Arghhh, regresaftalens H2!
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 06-02-05 14:39

Hej

Jeg sad lige og læste lidt i
http://www.forsikringenshus.dk/upload/regresaftalen.pdf

Jeg faldt over H2:
?Påkørsel af et i vejsiden holdende køretøj på offentlig vej, bortset fra
nødspor på motorvej. I lygtetændingstid eller når belysning i øvrigt er
påkrævet, men det holdende køretøj er ubelyst.

Betyder det at man slipper for skyld hvis man i lygtetændingstiden rammer
naboens bil hjemme på villavejen?

Hvis det er sandt er det da et under at folk ikke er begyndt at få lavet
deres rust "gratis"...

Br,
Morten (der endnu ikke har rust på bilen...)

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-05 15:02

Morten Brokjær Klostergaard skrev:

> Betyder det at man slipper for skyld hvis man i lygtetændingstiden
> rammer naboens bil hjemme på villavejen?

Dét betød det i hvert fald for min søster, da hun bakkede ud fra mit hus og
ind i genboens bil en aften - han ('s forsikringsselskab) kom selv til at
betale
Hans

Fra : phk

Dato : 06-02-05 15:46

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Dét betød det i hvert fald for min søster, da hun bakkede ud fra mit hus
> og ind i genboens bil en aften - han ('s forsikringsselskab) kom selv til
> at betale

Jeg troede man altid var fuld af skyld når man bakkede ind i noget?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-05 16:41

phk skrev:

> Jeg troede man altid var fuld af skyld når man bakkede ind i noget?

Ikke hér.
Hans

Fra : Christian

Dato : 06-02-05 20:47

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> og ind i genboens bil en aften - han ('s forsikringsselskab) kom selv til

var det en mørk vej? dvs INGEN belysning fra gadelygter?

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-05 22:23

Christian skrev:

> var det en mørk vej? dvs INGEN belysning fra gadelygter?

Korrekt!
Hans

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 06-02-05 23:05

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message

> var det en mørk vej? dvs INGEN belysning fra gadelygter?

Jeg kan ikke (i følge) regres dokumentet se hvorfor det skulle have
betydning. Der omtales kun "lygtetændingstiden", ikke om der var oplyst.

Br,
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-05 09:06

Hans Paulin wrote:

> Dét betød det i hvert fald for min søster, da hun bakkede ud fra mit hus og
> ind i genboens bil en aften - han ('s forsikringsselskab) kom selv til at
> betale

Betyder det at din nabo kom til at betale eller at hans selskab betalte?
Får han så et bonushak?

Mvh
Roberto

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-02-05 09:45

Roberto Saldo skrev:

> Betyder det at din nabo kom til at betale eller at hans selskab
> betalte? Får han så et bonushak?

Jeg var ikke på talefod dengang med min genbo (nabo), så dét ved jeg ikke.
Jeg bor heller ikke længere på stedet, så jeg kan ikke lige daffe over og
spørge ham
Hans

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-02-05 09:25

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> Jeg kan ikke (i følge) regres dokumentet se hvorfor det skulle have
> betydning. Der omtales kun "lygtetændingstiden", ikke om der var
oplyst.

Du får den lige en gang til. Læg i særdeleshed mærke til det sidste
ord:

Ebbe

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 07-02-05 12:16

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
> [...]

>nødspor på motorvej. I lygtetændingstid eller når belysning i
>øvrigt er
>påkrævet, men det holdende køretøj er ubelyst."

Dvs. altid i lygtetændingstiden OG altid når der er nedsat sigt.

Men "ubelyst" tror jeg ikke dækker over en gadelampe, men derimod og bilen
har en eller anden form for "afmærknings" lys.

BR,
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-05 12:42

> [...]
>
> Men "ubelyst" tror jeg ikke dækker over en gadelampe, men derimod og bilen
> har en eller anden form for "afmærknings" lys.

Er bilen parkeret eller holder den bare med føreren i uden lys på??

For hvis man kører ind i en parkeret bil skal man ha' edder god grund.

Mvh
Roberto

Fra : Leonard

Dato : 07-02-05 13:24

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote:

>Er bilen parkeret eller holder den bare med føreren i uden lys på?

Hvad er forskellen?

--
Leonard

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-02-05 15:24

Ebbe Kristensen wrote:

> [...]
> nødspor på motorvej. I lygtetændingstid eller når belysning i
> øvrigt er
> påkrævet, men det holdende køretøj er ubelyst."

Det lyder da meget logisk da det ikke er lovligt at hensætte sit køretøj
uden positionslys på i sådan en situation.