/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med Chevrolet motorer?
Fra : Mark Sandberg


Dato : 08-02-05 12:04

Er der gode som dårlige erfaringer med 5,7 liters motorene fra Chevrolet?

Her tænker jeg på, om den nyere LS1 aluminiumsmotor er O.K. i forhold til
den gamle og gennemprøvede LT1. Jeg har hørt der skulle være problemer med
holdbarheden af topstykkerne i den nye - har det noget på sig?

/Mark.



 
 
Brian Sørup (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 08-02-05 19:25


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:42089bf8$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er der gode som dårlige erfaringer med 5,7 liters motorene fra
Chevrolet?
>
> Her tænker jeg på, om den nyere LS1 aluminiumsmotor er O.K. i forhold
til
> den gamle og gennemprøvede LT1. Jeg har hørt der skulle være problemer
med
> holdbarheden af topstykkerne i den nye - har det noget på sig?

Jeg har hørt noget om toppe på støbejernsblokkene af nyere aftapning,
noget med at der er sparet meget på godset for at spare vægt.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car




Mark Sandberg (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-02-05 18:07

"Brian Sørup" skrev i en meddelelse:

> Jeg har hørt noget om toppe på støbejernsblokkene af nyere aftapning,
> noget med at der er sparet meget på godset for at spare vægt.

Takker - kan du præcisere årgangen lidt på LT1 motoren, som det så må være,
da LS1 er udført helt i alumininum.

/Mark



Brian Sørup (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-02-05 20:22


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:420a4286$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Brian Sørup" skrev i en meddelelse:
>
> > Jeg har hørt noget om toppe på støbejernsblokkene af nyere
aftapning,
> > noget med at der er sparet meget på godset for at spare vægt.
>
> Takker - kan du præcisere årgangen lidt på LT1 motoren, som det så må
være,
> da LS1 er udført helt i alumininum.

De topstykker jeg omtaler er fra 305Cui smallblocks og ikke LS1/LT1
modellerne

Så vidt jeg husker kom LS1 i 1992/93 - det er dog muligt at LT1'eren
fortsatte derefter, jeg mener man stadig kan få jernblokke fra GM.
Nu er du godt klar over at LT1/LS1 er betegnelser for en helt specifik
smallblock-motor og ikke en motor "model" - de er typisk at finde i
Hi-Performance biler så som Camaro, Firebird m.v.

Du kan evt. forhøre dig på et af de mange Forums om Camaro / Firebird.
Jeg brugte selv dette forum en del da jeg skruede Camaro :
www.nastyz28.com der er altså nogle stykker derinde der har styr på
sagerne.
Du behøver ikke at være registreret for at læse indlæg, og der er en
søgefunktion øverst i højre hjørne.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car






Mark Sandberg (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-02-05 21:25

"Brian Sørup" skrev i en meddelelse:

> De topstykker jeg omtaler er fra 305Cui smallblocks og ikke LS1/LT1
> modellerne

O.K.

> Så vidt jeg husker kom LS1 i 1992/93 - det er dog muligt at LT1'eren
> fortsatte derefter, jeg mener man stadig kan få jernblokke fra GM.
> Nu er du godt klar over at LT1/LS1 er betegnelser for en helt specifik
> smallblock-motor og ikke en motor "model" - de er typisk at finde i
> Hi-Performance biler så som Camaro, Firebird m.v.

350 Cui. LT1 blev brugt i 4. generation af Camaro fra 1993-1997og først i
1998 begyndte de at bruge 350 Cui. LS1 fra Corvetten. Den brugte de i Camaro
frem til 2002, hvor Camaro udgik af produktionen hos Chevrolet.

Derfor ville jeg gerne høre lidt erfaringer med motorene i Camaro, i
modelårene 1997 og 1998, hvor Chevrolet foretog motorskiftet fra LT1 til
LS1.

Jeg har hørt om flere der har fået lavet toppen, men ved ikke i hvilken af
motorene problemet er. Toppakningen skulle kunne ryge sig en tur og hvis man
ikke er opmærksom på det, varer det ikke længe inden topstykket
efterfølgende revner.

> Du kan evt. forhøre dig på et af de mange Forums om Camaro / Firebird.
> Jeg brugte selv dette forum en del da jeg skruede Camaro :
> www.nastyz28.com der er altså nogle stykker derinde der har styr på
> sagerne.
> Du behøver ikke at være registreret for at læse indlæg, og der er en
> søgefunktion øverst i højre hjørne.

Takker for linket, men det ser ud til det er klub for ejere af 2.
generations Camaro.

/Mark.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste