Trykventil i Golf2?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 10-02-05 18:15

På en vens Golf2 TD sidder der 2 ventiler med en tynd slange i mellem på
slangerne til varmeappparatet. Hvad er deres funktion? Problemet er, at der
ingen varme er i bilen. Nu vil jeg lige skylle selve radiatoren igennem her
i weekenden, men kan det ikke være de 2 ventiler der gør noget forkert?

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : ham-der

Dato : 10-02-05 19:05

"Ole Frederiksen" <baltzer@_FJERN_DETTE_mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:420b96a8$0$12742$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> der ingen varme er i bilen. Nu vil jeg lige skylle selve radiatoren
> igennem her i weekenden, men kan det ikke være de 2 ventiler der gør noget

Jeg har før været ude for at der ingen gennemgang er i ventilerne, og så er
der ingen varme i bilen, så skift den

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-02-05 19:46

> [...]
> der ingen varme er i bilen. Nu vil jeg lige skylle selve radiatoren
> igennem her i weekenden, men det ikke være de 2 ventiler der gør noget

Hej,
Det er ventiler der er blevet eftermoteret på et tidspunkt da VW indkaldte
bilerne med hjælp fra CRM, sagen var at nogen havde fået meget varmt fodbad
pga. en defekt i varmeveksleren, så der blev blæst næsten kogende vand ind i
kabinen, dette skulle disse ventiler forhindre, og ja det kan godt være
derfor at varmen ikke virker.

Kent Nielsen

Fra : B J.

Dato : 10-02-05 20:27

"Ole Frederiksen" <mailto:baltzer@_FJERN_DETTE_mail-online.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]

> Hilsen Ole Frederiksen
>
> De to "Trykventiler" er eftermonteret af VW, de lukker for vandet hvis
varmeapperatet bliver utæt. Hvis der har været brugt kølertætner kan
varmeapperatet være stoppet, så skal der et nyt til. Prøv evt. at hæve fronten med
en dunkraft og udlufte kølesystemet,afmontere kølerdæksel og lad motor køre.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.107.3.87)