/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
SMC - Esbjerg erfaringer?
Fra : NikonPro.dk


Dato : 11-02-05 09:38

Efter at have læst om de dårlige oplevelser hos SMC i Risskov vil jeg gerne
høre om nogle har erfaringer gode som dårlige hos SMC i Esbjerg, da jeg nu
har købt Audi og egentlig har regnet med at bruge dem til service.

--

med venlig hilsen
Bjarne
NikonPro.dk




 
 
phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 11:25


"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
news:420c6ed5$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Efter at have læst om de dårlige oplevelser hos SMC i Risskov vil jeg
> gerne høre om nogle har erfaringer gode som dårlige hos SMC i Esbjerg, da
> jeg nu har købt Audi og egentlig har regnet med at bruge dem til service.

Jeg havde kørt min bil om til dem en tidlig morgen, fordi kileremmen var
sprunget. Et kvarter efter deres åbningstid stod jeg hos dem. De _havde_
hentet nøglen til bilen i indleveringsboksen, men de havde ikke tid til at
afsætte en mand til med det samme at montere en ny kilerem. Jeg gik på deres
lager, købte en kilerem og spurgte på vejen ud om et værksted i nærheden.
Svaret var "jamen de kunne se på bilen i løbet af dagen". De kunne se på mit
firmatøj at jeg skulle køre minimum 20 km, så jeg spurgte endnu en gang
efter et værksted.

Enden på den historie blev at jeg kørte hen på Toyota og fik dem til at
ordne den lille sag. Og regningen blev faktisk ikke meget større end de
ekstra 109 + moms jeg kom til at betale for at få strammet servoremmen hos
SMC i Risskov den anden dag!


--
Per, Esbjerg
der lige har været i FL for at købe VW-dele :)



Lasse (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 11-02-05 14:53


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:420c87cc$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> news:420c6ed5$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Efter at have læst om de dårlige oplevelser hos SMC i Risskov vil jeg
> > gerne høre om nogle har erfaringer gode som dårlige hos SMC i Esbjerg,
da
> > jeg nu har købt Audi og egentlig har regnet med at bruge dem til
service.
>
> Jeg havde kørt min bil om til dem en tidlig morgen, fordi kileremmen var
> sprunget. Et kvarter efter deres åbningstid stod jeg hos dem. De _havde_
> hentet nøglen til bilen i indleveringsboksen, men de havde ikke tid til at
> afsætte en mand til med det samme at montere en ny kilerem. Jeg gik på
deres
> lager, købte en kilerem og spurgte på vejen ud om et værksted i nærheden.
> Svaret var "jamen de kunne se på bilen i løbet af dagen". De kunne se på
mit
> firmatøj at jeg skulle køre minimum 20 km, så jeg spurgte endnu en gang
> efter et værksted.
>
> Enden på den historie blev at jeg kørte hen på Toyota og fik dem til at
> ordne den lille sag. Og regningen blev faktisk ikke meget større end de
> ekstra 109 + moms jeg kom til at betale for at få strammet servoremmen hos
> SMC i Risskov den anden dag!
>
>
> --
> Per, Esbjerg
> der lige har været i FL for at købe VW-dele :)
>
>

Hej Bjarne og alle andre i NG

Jeg har læst alle jeres oplevelser med SMC rundt omkring i landet og SMC i
Esbjerg er ikke et hak bedre, tvært imod.

Jeg har kørt Audi siden 1995 som blev handlet hos VAG i Varde (lukket nu).
Det var et utroligt seriøst værksted med "rigtige" mekaniker der viste noget
om biler og værkføren havde været på stedet siden VW boblens tid og havde
man et problem var man villig til at fortælle kunden hvor i problemet lå og
hvordan man måske selv kunne lave arbejdet, hvis det var det man ville og
kunne. Hørte jeg en mislyd så ringede jeg og fik oplyst om hvor det kunne
være galt og oftest kunne jeg selv orden det. Det gjorde at jeg selvfølgelig
kørte til Varde for at købe reservedelen og der var altid tid til kunden.
Hvor vil jeg så hen med det. Jo SMC har tvunget de små værksteder til at
måtte opgive forhandlingen/serviceringen af Audi og med tiden og VW ved at
kræve store flotte udstillinger og værksteder der skal overholde bestemte
normer. Det har bevirket at f.eks. SMC i Esbjerg sidder som et monopol i
vort område. Der er ingen alternativer lige i nærheden og så er folk tvunget
til at bruge dem og de kan stort set opføre sig som de vil for har folk købt
en Audi eller VW så kommer de jo til SMC i Esbjerg der er ikke andre. Med
mindre man vælger et neutralt værksted.

I foråret 2004 blev jeg så ejer af A4. Den blev købt privat. Den var fra
sidst i 90erne men havde kun kørt 92000km. Da vi stod og skulle sydpå på
ferie ville jeg godt lige være sikker på, at tandremmen var skiftet og det
oplyste den tidligere ejer mig om at den var blevet ved sidste service besøg
hos SMC i Esbjerg. Jeg fandt service bogen frem og der stod ingen ting. Jeg
henvendte mig til værkføren og han sagde blot, at fremgik det ikke af
sericebogen så var den ikke skiftet og det koste små 3000 at få den skiftet.
Han var med ude og se tandremmen og oplyste at tandremmen så fin ud, men han
ville skifte den hvis det var ham. Jeg spurgte om det så ud til at det var
den originale der sad der, hvortil han svarede at det så ud til at den var
skiftet. Men det så måtte være på et andet værksted for det fabrikat af
tandrem brugte de ikke.

Jeg spurgte den tidligere ejer om han havde regningen fra sidste
servicebesøg og det havde han ikke, men han ville gerne ringe til SMC for få
en kopi. Da kopien kom stod der højt og flot, at der var skiftet
tandrem/remstrammer ved 82.000km fordi bilen var 6 år gammel. Inkl. service
var det en regning på kr. 5700 i øvrigt så fremgik det af regningen at 1
liter fuldsyntetisk olie koster kr. 115. Samme type olie sælger Bilka på
tilbud til ca. 200 for 4 liter. Hvem er det der betaler for deres flotte
udstillinger / værksteder ?

Tilbage til sagen. Med regningen i hånden gik jeg til SMC og konfronterede
direktøren med hele sagens forløb. Det er ikke det at mekanikeren glemmer at
skrive i servicebogen at tandremmen er skiftet, det kan ske. Men det er hele
den arrogante behandling man får ved henvendelse til dem. Direktøren var
meget ked af det og kunne godt forstå min harme og sagde at de havde meget
fokus på service i alle led men det var en lang proces. Det problem har
stået på i mange år hos SMC i Esbjerg. Deres sælgeren er nogle overlegne
typer der ikke snakker med folk i slidte cowboy bukser og kasket. Jeg var på
vej fra lodsepladsen der jeg kigge ind for at de seneste nyheder. Kan de se
på mig, at jeg ikke lige har vundet kassen i lotto - klaphatte.

I min brors firmabil var låsen defekt i den ene dør. Da det var en firmabil
og udelukkende derfor kørte han den til SMC. De skilte låsen ad og smurte
den og det virkede igen. Da regningen kom lød den på Kr. 1100,- det tog en
halv time. Af regningen fremgik det, at de havde haft side ruden afmont.
osv. Nu var det bare sådan at min bror havde overværet reparationen på
afstand og han vidste med sikkerhed at de ikke havde haft ruden afmont. Da
han ringede til værkføren blev han sur og sagde at det havde man altid og
han skulle ikke regne med at få en kreditnota på det. Min bror bad ham
spørge mekanikeren ellers ville han selv køre derud og snakke et alvorsord
med ham. Et par dage efter kommer der en kreditnota fra SMC på 400,- uden
yderligere kommentarer eller undskyldning. Det bare for dårligt og svindel
af højeste karat. Hvordan skulle Fru Jensen vide at det ikke var rigtigt.
Hun havde måttet betale sammen med sikkert mange andre der ikke har forstand
på biler.

Det sidste jeg vil nævne i denne omgang er, at jeg var indkaldt til kontrol
af bærearme på A4 af SMC i København. Jeg bestilte tid hos SMC Esbjerg for
jeg skulle jo ikke betale. Da jeg kom til aftalt tid havde de ikke tid
alligevel og de lod mig vente i en time før jeg kom til.
Deres tidsbestilling på deres hjemmeside virker heller ikke. Jeg bestilte
tid kl 1000 en mandag og fik en mail retur de havde tid torsdag kl. 11 !!!!!
Flot.

Jeg har på baggrund af mine oplevelser med SMC i Esbjerg meddelt dem at jeg
fremover kører til Flensborg.


Mvh
Lasse - Esbjerg



phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 15:28


"Lasse" <news@larsb.dk> skrev i en meddelelse
news:420cb8ff$0$33677$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har kørt Audi siden 1995 som blev handlet hos VAG i Varde (lukket nu).
> Det var et utroligt seriøst værksted med "rigtige" mekaniker der viste
> noget
> om biler og værkføren havde været på stedet siden VW boblens tid og havde
> man et problem var man villig til at fortælle kunden hvor i problemet lå
> og
> hvordan man måske selv kunne lave arbejdet, hvis det var det man ville og
> kunne.

Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men nu har
jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.


--
Per, Esbjerg



Brian (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-02-05 16:37

Hejsa!

phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men
> nu har jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.

Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?

/Brian



phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 17:35


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cd102$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!

> phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men
>> nu har jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.
>
> Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?

Det ved jeg faktisk ikke. Så meget går en VW heller ikke i stykker ;)


--
Per, Esbjerg



Brian (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-02-05 19:25

Hejsa!

phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?
>
> Det ved jeg faktisk ikke. Så meget går en VW heller ikke i stykker ;)

Hvilket er meget heldigt, set i lyset af dine og andres oplevelser

/Brian



Torben Madsen (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 11-02-05 19:31


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:420cde87$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Det ved jeg faktisk ikke. Så meget går en VW heller ikke i stykker ;)
>
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Det kan jeg så fortælle, at det gør den faktisk ikke. Det er et andet
bil-hus i Varde, som er begyndt at lave VW også. Det var tidligere en
Mazda-forhandler, men de har også fået Suzuki ind under taget.
Jeg har faktisk købt min Golf IV hos VW i Varde, og jeg kan kun stille mig
op i rækken, som medgiver at det var et alletiders værksted. Der var
servicen altid i top og hvis man havde nogle spørgsmål med hensyn til noget,
så fik man altid et fornuftigt svar. Det er en skam at de blev tvunget til
at lukke - det var et værksted, man kunne stole på.
Jeg har efter lukningen forsøgt flere VW-værksteder. SMC i Esbjerg, der var
der ikke det, som lignede service. Kolding Biler - jeg er ikke helt sikker
på at de endnu har opdaget, at motoren sidder i forenden af nyere VW. Deres
lager er ihvertfald ikke meget bevendt. Jeg har efterhånden nogle gange
været der for at købe reservedele - og ikke endnu er det lykkedes for dem en
eneste gang at komme med den rigtige del første gang. Og endelig VW i
Vejen - kan ikke lige huske, hvad de hedder. De snyder så det kan forstås -
jeg havde aftalt med værkføreren præcis hvad skulle laves og specifikt
udpenslet, at bilen ikke skulle på bremseprøvestand i forbindelse med
servicet, fordi jeg lige et par dage inden havde været til syn og den
bremsede perfekt. Alligevel blev jeg lige bonnet for en tur på
bremseprøvestanden. Første, sidste og eneste gang, jeg kommer der....
Behøver jeg at sige, at jeg ligesom flere andre VW-ejere er blevet kunde hos
VW syd for grænsen - der er alt ligesom anderledes. Der er værkstedet til
for kunden og ikke omvendt.

mvh
Torben Madsen



Brian (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-02-05 19:41

Hejsa!

Torben Madsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:
> Det kan jeg så fortælle, at det gør den faktisk ikke. Det er et andet
> bil-hus i Varde, som er begyndt at lave VW også. Det var tidligere en
> Mazda-forhandler, men de har også fået Suzuki ind under taget.

Okay, jeg troede at det var dem, der havde været forhandlere engang.

/Brian



Torben Madsen (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 11-02-05 19:51


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cfc51$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...

> Okay, jeg troede at det var dem, der havde været forhandlere engang.
>
> /Brian
>

Nej, de stoppede desværre. Det var Børge Damsgaard, som havde VW i Varde
tidligere - overtaget efter hans far Poul Damsgaard, som firmaets navn
iøvrigt lød på. Hvad han egentlig laver idag, det ved jeg ikke, men det
ville da være en fornøjelse, hvis han startede et uaftoriseret VW værksted
op igen. Men han er ikke ung længere, så det har han jo nok ikke den store
lyst til.

mvh
Torben Madsen



T. Hartung (11-02-2005)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 11-02-05 22:03


"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:420cfe5e$0$23081$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
>
> >
>
> Nej, de stoppede desværre. Det var Børge Damsgaard, som havde VW i Varde
> tidligere - overtaget efter hans far Poul Damsgaard, som firmaets navn

Korrekt

> Hvad han egentlig laver idag, det ved jeg ikke,

Han tjekker Metax tankstationer for diversse mangler - han køre VW Passat
TDI 4 dørs koksgrå model II )))



men det
> ville da være en fornøjelse, hvis han startede et uaftoriseret VW værksted

hmmmm han måtte lukke fordi han ikke fulgte med tiden !

> Men han er ikke ung længere, så det har han jo nok ikke den store
> lyst til.
>
>
Nej man er jo ansat hos Metax ))
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung



Jan Vennike (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 11-02-05 20:32




"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:420cf987$0$23090$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
>>
> Det kan jeg så fortælle, at det gør den faktisk ikke. Det er et andet
> bil-hus i Varde, som er begyndt at lave VW også. Det var tidligere en
> Mazda-forhandler, men de har også fået Suzuki ind under taget.
> Jeg har faktisk købt min Golf IV hos VW i Varde, og jeg kan kun stille mig
> op i rækken, som medgiver at det var et alletiders værksted. Der var
> servicen altid i top og hvis man havde nogle spørgsmål med hensyn til
> noget,
> så fik man altid et fornuftigt svar. Det er en skam at de blev tvunget til
> at lukke - det var et værksted, man kunne stole på.
> Jeg har efter lukningen forsøgt flere VW-værksteder. SMC i Esbjerg, der
> var
> der ikke det, som lignede service. Kolding Biler - jeg er ikke helt sikker
> på at de endnu har opdaget, at motoren sidder i forenden af nyere VW.
> Deres
> lager er ihvertfald ikke meget bevendt. Jeg har efterhånden nogle gange
> været der for at købe reservedele - og ikke endnu er det lykkedes for dem
> en
> eneste gang at komme med den rigtige del første gang.

Dem kender jeg også - bruger dem KUN af nød, da jeg arbejder 1 km derfra og
hvis jeg ikke kan få det til at passe sammen med at jeg kan få min Lupo til
Vejen.

>Og endelig VW i
> Vejen - kan ikke lige huske, hvad de hedder.

Goller

>De snyder så det kan forstås -
> jeg havde aftalt med værkføreren præcis hvad skulle laves og specifikt
> udpenslet, at bilen ikke skulle på bremseprøvestand i forbindelse med
> servicet, fordi jeg lige et par dage inden havde været til syn og den
> bremsede perfekt. Alligevel blev jeg lige bonnet for en tur på
> bremseprøvestanden. Første, sidste og eneste gang, jeg kommer der....

Dem har jeg til gengæld særdeles gode erfaringer med.

Det eneste AUTORISEREDE VW værksted, som jeg har kunnet lokke til at lave et
serviceeftersyn på timeløn - og dermed spare 25-50 % på et serviceeftersyn



> Behøver jeg at sige, at jeg ligesom flere andre VW-ejere er blevet kunde
> hos
> VW syd for grænsen - der er alt ligesom anderledes. Der er værkstedet til
> for kunden og ikke omvendt.
>
> mvh
> Torben Madsen
>

Jeg syntes det er lidt langt at køre 2 x 90 km for at få lavet et eftersyn,
som jeg hos Vejen betaler 1100 kr for (1700 kr på et fastpris værksted) - så
meget tror jeg heller ikke der er at spare.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Mogens (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-02-05 17:37

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cd102$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...

> Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?

Forretningen som sådan eksisterer endnu, men han mistede
VAG-forhandlingen for nogle år siden: DK's ældste VAG-
forretning, men som med andre mærker/virksomheder tæl-
ler den slags ikke meget nu om stunder...

Jens Winther Roskilde er et andet godt eksempel på oven-
stående - at der handles hen over hovedet på en tro og ikke
mindst god samarbejdspartner...




Brian (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-02-05 19:29

Hejsa!

Mogens tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Forretningen som sådan eksisterer endnu, men han mistede
> VAG-forhandlingen for nogle år siden: DK's ældste VAG-
> forretning, men som med andre mærker/virksomheder tæl-
> ler den slags ikke meget nu om stunder...

Han har åbenbart lidt VAG endnu:
http://www.suzuki-varde.dk/editor/side.asp?sidenr=2

> Jens Winther Roskilde er et andet godt eksempel på oven-
> stående - at der handles hen over hovedet på en tro og ikke
> mindst god samarbejdspartner...

Det er så BMW, ikke ?
De ville måske ikke være med i hele "Terminalen" konceptet - som efter
sigende skulle være udtænkt i en lufthavn

/Brian



Mogens (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-02-05 21:01

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cf976$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...

> > Jens Winther Roskilde er et andet godt eksempel på oven-
> > stående - at der handles hen over hovedet på en tro og ikke
> > mindst god samarbejdspartner...

> Det er så BMW, ikke ?

Jep

> De ville måske ikke være med i hele "Terminalen" konceptet

Jens Winther blev opsagt som forhandler og er nu "grå
importør" af BMW istedet. En række af de opsagte
BMW-forhandlere har slået sig og importerer BMW side-
løbende med "Terminalen"





T. Hartung (11-02-2005)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 11-02-05 22:06


"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:cuin0c$h6j$1@news.cybercity.dk...
> Forretningen som sådan eksisterer endnu, men han mistede
> VAG-forhandlingen for nogle år siden: DK's ældste VAG-
> forretning, men som med andre mærker/virksomheder tæl-
> ler den slags ikke meget nu om stunder...
>

Nej forretningen eksisterer ikke mere - er købt af en Opelforhandler i
Ringkøbing.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung





Mogens (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-02-05 23:05

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:420d1e50$0$48624$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Nej forretningen eksisterer ikke mere - er købt af en Opelforhandler i
> Ringkøbing.

Han har da navnet endnu:
Investeringsselskabet Børge Damsgaard A/S

Sønder Allé 1
6800 Varde




T. Hartung (12-02-2005)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 12-02-05 10:13


"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:cuja7j$19bk$1@news.cybercity.dk...

>
> Han har da navnet endnu:
> Investeringsselskabet Børge Damsgaard A/S
>
> Sønder Allé 1
> 6800 Varde
>
>

Det kan dække over alle former for virksomhed - det er han privatadresse -
Virkosmheden lå Ribevej 1-5 i dag er det Vest-biler
www.vest-biler.dk

VW service i Varde er nu Horsted Biler se www.horstedbiler.dk
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung




Mogens (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-02-05 11:44

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:420dc89a$0$48631$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det kan dække over alle former for virksomhed

Jep, men under kategorien "biler"

- det er han privatadresse -

I know :)




T. Hartung (11-02-2005)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 11-02-05 21:54


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cd102$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
> > Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men
> > nu har jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.
>
> Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?
>
> /Brian
>
>



T. Hartung (11-02-2005)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 11-02-05 21:59


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cd102$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men
> > nu har jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.
>
> Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?
>
>
>

Nej den gl.VAG forhandler i Varde er lukket (Damsgaard Biler) - men du får
så ret idet firmaet Horsted biler der forhandler Suzuki og Seat nu er aut.
VW servicescenter MEN det er ikke et hak bedre en SMC Esbjerg - tværtimod -
Må jeg anbefale VW i Ribe, Svend Mortensen der er en pålidelig mand - dem
bruger jeg oftest har prøvet alle de andre - VW i Lech, Tyskland er også at
anbefale !!



Ukendt (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-05 22:01


"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:420d1c73$0$48736$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> news:420cd102$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
>>> > Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men
>> > nu har jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.
>>
>> Eksisterer den ikke endnu, bare med noget Suzuki forhandling også ?
>>
>>
>>
>
> Nej den gl.VAG forhandler i Varde er lukket (Damsgaard Biler) - men du får
> så ret idet firmaet Horsted biler der forhandler Suzuki og Seat nu er aut.
> VW servicescenter MEN det er ikke et hak bedre en SMC Esbjerg -
> tværtimod -
> Må jeg anbefale VW i Ribe, Svend Mortensen der er en pålidelig mand - dem
> bruger jeg oftest har prøvet alle de andre - VW i Lech, Tyskland er også
> at
> anbefale !!

Utroligt at VW overhovedet kan sælge biler i danmark med det blakkede ry SMC
har

--
Tom



phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 22:21


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:420d1cf3$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Utroligt at VW overhovedet kan sælge biler i danmark med det blakkede ry
> SMC har

Jaja, Tom, vi købte heller ikke Ford Mondeo i Esbjerg efter at have købt
Sierra hos dem, såhhhhhhhhhhhhhhhh :)


--
Per, Esbjerg



Kim (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 11-02-05 16:38


>
> Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men nu
> har jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.

> Per, Esbjerg

Må jeg spørge om det er arbejdslønnen eller reservedelene der er biligere i
Flensborg ?
I byen hvor jeg bor bruger jeg nogle gange en tidligere Skoda forhandler (
nu MECA) med Vagcom aparat og udstyr til Skoda/VW , og alt laves til 400,-
kr i timen , det er også biligere end hos VW
Mvh. Kim



phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 17:37


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:420cd15b$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Må jeg spørge om det er arbejdslønnen eller reservedelene der er biligere
> i Flensborg ?

Det er begge dele - men især reservedelene. På nogle stumper op til 50%.

> I byen hvor jeg bor bruger jeg nogle gange en tidligere Skoda forhandler
> ( nu MECA) med Vagcom aparat og udstyr til Skoda/VW , og alt laves til
> 400,- kr i timen , det er også biligere end hos VW

Det er for lang tid siden jeg har fået lavet noget nede i Tyskland, så jeg
kender ikke prisen, men jeg skal snart have skiftet tandrem, så vil jeg give
den hele armen her (med at skrive lidt om dét :)).


--
Per, Esbjerg



claus v (11-02-2005)
Kommentar
Fra : claus v


Dato : 11-02-05 18:24

ret rystende egentlig at der slet ikke kommer nogen positive meldinger om
smc i denne dialog

claus



Brian (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-02-05 19:20

Hejsa!

claus v tog fat i nøglebrættet, og skrev:
> ret rystende egentlig at der slet ikke kommer nogen positive
> meldinger om smc i denne dialog

Det skal jeg da gerne levere så.
Jeg er altid blevet budt på kaffe, ligemeget om det er en Stor SMC
butik, eller en mindre forhandler

/Brian



Ukendt (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-05 20:01


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cf735$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> claus v tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>> ret rystende egentlig at der slet ikke kommer nogen positive
>> meldinger om smc i denne dialog
>
> Det skal jeg da gerne levere så.
> Jeg er altid blevet budt på kaffe, ligemeget om det er en Stor SMC
> butik, eller en mindre forhandler

og jeg måtte ikke prøvekøre en Lupo 3L hos VW i sønderborg, fordi den er så
vanskelig med gearskifte og motorsluk

--
Tom



phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 22:22


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:420cf735$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...

> Det skal jeg da gerne levere så.
> Jeg er altid blevet budt på kaffe, ligemeget om det er en Stor SMC
> butik, eller en mindre forhandler

Jeg fik cacao hos SMC da han røvede min tegnebog og skiftede mine lejer.


--
Per, Esbjerg



Ukendt (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-05 22:36


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:420d21b4$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> news:420cf735$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det skal jeg da gerne levere så.
>> Jeg er altid blevet budt på kaffe, ligemeget om det er en Stor SMC
>> butik, eller en mindre forhandler
>
> Jeg fik cacao hos SMC da han røvede min tegnebog og skiftede mine lejer.

Det kaldes kundeservice (tyveriet)

--
Tom



phk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-02-05 23:02


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:420d252f$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kaldes kundeservice (tyveriet)

Helt utroligt at de kunne smøre for 120 kr (+ moms) fedt på mine lejer uden
at det vælter ud og fedter mine dæk til :)


--
Per, Esbjerg



Dennis Pedersen (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 11-02-05 21:02


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:420cc08e$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Det endte faktisk også med jeg begyndte at bruge Varde i sin tid. Men nu
har
> jeg lige som dig fået øje på de billige priser i FL.

Hvad kan der da cirka spares ved at sende bilen til FL?
Sådan i runde træsko længder?



--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



Morten Fruergaard (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 11-02-05 21:31

Lasse telepaterede følgende til sin PC:
> I min brors firmabil var låsen defekt i den ene dør. Da det var en
> firmabil og udelukkende derfor kørte han den til SMC. De skilte låsen
> ad og smurte den og det virkede igen. Da regningen kom lød den på Kr.
> 1100,- det tog en halv time. Af regningen fremgik det, at de havde
> haft side ruden afmont. osv. Nu var det bare sådan at min bror havde
> overværet reparationen på afstand og han vidste med sikkerhed at de
> ikke havde haft ruden afmont. Da han ringede til værkføren blev han
> sur og sagde at det havde man altid og han skulle ikke regne med at
> få en kreditnota på det. Min bror bad ham spørge mekanikeren ellers
> ville han selv køre derud og snakke et alvorsord med ham. Et par dage
> efter kommer der en kreditnota fra SMC på 400,- uden yderligere
> kommentarer eller undskyldning. Det bare for dårligt og svindel af
> højeste karat. Hvordan skulle Fru Jensen vide at det ikke var
> rigtigt. Hun havde måttet betale sammen med sikkert mange andre der
> ikke har forstand på biler.

Det er da ingenting...

Jeg har hørt om en, der havde sin bil på værksted. Han spurgte hvor lang tid
der ville gå før den var færdig. Da han arbejdede om natten og der kun ville
gå et par timer - hvor han alligevel ikke kunne nå hjem - lagde han sig til
at sove på forsædet... Da han vågnede gik han ind på værkstedet for at høre,
hvornår han bil ville være klar...

Og hvad sagde værkføren....:-?

Jo... Den var færdig...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Ukendt (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-05 21:33



> Jeg har hørt om en, der havde sin bil på værksted. Han spurgte hvor lang
> tid der ville gå før den var færdig. Da han arbejdede om natten og der kun
> ville gå et par timer - hvor han alligevel ikke kunne nå hjem - lagde han
> sig til at sove på forsædet... Da han vågnede gik han ind på værkstedet
> for at høre, hvornår han bil ville være klar...
>
> Og hvad sagde værkføren....:-?
>
> Jo... Den var færdig...

Så må manden jo have sovet godt

...
Tom



NikonPro.dk (11-02-2005)
Kommentar
Fra : NikonPro.dk


Dato : 11-02-05 19:53

Foreløbig en stor tak til jer alle for jeres erfaringer, og ja, jeg er
rystet over hvad jeg læser om SMC, for jeg har netop hentet vor "ny" Audi A6
hjem fra forhandleren i Silkeborg, hvor jeg nærmest havde oplevelsen af at
være kunden de ventede på, så god var behandlingen og det var ikke en Audi i
den dyre ende, vi havde købt. Samme oplevelse havde vi da vi var oppe og se
på den første gang.

Efter at have læst om jeres erfaringer kunne jeg finde på at køre op til
forhandleren hvor jeg købte og anvende deres værksted og til service, for
jeg følte en velvære og grundighed der også i forbindelse med ekstra udstyr
jeg fik monteret i forbindelse med handel.

Ellers ender det nok med jeg også kører til Flensborg, for ja, hvor vi
savner Damsgård i Varde. Jeg handlede flere VW hos ham siden jeg kom til
Varde i 1969 og var altid glad for at komme der.

--

med venlig hilsen
Bjarne
NikonPro.dk




Lasse (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 12-02-05 15:03


"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
news:420cff13$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Foreløbig en stor tak til jer alle for jeres erfaringer, og ja, jeg er
> rystet over hvad jeg læser om SMC, for jeg har netop hentet vor "ny" Audi
A6
> hjem fra forhandleren i Silkeborg, hvor jeg nærmest havde oplevelsen af at
> være kunden de ventede på, så god var behandlingen og det var ikke en Audi
i
> den dyre ende, vi havde købt. Samme oplevelse havde vi da vi var oppe og
se
> på den første gang.
>
> Efter at have læst om jeres erfaringer kunne jeg finde på at køre op til
> forhandleren hvor jeg købte og anvende deres værksted og til service, for
> jeg følte en velvære og grundighed der også i forbindelse med ekstra
udstyr
> jeg fik monteret i forbindelse med handel.
>
> Ellers ender det nok med jeg også kører til Flensborg, for ja, hvor vi
> savner Damsgård i Varde. Jeg handlede flere VW hos ham siden jeg kom til
> Varde i 1969 og var altid glad for at komme der.
>
> --
>
> med venlig hilsen
> Bjarne
> NikonPro.dk
>
>
>
Ja, præcis den følelse du beskriver med forh. i Silkeborg havde man med
Damsgaard i Varde.
Grundighed om man så bare kom for, at købe en pære til et blinklys.
En af de ting jeg husker var den orden og renlighed der var på værkstedet.
Det har jeg endnu ikke
mødt nogen steder endnu. Jeg kom engang der ud i regnvejr og efter at bilen
var kommet ind på værkstedet
og op på liften kom der lige en lærling med kost og klud og tørrede de våde
spor efter bilen op. Det er efterhånden nogle år siden, men
hvorfor husker man det.... jo fordi det ser man bare ikke andre steder.
Jeg husker også jeg en dag var forbi og uden at have bestilt tid kørte jeg
ind forbi værkstedet. Jeg synes jeg havde oplevet et eller andet
med styretøjet og ville lige have det checket. Der gik ikke et øjeblik og
bilen var oppe på liften og mekanikeren gennem gik styretøjet fra A-Z.
Han fandt ingen uregelmæssigheder men justerede tandstangen. Det tog vel en
halv time og efterfølgende gik jeg ind på kontoret for at afregne. Men det
skulle de ikke have noget for. Næsten for meget af det gode. Men de høstede
en betaling senere for de forstod at holde på kunden. Desværre for Damsgaard
var min Audi80'er et sjældent syn på værkstedet. Der er skiftet vandpumpe
ved 60000 km, jeg betalte for pumpen de betalte for arbejdsløn per kulance.
Siden har bilen ikke fejlet noget som krævede værkstedsbesøg. Jeg har kun
udskiftet sliddele og her på dens 14 år kører den på original udstødning som
har været med på 325.000 km - Nu kører den kun småture som bil nr. 2 og den
er helt fri for rust. Der er bare kram.

Mere SMC.....
en bekendt havde sidste år besluttet sig for, at købe en fabriksny polo. Han
bor også i Esbjerg og tog der for til SMC her i byen.
Han ville købe den i ren handel for den gamle bil var solgt privat.
"Super sælgeren" fra SMC oplyser ham om listeprisen iflg. kataloget. Vi
spurgte ham om der ikke kunne gives noget rabat, når det nu var en ren
handel og han ikke skulle have noget brugt i bytte. Efter lange overvejelser
så gik han med til at sløjfe lev. omk på 3200 + evt. et sæt måtter. Det er
en klassiker den med måtterne. SMC giver ikke en krone for dem, men bruger
dem som salgsteknik, så kunden føler han har fået noget foræret. Det burde
være standard. Nå det var lige en indskudt bemærkning.

Vi ville lige tænke over det. Vi fik en idé. Vi sendte en e-mail til en
række VW forhandlere i det jysk/fynske område.
Det kan anbefales. De endte med at prisen blev reduceret med kr. 17.500 ift.
listeprisen hos en forhandler på østkysten. Biler er blevet dyre de seneste
år, men der er ingen tvivl om at det er forhandlerne der har scoret kassen.
Jeg mener når de kan slå sytten-fem af prisen på en fabriksny bil. Det var
ikke en demovogn, vi bestemte selv farven og det hele. Så gå ud og "shop" og
spil dem gerne ud mod hinanden. Det lønner sig.
SMC i Esbjerg kom aldrig på banen igen i denne handel - de blev spurgt igen
for retfærdighedens skyld, men de ville ikke gå mere end 5500 ned - SMC
Esbjerg sagde dermed farvel til handel, serviceeftersyn og positiv omtale -
jeg gentager lige mig selv - Klaphatte !!!

Mvh
Lasse - Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408635
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste