Kølevandstemp. på A4
Fra : Lasse

Dato : 07-02-05 21:42

Hej NG

Her i den kolde tid viser kølevandstemp. ved landvejskørsel ikke over 75 gr.
Det tager længere tid at få kabinen varmet op end normalt.

Er det helt normalt eller er termostaten i stykker, så vandet kontant løber
gennem køleren som er en ordentlig størrelse på 60x45 cm.
Det er første vinter jeg har bilen, så jeg har ingen erfaring med den.

I gamle dage satte man pap foran køleren så vinden ikke blæste lige ind og
afkølede for voldsomt.
Kan det anbefales nu om dage.

Hvis det er termostaten så er den jo rimelig billig at skifte. Er der nogen
der ved præcist hvor den sidder i A4 fra 1996.
Hvordan tapper man lettest kølevandet af systemet før udskiftning ?

Mvh
Lasse

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-05 22:05

"Lasse" <news@larsb.dk> skrev i en meddelelse

> Er det helt normalt eller er termostaten i stykker, så vandet kontant
> løber
> gennem køleren

Sikkert ja, den skal holde ~90°C.

> I gamle dage satte man pap foran køleren så vinden ikke blæste lige ind og
> afkølede for voldsomt.
> Kan det anbefales nu om dage.

Det har jeg gjort, bruger nu hård masonite for ½'delen af køleren, den
bliver varm så hurtigt som en sommerdag.

> Hvordan tapper man lettest kølevandet af systemet før udskiftning ?

Mon ikke der er en studs nederst på køleren et sted?.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 07-02-05 22:04

> [...]
> der ved præcist hvor den sidder i A4 fra 1996.
> Hvordan tapper man lettest kølevandet af systemet før udskiftning ?

Det ville hjælpe hvis du oplyste motortypen.
Prøv iøvrigt at se www.vag-cars.dk
Der er et forum der sikkert kan hjælpe..

/Carsten

Fra : Lasse

Dato : 07-02-05 22:16

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse" <news@larsb.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville hjælpe hvis du oplyste motortypen.
> Prøv iøvrigt at se www.vag-cars.dk
> Der er et forum der sikkert kan hjælpe..
>
> /Carsten

Hej Carsten

det er den bette 1,6 101 HK benzin, tak for linket (bindestreg undlades)

Lasse

Fra : Thor

Dato : 07-02-05 23:09

> [...]
> gr.
> Det tager længere tid at få kabinen varmet op end normalt.
Hej Lasse

Min A4 96' 2.6 er laver samme nummer.
Det er måske ikke en fejl?

Venlig hilsen Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 18:04

"Lasse" <news@larsb.dk> wrote in message
> [...]
> gennem køleren som er en ordentlig størrelse på 60x45 cm.
> Det er første vinter jeg har bilen, så jeg har ingen erfaring med den.

Det er termostaten der er i stykker. Ingen moderne benzinbil med over 1000
ccm bør have problemer med varmen i den smule kulde vi har nu. Det er kun
oliefyrsbiler som skal leve med manglende varme....eller eftermontere fyr

--
Tom