Folketingsvalg = Ingen færdselsregler :-(
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 17:00

Jeg har lige været nede på ungernes skole og sætte mit kryds.
Og blev i den forbindelse endnu engang meget forbløffet over, hvor lidt
omtanke/hensyn mange mennesker viser til hinanden/andre i den situation.
Alt hvad der hedder færdselsregler træder automatisk ud af kraft på sådan en
dag.
Der er, i dagens anledning, åbenbart indført parkering overalt på f.eks.
cykelstier, fortove, legepladser og meget mere, ingen steder er hellige.
Ind i mellem alle disse køretøjer, render der hundredevis af store og små
børn, som skal hjem fra skole, men som finder det næsten umuligt at komme i
gennem.
Der tages ingen hensyn til cyklister og fodgængere, de må bare "springe for
livet"
Men det er vel et udtryk for den efterhånden "normale" holdning i den danske
befolkning "Jeg gider ikke gå 100 meter, hvis jeg bare kan parkere på
fortovet/cykelstien og derved nøjes med 50 m".
Skideværre med alle andre, heriblandt temmelig mange børn, når bare man selv
kan komme tæt nok på.
Hvis jeg var parkeringsvagt, så havde vi sq fået overskud på statsfinanserne
i dag

Det var så bare lige et lille surt opstød, men jeg blev sq så gal dernede og
måtte lige af med lidt luft.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 17:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> Jeg har lige været nede på ungernes skole og sætte mit kryds.

Det blev vel minoritetspartiet

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 21:47

Tom wrote:

> Det blev vel minoritetspartiet

Ja ja, eller nej ......

Fra : Olesen

Dato : 08-02-05 17:47

> Jeg har lige været nede på ungernes skole og sætte mit kryds.
> Og blev i den forbindelse endnu engang meget forbløffet over, hvor lidt
> omtanke/hensyn mange mennesker viser til hinanden/andre i den situation.

Hvorfor lade sig forbløffe ?

Folk ER forskellige, også i trafikken.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-02-05 17:59

On Tue, 08 Feb 2005 17:46:31 +0100, Olesen wrote:

> Hvorfor lade sig forbløffe ?
>
> Folk ER forskellige, også i trafikken.

Jaa... men blot fordi vi er forskellige behøver vi vel ikke tænke med
den ikke-dertil indrettede? Jeg selv blev overrasket over hvor meget
anarki der herskede da jeg var henne og stemme. Biler blev smidt til
højre og venstre, men ikke noget med at parkere på p-plads 100 meter
henne, eller køre ned af sidevejen hvor man kunne parkere uden bøvl.

Jeg selv bor dog kun 6-800 meter fra stemmestedet, så man kunne jo lige
få en mundfuld frisk luft samtidig ;)

Når det er sagt forstår jeg ikke hvorfor man ikke tænker lidt over det
når man planlægger stemmeafgivningen ude i det lokale. Der kunne jo
laves nogle henvisninger til steder hvor det var smartest at parkere og
så bede folk om at respektere dette. Selvom i denne bætte flække
(Trige) burde folk nok kende til hvor der er plads til at parkere

Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-02-05 18:16

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg har lige været nede på ungernes skole og sætte mit kryds.
> Der er, i dagens anledning, åbenbart indført parkering overalt på f.eks.
> cykelstier, fortove, legepladser og meget mere, ingen steder er hellige.

Måske skulle man udpege de tilforordnede både blandt partiernes
medlemmer og blandt korpset af parkeringsvagter :)

Mvh.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 21:48

Lars L. Hansen wrote:

> Måske skulle man udpege de tilforordnede både blandt partiernes
> medlemmer og blandt korpset af parkeringsvagter :)

Ja et eller andet burde de have foretaget sig.
Måske jeg lige skulle have nævnt det for vores borgmester, som stod i døren
og sagde hvad vi skulle stemme

Fra : martin

Dato : 08-02-05 19:03

> [...]
> i dag
>
> Det var så bare lige et lille surt opstød, men jeg blev sq så gal dernede

Orja... begynd lige og tud.. ( ind og stem,, Det tar' kun 3 minutter ).

standsning = ingen parkering = ingen bøde...

Martin

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 08-02-05 20:01

> Orja... begynd lige og tud.. ( ind og stem,, Det tar' kun 3 minutter ).
>
> standsning = ingen parkering = ingen bøde...

Og sådan tænker de fleste.
Jeg skal bare lige ind, det tager jo kun 3 minutter. Men problemet er at det
står på hele dagen og det genere alle andre end én selv.
Hvad med at tænke på andre end en selv, det tager jo kun 3 minutter at gå
100meter, så hvor er vi henne hvis vi ikke kan undvære 6 minutter.

Vi har nogenlunde samme problem her i byen dagligt (skårup, den lille plet
nordøst for svendborg), stort set samtlige indbyggere parkerer lige foran
døren til bageren. (når de skal handle hos ham)
Det tager jo kun 2-3minutter, dog til gene for billisterne som herved pænt
må holde tilbage for modkørende trafik. Dette sker desværre selvom bageren
har en ubenyttet parkeringsplads 5 meter fra døren af butikken.

Med venlig hilsen
Daniel Pedersen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-05 21:56

Daniel Pedersen skrev:

> Vi har nogenlunde samme problem her i byen dagligt (skårup, den lille plet
> nordøst for svendborg), stort set samtlige indbyggere parkerer lige foran
> døren til bageren. (når de skal handle hos ham)

For mange herrens år siden var der skifte på posten som landbetjent i
Rønde på Djursland.

Den nye betjents første embedsgerning var at give sin forgænger en bøde
for at holde ulovligt parkeret foran bageren.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : martin

Dato : 09-02-05 07:57

"Daniel Pedersen" <machoman@_SPAM_NO_THX_get2net.dk> wrote in message

> [...]
> må holde tilbage for modkørende trafik. Dette sker desværre selvom bageren
> har en ubenyttet parkeringsplads 5 meter fra døren af butikken.

Hvis loven siger at jeg her 3 min. hvorfor skulle jeg så vælge en anden
løsning.

nå. men det var ikke det der var min pointe.
til dether STORE trafikale problem som sker ÉN gang hver 4. år. der kunne
man
måske finde sin tolerance frem og tage det hele med et smil...

Det er måske lidt unfair at sammeligne med en daglig begivenhed som en bager
kø .

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 21:46

martin wrote:

> Orja... begynd lige og tud..

Ja tak, i lige måde.

> ( ind og stem,, Det tar' kun 3
> minutter ).

Ja, men de vil så gerne ha' vi bli'r lidt længere

> standsning = ingen parkering = ingen bøde...

Standsning/parkering på cykelsti = bøde
Standsning/parkering på fortov = bøde
Standsning/parkering til stor gene for andre trafikanter = bøde

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 08-02-05 19:32

> [...]
> statsfinanserne i dag
>
> Det var så bare lige et lille surt opstød, men jeg blev sq så gal dernede

Den løste de her i byen med en håndfuld fra Politihjemmeværnet der klarede
at skabe ro i trafikken og det klarede de faktisk godt.

/Finn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 21:49

Finn Holmegaard wrote:

> Den løste de her i byen med en håndfuld fra Politihjemmeværnet der
> klarede at skabe ro i trafikken og det klarede de faktisk godt.

Det lyder som en god ide, det kunne vi godt lære en del af her i Roskilde.

Fra : Non-Desperado

Dato : 08-02-05 20:51

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev:

> [...]
>Alt hvad der hedder færdselsregler træder automatisk ud af kraft på sådan en

Det oplevede jeg også da jeg havde været nede at stemme, og
skulle ud fra P-pladsen.
Folk kørte rask væk ind, hvor der var indkørsel forbudt-skilte,
så man var ved at smadre ind i de idioter der ifølge
færdselsloven ikke skulle komme fra dén side. *møgsvin*

Hvis jeg vinder mange millioner i lotto, så køber jeg en pansret
Hummer, og så skal de eddermaneme......*S*
- -
Non-Desperado

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-02-05 23:45

Non-Desperado wrote:

> Hvis jeg vinder mange millioner i lotto, så køber jeg en pansret
> Hummer, og så skal de eddermaneme......*S*

Hvorfor ikke bare låne en bulldozer hos det lokale vejvæsen, du
skal jo kun bruge den på valgdagen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 08-02-05 21:52

> [...]
> i gennem.
> Der tages ingen hensyn til cyklister og fodgængere, de må bare "springe

Du tog cyklen derned for at være hensynsfuld selv? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 21:54

phk wrote:

> Du tog cyklen derned for at være hensynsfuld selv? :)

Nej jeg gik sq på mine flade fødder
Jeg havde forudset trafik helvedet og tænkte at jeg hellere ville gå de ca
1,5 km end at skulle få mavesår over at skulle finde en parkeringsplads

Fra : phk

Dato : 09-02-05 06:27

> Nej jeg gik sq på mine flade fødder
> Jeg havde forudset trafik helvedet og tænkte at jeg hellere ville gå de ca
> 1,5 km end at skulle få mavesår over at skulle finde en parkeringsplads

Og så er du ved at ende med mavesår alligevel.

Måske skulle du have taget MC´en - så havde du haft noget andet at tænke på
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-05 17:58

phk wrote:

> Og så er du ved at ende med mavesår alligevel.

Ja det var sq tæt på

> Måske skulle du have taget MC´en - så havde du haft noget andet at
> tænke på ;)

MC'en ???
Som i MotorCykel ?
Sådan en har jeg ikke.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-02-05 23:38

Per Beer Hansen wrote:

> Det var så bare lige et lille surt opstød, men jeg blev sq så gal dernede og
> måtte lige af med lidt luft.

Jeg fik min luft da jeg i ro og mag, omkring kl. 13, spadserede
til samme skole og satte mit kryds. Biler var der ikke mange af,
men jeg måtte zig-zagge lidt mellem de legende unger..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-05 18:00

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg fik min luft da jeg i ro og mag, omkring kl. 13, spadserede
> til samme skole og satte mit kryds. Biler var der ikke mange af,

Så skulle du have været forbi ved 3 tiden, der var vildt kaos
Og igen ved 4 tiden, der var det ikke blevet bedre.

> men jeg måtte zig-zagge lidt mellem de legende unger..

Ja hvad er så værst, bilerne eller ungerne ?
Hvis man skal vælge mellem 2 onder

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-02-05 22:16

Per Beer Hansen wrote:

> Så skulle du have været forbi ved 3 tiden, der var vildt kaos
> Og igen ved 4 tiden, der var det ikke blevet bedre.

Behøver jeg forklare hvorfor jeg gjorde det ved 13 tiden?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-02-05 12:01

> Ja hvad er så værst, bilerne eller ungerne ?
> Hvis man skal vælge mellem 2 onder

Bilerne!
Ungerne flytter sig, hvis man bare råber højt nok.
Jeg kan ikke få stål til, at flytte sig udelukkende ved stemmens kraft.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC