Børster tænder?
Fra : Ivan [7100]

Dato : 09-02-05 15:41

Hej Racere!

Jeg har en gammel potte(corsa ´87), som jeg da ellers er glad nok for.

Men den er på det sidste begyndt at "børste tænde" når jeg sætter den i
bakgear. Den gør det kun første gang......herefter er der ikke noget at
høre. Jeg har prøvet at træde kobling ned et part gange før jeg sætter den i
bakgear, uden ændring.

Så er det jo jeg tænker "ny kobling/gearkasse"?

Eller er det bare fordi den er kold? Den gør det jo kun første gang?

What to do???

Ivan , en stakkel uden mekaniker-skills.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 16:41

> [...]
> høre. Jeg har prøvet at træde kobling ned et part gange før jeg sætter den

Det lyder som et slidt leje i koblingen - jeg har en Vectra, der engang
gjorde det samme.

Skiftede koblingen - og alt kørte som nyt igen...

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 09-02-05 17:05

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Det lyder som et slidt leje i koblingen - jeg har en Vectra, der engang
> gjorde det samme.
>
> Skiftede koblingen - og alt kørte som nyt igen...

Min Sierra gjorde det samme, kunne skurre
og gå i bakgear med et klonk...

Fandt ud af at elliminere problemet
ved at trykke gearstangen ned hurtigere
end jeg plejer, inden den sættes i bak.
Nu er der aldrig brokken *S*.

Prøv dig frem, måske koblingen
eller andet er lidt slidt, og dermed
lidt 'uvårn'..

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-02-05 22:55

Jan W. Nielsen wrote:

> Det lyder som et slidt leje i koblingen - jeg har en Vectra, der
> engang gjorde det samme.
>
> Skiftede koblingen - og alt kørte som nyt igen...

For mig lyder det som om at det kan være syncromeshringene til bakgear der
er ved at være dårlige.

Hvis det var koblingen skulle det forekomme både i frem & bakgear.

Har selv oplevet at det skete ved første gearskift med kold motor, det viste
sig at være olie på koblingspladerne, så når motoren var kold hang
koblingspladerne sammen p.g.a. en ganske lille smule olie.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 06:56

> For mig lyder det som om at det kan være syncromeshringene til bakgear der
> er ved at være dårlige.

Det troede jeg også - da jeg havde problemet.

> Hvis det var koblingen skulle det forekomme både i frem & bakgear.

Det troede jeg også - men sådan var det ikke, da jeg skulle have skiftet min
kobling, før alt igen kørte, som det skulle.

/Jan W Nielsen