Sikkerhedsvest i Tyskland?
Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 05-02-05 18:30

Havde lige en snak ang. sikkerhedsvest med naboen. Hun har på arbejdet fået
oplyst, at det nu er et krav at benytte sikkerhedsvest i Tyskland ved
uheld/motorstop. Jeg mener ikke dette er rigtig.
Der står ikke noget på FDM`s hjemmeside om sådan et krav. Kun at der er krav
i Italien, Spanien og i Østrig fra 1. juli. Er der nogen der kan bekræfte,
at der er krav i Tyskland?
Hilsen Matthias

Fra : hanzen

Dato : 05-02-05 19:28

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der står ikke noget på FDM`s hjemmeside om sådan et krav. Kun at der er
> krav i Italien, Spanien og i Østrig fra 1. juli. Er der nogen der kan

Det er ikke indført i Tyskland, men det kommer sikkert i hele EU inden så
længe.

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 23:15

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke indført i Tyskland, men det kommer sikkert i hele EU inden så
> længe.

Det ville da være være fornuftigt hvis ALLE fodgængere skulle bruge sådan en
vest

--
Tom

Fra : Kim

Dato : 06-02-05 10:10

> Det ville da være være fornuftigt hvis ALLE fodgængere skulle bruge sådan
> en vest

Ja, og et gult roterende blink på en reflekshat.....

Mvh, Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-05 10:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville da være være fornuftigt hvis ALLE fodgængere skulle bruge sådan
en
> vest

Vi er lige flyttet på landet , og når jeg skal lufte hunden er jeg nu iført
en skriggul sikkerhedsvest med reflekser. Den kan ses på lang afstand.
Det var også meningen at hunden skulle have haft et lyshalsbånd, men både
Land & Fritid og Farmland var udsolgt, så de må vente lidt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Aksel

Dato : 06-02-05 23:09

> [...]
> Der står ikke noget på FDM`s hjemmeside om sådan et krav. Kun at der er
> krav i Italien, Spanien og i Østrig fra 1. juli. Er der nogen der kan

Der er så vidt jeg ved indført vestetvang for førere af erhvervskøretøjer i
Tyskland, men ikke for personvogne.

Hilsen Aksel

Fra : Kim

Dato : 07-02-05 07:20

Jeg forstår ikke at Danmark "halter" bagud hvergang nogle andre lande har
fået en rigtig god ide.
Det skulle være et krav at alle lande skulle bruge en sådan vest.
Har selv været ude for at der står en person og skifter dæk e.l. ude i
vejkanten, som man ikke ser overhovedet før det næsten er for sent.
7-9-13 har aldrig "klippet" en, men lad os der kører bil i DK selv indfører
at vi vil bruge den.

Ikke nogen reklame som her i weekenden fik jeg en reklame hvor vesten kun
koster 59,00 kr.

mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 18:35

"Kim" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejkanten, som man ikke ser overhovedet før det næsten er for sent.
> 7-9-13 har aldrig "klippet" en, men lad os der kører bil i DK selv

Hvis folk ikke gider sætte en advarselstrekant op, hvorfor søren vil nogen
så tro at de gider gå med neonvest?
Ja mange gider ikke engang sætte katastrofeblinket igang, så det var måske
lige så meget det man kunne fokusere på.
Noget helt andet er at mange alligevel ikke respekterer en sk*d når nogen
havarerer, det er ikke sjældent at læse om nogen som kører op bag i en bil
med blå blink på taget......godt gået........

--
Tom

Fra : hanzen

Dato : 07-02-05 19:36

> [...]
> havarerer, det er ikke sjældent at læse om nogen som kører op bag i en bil
> med blå blink på taget......godt gået........

Æv nu ødelagde du det hele.
Jeg skulle lige til at foreslå at vi alle skulle have blå blink på taget.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-02-05 21:10

On Mon, 7 Feb 2005 18:35:00 +0100, "Tom"
> [...]

>havarerer, det er ikke sjældent at læse om nogen som kører op bag i en bil
>med blå blink på taget......godt gået........

Jeg véd hvad du mener.

Ovre i gruppens binæøre afdeling har jeg postet et lysende eksempel på
at du har ret.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 07-02-05 21:37

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ovre i gruppens binæøre afdeling har jeg postet et lysende eksempel på
>at du har ret.

Det fortæller meget om dårlig dansk humor, når man læser hvilken
hjemmeside, der mener at eje billedet ...

--
Leonard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-02-05 21:54

On Mon, 07 Feb 2005 21:37:28 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Det fortæller meget om dårlig dansk humor, når man læser hvilken
>hjemmeside, der mener at eje billedet ...

>--

Det kan vi ikke blive uenige om, men det er da en glimragende
illustration på det Tom snakker om, nemlig at blive påkørt i nødsporet
på trods af blåt blink.

Desuden er det et skoleeksempel på hvad en sikkerhedskabine er for
noget.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-02-05 09:31

Kim wrote:
> Jeg forstår ikke at Danmark "halter" bagud hvergang nogle andre
lande har
> fået en rigtig god ide.

Det er sikkert på grund af skattestoppet

> [...]
> vejkanten, som man ikke ser overhovedet før det næsten er for sent.
> 7-9-13 har aldrig "klippet" en, men lad os der kører bil i DK selv

Er gjort. Metro havde dem på tilbud til et par-og-tredive kroner i
forrige uge så jeg købte så vi nu har to veste i begge vore biler.
Til den pris synes jeg det nærmest er stupidt ikke at købe dem.

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-05 10:26

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> Er gjort. Metro havde dem på tilbud til et par-og-tredive kroner i
> forrige uge så jeg købte så vi nu har to veste i begge vore biler.
> Til den pris synes jeg det nærmest er stupidt ikke at købe dem.

De samme købte jeg, en til bilen og en til lufteturene md hunden.

--
mvh/rg. Christian