Passat 1.9 TDI, 2000/2001
Fra : Morten Snedker

Dato : 07-02-05 20:04

250.000 - 300.000 på tælleren. Hvor voldsomt er det for så'n en
fætter? Jeg spekulerer i at den skal min. 5 år.

Passat'en er jo i sådan en kaliber, at der i samme prisklasse som
denne brugte findes glimrende helt nye alternativer...

mvh /snedker

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 07-02-05 20:22

> 250.000 - 300.000 på tælleren. Hvor voldsomt er det for så'n en
> fætter? Jeg spekulerer i at den skal min. 5 år.

Hvis det er en gammel taxa med aut. gear, skal du den ondelyneme holde dig
væk.....

/Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 21:20

> Hvis det er en gammel taxa med aut. gear, skal du den ondelyneme holde dig
> væk.....

Hvorfor? Er en frikørt Passat værre end så meget andet?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-05 23:02

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Er en frikørt Passat værre end så meget andet?

Nu har gearboxe ikke været VW's stærke side, med streg under STÆRKE. Og hvis
du ved hvad en rep. koster.... :((.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-02-05 22:16

Morten Snedker skrev:

> [...]
> Passat'en er jo i sådan en kaliber, at der i samme prisklasse som
> denne brugte findes glimrende helt nye alternativer...

Har den fået ny dieselpumpe?

De dieselpumper VW brugte, ihvertfald til midten af 90'erne, holdt ikke
meget længere end 250.000. Om de siden har fået løst problemet ved jeg ikke.

VW ville ikke vedkende sig problemet. Men Falck, som brugte en den
VW-diesel havde deres eget lager af nye pumper. Og ved første service
efter 200.000 km fik de den skiftet.

Jeg fik kendskab til dette i forbindelse med at jeg selv kørte en Passat
som taxi. Og en juleaften gik pumpen sig en tur. Fra de første tegn på
at der var noget galt gik der kun 10-15 km før den stod helt af. Det med
Falck fik jeg efterfølgende at vide af en bekendt der arbejdede på deres
værksted.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".