05 10:02

Søren Andersen wrote:
> [...]
> Er der nogen der har et bud på, hvad dette kan skyldes og kan det have
> direkte eller indirekte årsag fra tandremsskiftet ?

Nu ved jeg ikke lige hvordan remmen sidder på sådan en Audi, men på nogle
motorer driver remmen f.eks. en separat aksel til strømfordeleren.
Hvis den så er blevet rykket bare én tand, i forhold til de andre remhjul,
så kan det godt give sådanne problemer, som du beskriver her.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer