/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Elektriske fejl Passat
Fra : Allan Møller


Dato : 04-02-05 17:35

Nu har jeg forsøgt mig på lidt af hvert og ender nok med et værkstedsbesøg.
Jeg har såmænd og så fået noget hjælp herinde (Claus P - Tak!).

Min Passat '01 laver flere og flere elektriske fejl - i får dem lige her :

Kørecomputer virker overhovedet ikke mere (virkede periodevis for noget tid
siden)
Kmtæller og triptæller virker ikke under kørsel men "tæller" når motoren er
stoppet.
(Dvs den lægger km til tallene når motoren er stoppet efter kørsel - dette
er først kommet senere
end kørecomputeren holdt op med at virke)

Klimaanlægget slukker under kørsel i et par sekunder - for at starte igen.
Airbaglampen lyser konstant.
Centrallåsen skal ofte aktiveres 2 gange for at åbne førerdøren.
En pære i luftdysen virker af og til.


Jeg ville jo gerne finde noget som var bare _lidt_ billigere end VW og var
så nede
hos Amagermøller (autoelektrike) men de skulle have ca. 1500 kr for sætte
bilen
til en computer og jeg kunne få en fejludskrift. Evt. reperation kommer
naturligvis ved siden af.

Min teori var at et stik eller en forbindelse
var gået fra hinanden men det er blevet afvist et par steder.
Det mente Amagermøller dog godt kunne være tilfældet - som han sagde hvis
det
var "computeren" så ville det være enkelte funktioner som ikke virkede og
andre som virkede.
I mit tilfælde virker _intet_

Nå men det var så min sang for min syge moster.

Spørgsmålenen er :

Er der nogen som evt. har en ide om hvad der sker med min bil ?

Nogen som kender en autoelektriker - helst i Storkøbenhavn som evt. kan
klare dette problem ?

Nogen som kender et sted hvor man kan få udlæst fejlkoder uden at det koster
ca. 1500 kr.
(Jeg ved det koster - og er mere end villig til at betale men timeprisen hos
Automøller er tæt på VW's egne.)


Håber nogen har en god ide til hvad jeg skal gøre.


Mvh. Allan Møller

Og forresten - glemte jeg at nævne at dette er min første, sidste og eneste
VW ?



 
 
Olesen (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 04-02-05 17:58


"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
news:4203a429$0$29850$14726298@news.sunsite.dk...


> Og forresten - glemte jeg at nævne at dette er min første, sidste og
eneste
> VW ?

Nej.
Næste gang burde du kikke på en Ford.
Dên dêr 'wow, det mærkes godt' fornemmelse
findes OGSÅ hos Ford.

Og den nye Focus II har bedre interiørfinish/materialekvalitet
end den dyreste VW.



Ukendt (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-05 18:17


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4203a9e7$0$48726$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> news:4203a429$0$29850$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Og forresten - glemte jeg at nævne at dette er min første, sidste og
> eneste
>> VW ?
>
> Nej.
> Næste gang burde du kikke på en Ford.
> Dên dêr 'wow, det mærkes godt' fornemmelse
> findes OGSÅ hos Ford.
>
> Og den nye Focus II har bedre interiørfinish/materialekvalitet
> end den dyreste VW.
>
>



Ukendt (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-05 18:19


> Næste gang burde du kikke på en Ford.
> Dên dêr 'wow, det mærkes godt' fornemmelse
> findes OGSÅ hos Ford.

Uden tvivl.

>
> Og den nye Focus II har bedre interiørfinish/materialekvalitet
> end den dyreste VW.
>

Tænker du her på Phaeton eller Tuoareg?


--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk



Olesen (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 04-02-05 18:32


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4203ae83$0$13729$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...


> Tænker du her på Phaeton eller Tuoareg?

Sikkert helt sammenlignelig, ja.
Men ellers, den dyreste Passat/Golf om du vil.



Ukendt (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-05 18:41

>> Tænker du her på Phaeton eller Tuoareg?
>
> Sikkert helt sammenlignelig, ja.
> Men ellers, den dyreste Passat/Golf om du vil.
>
Ahh-haaaaa !

/Claus



Olesen (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 04-02-05 18:51


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4203b3b4$0$13755$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >> Tænker du her på Phaeton eller Tuoareg?
> >
> > Sikkert helt sammenlignelig, ja.
> > Men ellers, den dyreste Passat/Golf om du vil.
> >
> Ahh-haaaaa !


Passat W8 eks.
Golf GTI til, var det, 440.000 ?



Ukendt (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-05 19:07


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4203b608$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:4203b3b4$0$13755$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> >> Tænker du her på Phaeton eller Tuoareg?
>> >
>> > Sikkert helt sammenlignelig, ja.
>> > Men ellers, den dyreste Passat/Golf om du vil.
>> >
>> Ahh-haaaaa !
>
>
> Passat W8 eks.
> Golf GTI til, var det, 440.000 ?

408.511,- men hvor vil du hen med det?

Jeg har ikke haft lejlighed til at kigge på den nye focus endnu.
Men jeg tror da ikke at VW halter efter Ford her. De er nok meget
jeævnbyrdige både på pris og kvalitet.

En ny Focus 2,0 Ghia koster den lette sum af 362.000 en Golf 2,0 Comfortline
ca 332.000.
Jeg har dog ikke sammenlignet udstyret. VW mangler nok et Klimaanlæg, men
det koster ikke 30.000.

Alle biler er sq* blevet afsindigt dyre, men VW skal åbenbart have på tuden,
fordi de var de første til at skrue priserne op pga. deres EU milliarddom.

--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk







Mogens (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-02-05 23:12

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4203b9d9$0$13742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Alle biler er sq* blevet afsindigt dyre, men VW skal åbenbart have på
tuden,
> fordi de var de første til at skrue priserne op pga. deres EU milliarddom.

VW har altid været dyre - det er ikke noget, de er blevet.
De har altid ligget "langt over" de andre, men hvad betyder
det, når der er kvalitet og servicemæssig back-up for pengene...



Jørgen M. Rasmussen (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-02-05 04:07


"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse

men hvad betyder
> det, når der er kvalitet og servicemæssig back-up for pengene...
>
Og det er så der den halter, du får reelt ikke et produkt som er "prisen"
værd pga. kvaliteten, men kun pga. den status det tillægges, "branding".
Sikkert derfor at VW har investeret i Skoda, Seat, der kan de levere samme
kvalitet til lavere pris, uden det går ud over deres "brand".



Mogens (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-02-05 08:24

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4204380e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Og det er så der den halter, du får reelt ikke et produkt som er "prisen"
> værd pga. kvaliteten, men kun pga. den status det tillægges, "branding".






Ukendt (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-05 10:18


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4204380e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> men hvad betyder
>> det, når der er kvalitet og servicemæssig back-up for pengene...
>>
> Og det er så der den halter, du får reelt ikke et produkt som er "prisen"
> værd pga. kvaliteten, men kun pga. den status det tillægges, "branding".
> Sikkert derfor at VW har investeret i Skoda, Seat, der kan de levere samme
> kvalitet til lavere pris, uden det går ud over deres "brand".

Vi kan altid diskutere pris/kvalitet, jeg synes nu ikke VW har noget (stort)
problem der.
Som kender af VAG bilerne kan jeg uden rysten på hånden sige at der er altså
lidt forskel i finishen på bilerne, men teknisk er de ret ens.
Prisen kunne måske også have noget at gøre med at Skoda og Seat bliver
produceret i lande hvor arbejdskraften er billigere.
Selvfølgelig har branding også indflydelse på prisen, men kvaliteten er et
eller andet sted nødt til at tilsvarer det som folk forventer, ellers tror
jeg ret hurtigt at det falder til jorden.


--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk



Jørgen M. Rasmussen (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-02-05 12:52


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig har branding også indflydelse på prisen, men kvaliteten er et
> eller andet sted nødt til at tilsvarer det som folk forventer,

Og du tillægger slet ikke "status" værdi?, kravl lige ned på jorden. Vi
kender vist alle nogen som køber bil efter navnet, uden at vide en klap om
biler, for nogen af dem har status ENORM værdi- som de er ville til at
betale for, uden at vide hvad de reelt får for pengene, eller går glip af
ved at fravælge andre ....



Carsten Hjorth (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 05-02-05 16:05


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4204380e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> men hvad betyder
>> det, når der er kvalitet og servicemæssig back-up for pengene...
>>
> Og det er så der den halter, du får reelt ikke et produkt som er "prisen"
> værd pga. kvaliteten, men kun pga. den status det tillægges, "branding".
> Sikkert derfor at VW har investeret i Skoda, Seat, der kan de levere samme
> kvalitet til lavere pris, uden det går ud over deres "brand".

Jeg ved godt det er din kæphest, men jeg vil nu argumentere at der altså er
en omend lille forskel i kvaliteten på de forskellige mærker i VAG gruppen.
Og at denne lille forskel slet ikke retfærdigører den store prisforskel der
er på f.eks. Skoda og Audi. Men at sige det er samme kvalitet er altså at
tage munden for fuld. Bare en ting som pladekvalitet, har du selv set en
Audi fra midt 90érne og så en Fabia??? Jeg ved godt jeg stiller tingene på
spidsen, men der er altså en forskel, og du betaler rigtig meget for den...

/Carsten



Ukendt (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-05 10:10

>> Alle biler er sq* blevet afsindigt dyre, men VW skal åbenbart have på
> tuden,
>> fordi de var de første til at skrue priserne op pga. deres EU
>> milliarddom.
>
> VW har altid været dyre - det er ikke noget, de er blevet.
> De har altid ligget "langt over" de andre, men hvad betyder
> det, når der er kvalitet og servicemæssig back-up for pengene...
>

Det har du ret i, men engang kostede et fuldautomatisk klima i en VW tæt på
50.000, elruder 25.000 osv.
Så galt er det heldigvis ikke længere.

Jeg tænkte nu mere på den generelle prisstigning vi har oplevet de sidste
2-3 år ifbm. modelskifte på diverse mærker.
Som helt eller delvist skyldes EU harmoniseringen.

Vist er 409.000 p....dyrt for en GTI, det er jo trods alt kun en Golf.
Men når man kommer med sådan en udmelding bør man lige kigge på hvad bilerne
koster i ens eget favoritmærke.
Og 322.000 (jeg havde set forkert skrev vist 362. tidligere - beklager) for
en veludstyret Ford Focus med 145 Hk er også en slat penge.
Ca. samme prisklasse som en tilsvarende Golf. En Toyota Corolla T Sport
koster tæt på 370.000 kr. En Honda Civiv Type R koster 360.000.
Så jeg synes ikke Golf GTI prisen er totalt uforskammet. Slet ikke set i
lyset af at en tilsvarerende Opel Astra koster 460.000.

Jeg er klar over at bilerne ikke er direkte samenlignlige da jeg ikke har
nærstuderet udstyrsnivveauet.
Men blot for at illustrere at biler generelt er blevet dyre at købe. Ikke
kun VW tager så godt betalt.
Jeg ved ikke hvad årsagen er til prisforskellen, men jeg ved at tyske
arbejdere i bilindustrien generelt er godt betalt og særligt godt ved VW og
Audi. F.eks får en arbejder ved VW mere end en arbejder ved Porsche!
Samtidig er "arbejdsklimaet" ved VW betydeligt bedre.
Det koster sikkert også lidt på bundlinjen.

--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk



Kim Kristensen (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 06-02-05 11:30


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42048d60$0$660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >> Alle biler er sq* blevet afsindigt dyre, men VW skal åbenbart have på
> > tuden,
> >> fordi de var de første til at skrue priserne op pga. deres EU
> >> milliarddom.
> >
> > VW har altid været dyre - det er ikke noget, de er blevet.
> > De har altid ligget "langt over" de andre, men hvad betyder
> > det, når der er kvalitet og servicemæssig back-up for pengene...
> >
>
> Det har du ret i, men engang kostede et fuldautomatisk klima i en VW tæt

> 50.000, elruder 25.000 osv.
> Så galt er det heldigvis ikke længere.
>
> Jeg tænkte nu mere på den generelle prisstigning vi har oplevet de sidste
> 2-3 år ifbm. modelskifte på diverse mærker.
> Som helt eller delvist skyldes EU harmoniseringen.
>
> Vist er 409.000 p....dyrt for en GTI, det er jo trods alt kun en Golf.
> Men når man kommer med sådan en udmelding bør man lige kigge på hvad
bilerne
> koster i ens eget favoritmærke.
> Og 322.000 (jeg havde set forkert skrev vist 362. tidligere - beklager)
for
> en veludstyret Ford Focus med 145 Hk er også en slat penge.
> Ca. samme prisklasse som en tilsvarende Golf. En Toyota Corolla T Sport
> koster tæt på 370.000 kr. En Honda Civiv Type R koster 360.000.
> Så jeg synes ikke Golf GTI prisen er totalt uforskammet. Slet ikke set i
> lyset af at en tilsvarerende Opel Astra koster 460.000.
>
> Jeg er klar over at bilerne ikke er direkte samenlignlige da jeg ikke har
> nærstuderet udstyrsnivveauet.
> Men blot for at illustrere at biler generelt er blevet dyre at købe. Ikke
> kun VW tager så godt betalt.
> Jeg ved ikke hvad årsagen er til prisforskellen, men jeg ved at tyske
> arbejdere i bilindustrien generelt er godt betalt og særligt godt ved VW
og
> Audi. F.eks får en arbejder ved VW mere end en arbejder ved Porsche!
> Samtidig er "arbejdsklimaet" ved VW betydeligt bedre.
> Det koster sikkert også lidt på bundlinjen.
>
> --
> /Claus
>
> Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk
>
>
Nu giver den danske stat jo også gerne en hånd med, så en mindre prisforskel
bliver stor.

Med venlig hilsen Kim



Allan Møller (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 04-02-05 19:00

>> Og forresten - glemte jeg at nævne at dette er min første, sidste og
> eneste
>> VW ?
>
> Nej.
> Næste gang burde du kikke på en Ford.
> Dên dêr 'wow, det mærkes godt' fornemmelse
> findes OGSÅ hos Ford.

Hmm - mener at have læst noget om rustproblemer i den nye Mondeo ?
Men ja - Mondeo og Focus er pæne biler synes jeg og Mondeo
var da også blandt "finalisterne" da der skulle vælges bil.

Men det blev en VW -- hulk hulk


Mvh. Allan



Ukendt (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-05 18:15


> Nu har jeg forsøgt mig på lidt af hvert og ender nok med et
> værkstedsbesøg.
> Jeg har såmænd og så fået noget hjælp herinde (Claus P - Tak!).

Det var så lidt !

>
> Min Passat '01 laver flere og flere elektriske fejl - i får dem lige her :
>
> Kørecomputer virker overhovedet ikke mere (virkede periodevis for noget
> tid siden)
> Kmtæller og triptæller virker ikke under kørsel men "tæller" når motoren
> er stoppet.
> (Dvs den lægger km til tallene når motoren er stoppet efter kørsel - dette
> er først kommet senere
> end kørecomputeren holdt op med at virke)

> Klimaanlægget slukker under kørsel i et par sekunder - for at starte igen.
> Airbaglampen lyser konstant.
> Centrallåsen skal ofte aktiveres 2 gange for at åbne førerdøren.
> En pære i luftdysen virker af og til.
>
>
> Jeg ville jo gerne finde noget som var bare _lidt_ billigere end VW og var
> så nede
> hos Amagermøller (autoelektrike) men de skulle have ca. 1500 kr for sætte
> bilen
> til en computer og jeg kunne få en fejludskrift. Evt. reperation kommer
> naturligvis ved siden af.
>
> Min teori var at et stik eller en forbindelse
> var gået fra hinanden men det er blevet afvist et par steder.
> Det mente Amagermøller dog godt kunne være tilfældet - som han sagde hvis
> det var "computeren" så ville det være enkelte funktioner som ikke virkede
> og andre som virkede.
> I mit tilfælde virker _intet_

Han lyder ikke som om han har meget tjek på det, han kan blive et dyrt
bekendtskab :(
Der er ikke en "computer", men mange og de er placeret rundt om i vognen.
Jeg kan nævne i flæng.
Motorstyring i motorrum.
ABS styreenhed i motorrum.
Climatronic styringen sidder i betjeningspanelet.
Startspærren sidder i instrumentet.
CAN bus gateway sidder i instrumentet.
Styring af centrallås m.m. sidder som regel under instrumentbordet.

Jeg vil ikke afvise at dit problem hovedsagligt relatere til dit defekte
instrument.
Men det kan fejlkoderne kaste lys over.

> Nogen som kender et sted hvor man kan få udlæst fejlkoder uden at det
> koster ca. 1500 kr.
> (Jeg ved det koster - og er mere end villig til at betale men timeprisen
> hos Automøller er tæt på VW's egne.)

Forstår godt din harme, 1500 for at få udlæst fejlkoder det er da at sparke
på en mand der ligger ned.
Prøv at spørge inde på VAG-cars forum for diagnose værtøjer, der plejer vi
at hjælpe hindnanden med sådan noget.
Der er efterhånden mange der har VAG-Com. I værste fald koster det en
flaske.
Ellers er jeg i Næstved næste week-end, hvis du kan holde den gående så
længe.

Fejlkoder kan give et tip om hvad der er galt. Uden dem famler man i blinde.
Jeg har diagrammer til sådan en Passat fætter, hvis du kan få en udskrift
kan man måske sjusse sig frem til hvad der er galt.
Måske du er heldig og der bare er tale om en dårlig stel.

>
> Og forresten - glemte jeg at nævne at dette er min første, sidste og
> eneste VW ?

Op med humøret, VW har bare samlet alle fejl fra 2001 i din bil. :(
Da jeg kørte C....-bang gav jeg dem da tre chancer...... :)


--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk






Allan Møller (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 04-02-05 18:57

> Der er efterhånden mange der har VAG-Com. I værste fald koster det en
> flaske.

Jeg har forgæves flere gange forsøgt at oprette mig som bruger på vag men
modtager aldrig mailen med login og adgangskode
Prøver lige igen !

Jeg prøvede også at splitte instrumenteringen ad men den forklaring du gav
på mail
kunne jeg ikke få til at passe overhovedet. De skruer du nævnte kunne jeg
slet ikke
finde og umiddelbart virker det "umuligt" at få instrumenetet ud.

Men jeg ved jo heller ikke om der er stor forskel på samlingerne på en Bora
og en Passat.

> Ellers er jeg i Næstved næste week-end, hvis du kan holde den gående så
> længe.
> Fejlkoder kan give et tip om hvad der er galt. Uden dem famler man i
> blinde.
> Jeg har diagrammer til sådan en Passat fætter, hvis du kan få en udskrift
> kan man måske sjusse sig frem til hvad der er galt.
> Måske du er heldig og der bare er tale om en dårlig stel.

Hmm - jeg er på noget kroophold i Vordingborg næste fredag og lørdag og har
bilen med.

Måske vi kunne arrangere noget ?


Mvh. Allan





Ukendt (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-05 19:10


> Hmm - jeg er på noget kroophold i Vordingborg næste fredag og lørdag og
> har
> bilen med.
>
> Måske vi kunne arrangere noget ?

Nu er jeg ikke geografisk sjællands mester så jeg ved ikke hvor Vordingborg
er i forhold til Næstved.
Men vi finder nok ud af noget, du skal bare komme til mig for jeg har ikke
bil med.

Jeg har sendt dig en mail.


--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste