Dieselmotor fortsætter med at køre når nøg~
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 04-02-05 18:12

Bilen er en Ford P 100.
Motoren fortsætter med at køre selv om jeg drejer tændingsnøglen til stop.
Det er en skavank, som lige er opstået.
Jeg mistænker jo den lille magnetventil som sidder på dieselpumpen - og
kunne måske forestille mig at den hænger, eller er utæt, således at
dieselolien stadig strømmer igennem den, selv om den er lukket.
Bilen starter udenproblemer.

Skal denne magnetventil have 12 V ved drift--og ingen spænding ved stop.

Tak for venlig hjælp.
Ejnar Nielsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-02-05 19:27

"Ejnar Nielsen" <Ejnar-nielsenNOSPAM@mail.dk> skrev
> Motoren fortsætter med at køre selv om jeg drejer tændingsnøglen til
stop.

Hvilket land skriver du fra?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 04-02-05 20:57

Forstår ikke dit spørgsmål???

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-02-05 21:46

"Ejnar Nielsen" <Ejnar-nielsenNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Forstår ikke dit spørgsmål???
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Det var ikke et spørgsmål, men en vits, det ses på dette efterfølgende tegn:

Der må grines.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-02-05 10:15

"Preben Riis Sørensen" skrev i en meddelelse:

> Det var ikke et spørgsmål, men en vits, det ses på dette efterfølgende
tegn:

Jeg forstår heller ikke din vittighed...

> Der må grines.

O.K.

/Mark.

Fra : alexbo

Dato : 04-02-05 21:08

"Ejnar Nielsen" skrev

> Skal denne magnetventil have 12 V ved drift--og ingen spænding ved
stop.

Ja, tag ledningen af, hvis motoren ikke stopper, så dask lidt til den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-02-05 22:44

alexbo wrote:

> Ja, tag ledningen af, hvis motoren ikke stopper, så dask lidt til den.

Hvad hjælper det at slå på ledningen?

mvh
Henning

Fra : Henrik Bøgh \(hjemme~

Dato : 04-02-05 22:52

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> wrote:

[...]

> Hvad hjælper det at slå på ledningen?

Det var vel motoren han skulle slå på

--
MVH Henrik

Fra : alexbo

Dato : 04-02-05 23:10

"Henning Præstegaard" skrev

> Hvad hjælper det at slå på ledningen?

For at få strømmen ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-02-05 00:08

> "Henning Præstegaard" skrev

> For at få strømmen ud.

Ret den ud, så der kan komme jævnstrøm?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole O

Dato : 05-02-05 07:37

> Ret den ud, så der kan komme jævnstrøm?

Hvad med at hjælpe manden ?. Han har jo et problem og beder jo om hjælp.
Stop dog alt det sluder.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-02-05 09:58

"Ole O" <xxx@oleo.dk> skrev > >

> Hvad med at hjælpe manden ?. Han har jo et problem og beder jo om hjælp.
> Stop dog alt det sluder.

Hvis jeg kunne hjælpe, skulle jeg nok have gjort det (også), lidt fis skal
der være plads til.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 05-02-05 10:22

Det var dog utrolig sjovt. - men jeg finder jo nok selv . ud af hvad der
er galt. I mellemtiden kan man jo så grine videre af de vittige
bemærkninger.

Fra : alexbo

Dato : 05-02-05 11:08

"Ejnar Nielsen" skrev

> men jeg finder jo nok selv . ud af hvad der er galt.

Du spurgte om stopmagneten var plusreguleret, det fik du svar på, det er
den.
Du fik et forslag til fejlfinding, fjen ledningen, så får du konstateret om
det er magneten eller f.eks. tændingskontakten der holder strømmen.
Mens du roder med det kan vi andre skrive sjove indlæg,
hvis forslagene ikke bringer dig videre siger du bare til.

mvh
Alex Christensen